Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل کریم زاده بعد از ظهر شنبه در نشست اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان ارومیه که با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در روستای چنقرالوی پل شهرستان ارومیه برگزارشد، افزود: آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را با دارا بودن تعداد ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با تعداد ۳ هزار و ۳۵۰ نفر عضو به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این صندوق ها با سرمایه ای بالغ بر  ۲۰ میلیارد ریال در سطح ۹ شهرستان استان در جهت تداوم و پایداری فعالیت های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می کنند.

کریم زاده خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۵_ ۹۶ در حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده است که نزدیک به ۵۰ درصد این تولیدات توسط زنان روستایی و عشایری انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از تعداد سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت استان آذربایجان غربی، تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در روستا ها ساکن هستند که در حدود۴۹.۸ درصد از جمعیت ساکن در روستاها را بانوان تشکیل می دهند.

وی درخصوص برنامه های جهادکشاورزی استان اظهار داشت: طرح آموزش تسهیل گران زن باهدف آموزش زنان روستای بوده تابتوانند در عرصه زراعت ودامپروری کارکنند ،همچنین طرح ایجاد صندوق خردزنان روستایی ازجمله برنامه های جهادکشاورزی برای رونق درامد بانوان روستایی است.

وی یاد آور شد:تقویت نقش زنان روستایی در تامین امنیت غذایی خانوار روستایی، ساماندهی و حمایت از تشکل ها و تولید کنندگان زن روستایی، توسعه طرحهای تسهیلگران و صندوق های اعتبارات خرد زنان و مشارکت در امر تولید و همچنین تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش ضایعات کشاورزی جزو اولویت های سازمان جهادکشاورزی در استان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد

ایسنا/آذربایجان غربی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت با احتمال گرد و خاک از دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) همه مناطق استان را تا اواخر هفته دربر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت براثر تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست. 

کریمی نسبت به تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات هشدار داد.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان شوط با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و تخت سلیمان تکاب با ۵.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد