Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:11:28 GMT

تداوم اقدامات پیشگیرانه از بروز آنفلوآنزای مرغی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۳۰۹۳

تداوم اقدامات پیشگیرانه از بروز آنفلوآنزای مرغی

استاندار فارس تسریع در شکل‌گیری و فعالیت صندوق‌های حمایت از توسعه‌ی کشاورزی در استان فارس به واسطه‌ی ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در این استان راخواستار شد.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل تبادار» شنبه 5 اسفند در جلسه‌ی شورای کشاورزی استان فارس و با بیان این‌که چگونگی بهره‌گیری از این صندوق‌ها و نظام برنامه‌ای و سیاست‌گزاری آنها بسیار مهم است، گسترس این صندوق‌ها در استان فارس را ضروری توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز امیدواری کرد که با تقویت کارکرد صندوق‌های توسعه کشاورزی و نظام سیاست‌گزاری این صندوق‌ها شاهد نقش آفرینی آنها در ابعاد مختلف توسعه کشاورزی استان فارس باشیم .

استاندار فارس همچنین بر نقش تعاونی‌های روستایی در توسعه کشاورزی تأکید و خاطرنشان کرد: نقش این تعاونی‌ها باید در ابعاد مختلف کشاورزی همچون، بهره‌وری اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، توانمندسازی و بهبود شرایط کشاورزی و... پررنگ و موثر باشد.

بر اساس دستور استاندار فارس مقرر شد در جلسه آتی شورای کشاورزی استان برنامه و گزارشی جامع در حوزه تعاونی‌های روستایی استان ارائه و با نظر اعضا شورای کشاورزی زمینه حداکثر بهره برداری از این ظرفیت در استان فارس مهیا شود.

استاندار فارس همچنین گفت: کارکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی باید منطبق بر ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی استان باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان در بحث کشاورزی اقدامات انجام شده در این زمینه را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اثر بخشی اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی باید بیش از گذشته باشد و زمینه بهره‌گیری از توان استان فارس در این حوزه در ابعاد مختلف فراهم شود .

تبادار گفت: عملکرد مناسب در سایه اجرای برنامه‌های مدیریتی دقیق در حوزه کشاورزی نه تنها در رونق اقتصادی استان بلکه در تولید و اقتصاد ملی اثرگذار است.

استاندار فارس پس از ارائه گزارش در خصوص شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: با عنایت خداوند و برنامه‌ی مدیریتی موثر، فارس از کانون بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان دور مانده است.

او در عین‌حال گفت: استان فارس یکی از پایه‌های تولید مرغ و تخم مرغ کشور محسوب می‌شود از این رو کنترل و مراقبت در خصوص پیشگری و مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در فارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار فارس پیشنهادات ارائه شده در زمینه مقابله با این بیماری را به‌عنوان مصوبات جلسه شورای کشاورزی قلمداد و بر لزوم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های ذیربط نظیر محیط زیست، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با جهاد کشاورزی در این زمینه تأکید کرد.

تبادار با اشاره به شرایط تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور پس از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها، نقش استان فارس در تولید این محصولات را بسیار مهم تلقی و اضافه کرد: برنامه ریزی مدون و مدیریتی دقیقی باید برای افزایش تولید مرغ و تخم‌مرغ در فارس وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل از پرداخت بیشش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل، ضمن اشاره به شعارهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر ما با توجه به سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی یک سری اهداف را تامین کنیم، باید آمادگی برای خودکفایی در زمینه قوت مردم را داشته باشیم.

وی افزود: حوزه جهاد کشاورزی با قوت مردم ارتباط مستقیم دارد و با توجه به شعار سال باید هدف‌گذاری مشخص شود و با توجه به تشکیل قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم از جهاد کشاورزی در رابطه با وضعیت موجود اطلاعات خواسته شده است تا بر این اساس بتوان هدف‌گذاری کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه سال گذشته بالای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در این شهرستان پرداخت داشتیم، ابراز داشت: لازم است امور آموزش به صورت ویژه به آن پرداخته شود و در بحث مجوزهای اتاق اصناف نیز باید احتیاط لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در بحث واگذاری امور نیز اگر بخواهیم حرکتی انجام شود باید کار را به مردم واگذار کرد و قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری مانع می‌شود که اهداف مد نظر مقام معظم رهبری محقق شود و از این رو فارغ‌التحصیل رشته‌های جهاد کشاورزی فاقد کار مقرر شده است تا شناسایی و با ایجاد شرکت تعاونی برای آنان اشتغال‌زایی ایجاد شود.

رضایی ضمن اشاره به ناهماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بحث دامداری‌های سنتی و صنعتی کاشان باید تعیین تکلیف شود و برای دریافت خدمات یک سری مشکلاتی وجود دارد که باید تمهیدات ویژه در این زمینه پیش‌بینی شود.

وی ضمن اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد: یک سری مسائل وجود دارد که برای مصادیق تغییر کاربری باید مد نظر قرار بگیرد و از این رو یک سری بازنگری در این زمینه لازم است تا مردم در این زمینه با مشکل روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس