Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست‌ودومین جشنواره جهانی فیلم «ریگارد» کانادا، از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار که گفته می‌شود یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در آمریکای شمالی است، در این دوره بخشی را به مرور فیلم‌های کوتاه قصیده گلمکانی اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، در این بخش از میان هفت فیلم کارنامه او فیلم‌های «برزخ»، «آگهی فروش» و «بوق ممتد» با حضور کارگردان به نمایش درمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه‌ نقد و بررسی آثار گلمکانی، با حضور منون دومه، منتقد و روزنامه‌نگار کانادایی که مسؤل بخش‌های سینمایی در روزنامه‌ها و مجله‌هایی از جمله «ووآر/ Voirدیدن»، «مدیا فیلم»و «پرس» است برگزار می‌شود و  گلمکانی به سوالات حاضران درباره فیلم‌هایش پاسخ خواهد داد.

قصیده گلمکانی فارغ‌التحصیل در سه فوق‌لیسانس «بازرگانی هنری»، «مطالعات فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» از فرانسه است. او هم‌چنین از دانشجویان آزاد رشته‌ سینما در دانشگاه سوربون بوده و موضوع رساله دکترایش در رشته‌ «مطالعات فرهنگی»، منابع تاثیرپذیری فیلمسازان جوان ایرانی در دهه‌ اخیر است.

وی که فقط حدود دو سال است به ‌طور جدی به فیلمسازی پرداخته، از جمله جایزه‌هایی که گرفته برای «آگهی فروش» سیمرغ بهترین فیلم کوتاه سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر و جایزه ویژه بخش دانشجویی دومین جشنواره فیلم «سلامت»، برای «برزخ» تقدیر ویژه پنجاه‌ونهمین جشنواره «بیلبائو»ی اسپانیا و تندیس بهترین فیلم کوتاه هفدهمین جشنواره «یاری» سوئد، و برای «مراقبت از ژوناس» جایزه «افق‌های جدید» هفتمین جشنواره «دیدار» تاجیکستان است و در جشنواره‌های معتبر و متعددی از جمله «سینه‌کوئست» و «سانتاباربارای» آمریکا و «دراما»یونان با فیلم‌هایش حضور داشته. در برنامه مرور آثار، به خواسته‌ دبیر جشنواره - خانم ملیسا بوشار - به انتخاب قصیده‌ گلمکانی،یکی از فیلم‌های کوتاه مورد علاقه‌اش همراه با فیلم‌های خودش برای خریداران، منتقدان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه نمایش داده خواهد شد.

گلمکانی فیلم «حیوان»ساخته‌ برادران ارک را به دلیل نوآوری و خاص بودن آن به جشنواره برای این نمایش معرفی کرده است.

نمایش فیلم‌ها روز شانزدهم مارس ساعت ۱۹ خواهد بود.

بیست‌ودومین جشنواره جهانی فیلم «ریگارد» از 14 تا 18 مارس در شهر ساگنه ایالت کبک کانادا برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد

فیلم کوتاه «گراوید» از میاندوآب به کارگردانی امیر اسکندریان نامزد دریافت بهترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فیلم کوتاه «گراوید» به کارگردانی امیر اسکندریان نویسنده، بازیگر و کارگردان میاندوآبی با موضوع کودک همسری نامزد دریافت بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

این فیلم کوتاه با موضوع کودک همسری و شناساندن آسیب‌های آن توسط عوامل انجمن هنری «اشک صدف» میاندوآب در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است.

تصویربرداری این فیلم کوتاه در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز انجام شده و هادی افتخارزاده، مائده حسن‌زاده، وحید فریور، اسماً ابوالحسنی و مهسا آذری بازیگران نقش اصلی این فیلم کوتاه هستند.

کد خبر 749025

دیگر خبرها

  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...