Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@22:12:09 GMT

جای سیم‌کارت به زودی باتری می‌نشیند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۳۸۷۸

جای سیم‌کارت به زودی باتری می‌نشیند

بزرگترین شرکت معمار پردازنده‌های رایانه‌ای اعلام کرده که درصدد است بخش سیم‌کارت در تجهیزات دیجیتال را برای صرفه‌جویی در فضا، حذف کند و این کار را با آی‌سیم انجام می‌دهد.به گزارش بلاغ، بزرگترین شرکت معمار پردازنده‌های رایانه‌ای اعلام کرده که درصدد است بخش سیم‌کارت در تجهیزات دیجیتال را برای صرفه‌جویی در فضا، حذف کند و این کار را با آی‌سیم انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   شرکت ARM که معماری و ساختار پردازنده‌های رایانه‌ای را طراحی می‌کند، اخیرا اعلام کرده که درصدد حذف سیم‌کارت برای صرفه‌جویی در فضای محصولات تولیدی است.

قرار است با این تصمیم، سیم‌کارت‌ها به شکل یکپارچه (integrated SIM) درآید، اما سایز نانو هم برای انجام این کار بسیار بزرگ است و باید تبدیل صورت گیرد.

با توجه به اینکه «آرم» به نیاز سازندگان گوشی‌های تلفن همراه و تجهیزات اینترنت اشیاء برای استفاده حداکثری از فضای دستگاه‌ها پی برده، می‌خواهد با خلق آی‌سیم، فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا از باتری با ظرفیت بیشتر یا اسپیکر‌های قدرتمندتری بهره‌مند شوند.

با اینکه شرکت آرم خودش تولیدکننده پردازنده نیست، اما پشت پرده معماری تمامی هسته‌های پردازشی از جمله پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوالکام، ای‌لاین اپل و اگزینوس سامسونگ است.

این شرکت حالا به سراغ حل مشکل سیم‌کارت رفته است تا شاید بتواند جای بیشتری در گوشی‌ها باز کند.

اما در تعریف معماری سیم‌کارت یکپارچه با پردازنده باید گفت که «آی‌سیم» سیم‌کارتی برنامه‌ریزی شده است؛ شاید بتوان گفت: چیزی شبیه سیم‌کارت جاسازی شده گوشی پیکسل ۲ گوگل است البته با این تفاوت که به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از قطعات سیستم روی چیپست در پردازنده‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس خواهد بود.   کد مطلب: 351389 مرجع : تسنیم 

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

هیچ نگرانی در تأمین کالای بازار شب عید وجود ندارد/ آخرین جزئیات اقلام شب عید

    جای سیم‌کارت به زودی باتری می‌نشیند جایگاه نامعلوم مدیریت منابع آب کشور واگذاری ۱۲۰۰ هکتار از شهرک کشاورزی به بخش خصوصی پیاز و گوجه فرنگی رکورد دار افزایش قیمت شدند عرضه زعفران برای اولین بار در بورس کالا خودرویی‌ها شاخص بورس را مثبت نگه داشتند کشف محموله قاچاق انسان در گمرک آماده شدن بیمه‌گران برای پرداخت خسارت نفتکش سانچی تلاطم بازار مسکن، کاذب یا واقعی؟ قیمت دلار تا چقدر کاهش می‌یابد؟ انتقال ۱۰ کوله از بقایای اجساد جان باختگان ATR آسمان بانک مرکزی در مدیریت صحیح بازار ارز کوتاهی کرد نام ایران در فهرست سیاه FATF باقی ماند تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد ویژگی‌های دستمزد سال ۹۷ کارگران عمده میوه‌های قاچاق از کجا وارد می‌شود؟ مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صنعت نرخ بیکاری جوانان ۲۸درصد شد آخرین مکالمه خلبان پرواز کی بود؟ اقدامات تنظیم بازار ارز عجولانه بود  

کمیته قضایی بررسی سقوط هواپیمای آسمان تشکیل شد

بهانه جدید واردکنندگان برای واردات گندم

کشف میوه‌های قاچاق در میدان تهران

زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد

استقبال خریداران سکه از شرایط جدید

سال‌به‌سال، دریغ از پارسال!

افزایش قیمت آب و برق فقط برای مشترکین پرمصرف

معاون آخوندی: هواپیمای ۲۵ ساله آسمان مدرن بود

کلاهبرداری با لاک طلای ۱۸ عیار!

سقوط هواپیما نتیجه تحریم یا انحصار؟!

 

مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات مالی حل شد

وزیر اقتصاد در یک قدمی استیضاح / عقب‌نشینی بانک مرکزی از سیاست‌کاهش سود سپرده بانکی/ شکست تصمیمات اقتصادی دولت/ عاقبت تعیین دستوری نرخ سود و تورم

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد