Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، رسانه‌های لبنان گزارش دادند که میانجیگری آمریکا برای حل و فصل موضوع اختلافی بین اسرائیل و لبنان درباره میادین نفتی و گازی فراساحلی بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی شکست خورده است.

دیوید سترفیلد، معاون اجرایی وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک طی روزهای گذشته تلاش کرد تا موضوع مرزهای آبی و میادین نفتی و گازی بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع بین صهیونیست‌ها و لبنانی‌ها طی هفته گذشته به شدت مورد مناقشه بوده و حزب‌الله از مقامات لبنانی خواسته است تا در این زمینه بسیار محکم عمل کرده و هشدار داده است در صورت نیاز به تأسیسات نفتی اسرائیل حمله خواهد کرد.

هم‌اکنون یک میدان نفتی و گازی بین سوریه، قبرس، لبنان و مناطق اشغال‌شده توسط رژیم صهونیستی مشترک است و به دلیل مشکلات سیاسی طی سال‌های گذشته لبنان نتوانسته پابه‌پای رژیم صهیونیستی و قبرس طرح استخراج حامل‌های انرژی از این میدان را پیش ببرد.

لبنانی‌ها همچنین در موضوع مرز آبی بین این کشور و سرزمین‌های اشغالی با صهیونیست‌ها اختلاف دارند.

این موضوع سابقه درازی دارد اما ماه گذشته که لبنان از برنامه خود برای برگزاری مناقصه اکتشاف یک میدان نفتی و گازی در منطقه موردمناقشه بین این کشور و سرزمین‌های اشغالی خبر داد، اختلاف بین صهیونیست‌ها و مقامات لبنانی بالا گرفت.

صهیونیست‌ها و لبنانی‌ها بر سر مالکیت ۸۶۰ کیلومترمربع منطقه مرزی آبی با هم اختلاف دارند و ۳ میدان از ۱۰ میدان لبنان در این منطقه واقع شده است. اوایل ماه جاری کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، انی ایتالیا و نوواتک روسیه قرارداد اکتشاف و تولید دو بلوک نفتی ۴ و ۹ را با لبنان امضا کردند که قرار است طی سه سال آینده حداقل در هر یک از این دو میدان یک چاه نفتی حفر کنند.

شرکت توتال اعلام کرده که اولویت این کنسرسیوم حفر حداقل یک چاه در بلوک شماره ۴ لبنان طی سال آینده خواهد بود.

توتال اعلام کرده است که شرکای این شرکت کاملاً نسبت به اختلاف مرزی بین لبنان و اسرائیل در بلوک ۹ نفتی لبنان آگاه هستند که البته این اختلاف تنها شامل ۸ درصد سطح این بلوک نفتی می‌شود.

با این احتساب فعالیت این شرکت‌ها در فاصله حداقل ۲۵ کیلومتری از منطقه موردمناقشه انجام خواهد شد و حفر چاه بلوک ۹ هیچ تداخلی با میادین نفتی موردمناقشه دوطرف نخواهد داشت.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که میانجیگری آمریکایی‌ها در این باره از پیش شکست خورده است؛ چراکه لبنانی‌ها قصد ندارند در این باره با اسرائیلی‌ها مذاکره کرده و نگران هستند که این مذاکرات متعاقباً به سمت مذاکرات صلح کشیده شود.

مقامات آگاه به روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کردند که اسرائیلی‌ها مدعی هستند که بلوک نفتی ۹ لبنان با سرزمین‌های اشغالی مشترک است که این مسئله به شدت از سوی لبنانی‌ها رد شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند