Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@04:09:42 GMT

موبایلی با قابلیت ردیابی مواد شیمیایی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۵۳۴۹

موبایلی با قابلیت ردیابی مواد شیمیایی

نخستین موبایل دنیا با قابلیت ردیابی مواد شیمیایی سمی در هوا ساخته شد.

ایران آنلاین /به نقل از ایندپندنت، شرکت کاترپیلار موبایلی به نام   S61 ساخته که وجود مواد VOC را شناسایی می کند. منبع اصلی این مواد، رنگ ها، حلال ها، فرش، مبلمان و محصولات پاک کننده هستند. این موبایل مجهز به حسگر متعلق به یک شرکتی سوئیسی است که می تواند ذرات موجود در هوا را ردیابی کند و به کاربر هشدار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حسگر همچنین میزان رطوبت و دمای اتاق را اندازه گیری می کند. این گجت مجهز به یک دوربین تصویربرداری گرمایی و نرم افزاری برای تصویربرداری در دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد است.

این موبایل در کنگره جهانی موبایل رونمایی و در ماه های آتی با قیمت ۹۹۹ هزار دلار  عرضه می شود.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عینک عجیبی که حرکات چشم را بدون دوربین ردیابی می‌کند

دو فناوری جدید به یک عینک اجازه می‌دهد تا حرکات چشم را ردیابی کند و حالات چهره کاربر را بخواند. این سیستم‌ها از ردیاب سونار به جای دوربین برای عمر بهتر باتری و افزایش حریم خصوصی کاربر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این فناوری‌ها که با نام‌های گیز ترک(GazeTrak) و آی‌اکو(EyeEcho) شناخته می‌شوند، توسط گروهی به سرپرستی دانشجوی دکترای علوم اطلاعات، که لی(Ke Li)، در دانشگاه کرنل توسعه می‌یابند.

به نقل از نیواطلس، هر دو می‌توانند در عینک‌های هوشمند یا هدست‌های واقعیت مجازی گنجانده شوند. این فناوری‌ها انرژی بسیار کمتری نسبت به سیستم‌های مبتنی بر دوربین مصرف می‌کنند. آنها همچنین هیچ تصویری از چهره کاربر نمی‌گیرند.

گیز ترک(GazeTrak) در حال حاضر از یک بلندگو و چهار میکروفن استفاده می‌کند که در داخل هر قاب لنز روی یک عینک قرار گرفته‌اند و در مجموع دو بلندگو و هشت میکروفن روی هر عینک نصب است. بلندگوها امواج صوتی غیرقابل شنیدن منتشر می‌کنند که از کره چشم منعکس می‌شود و توسط میکروفن دریافت می‌شود.

از آنجایی که کره چشم انسان کره‌های کاملا گردی نیست، هر انعکاس زمان متفاوتی برای رسیدن به هر یک از میکروفن‌ها نیاز دارد و این وابسته به این است که کره چشم به چه سمتی قرار گرفته است.

بنابراین، با استفاده از نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ به صورت بی‌سیم که به طور مداوم این تفاوت‌های میلی ثانیه‌ای را تجزیه و تحلیل می‌کند، می‌توان جهت نگاه کاربر را ردیابی کرد و مهمتر از همه، این فناوری تحت تاثیر نویزهای بلند پس زمینه قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که گیز ترک در شکل اثبات مفهومی فعلی خود به اندازه پوشیدنی‌های معمولی ردیابی چشم مبتنی بر دوربین، دقیق نیست. گفته می‌شود، این دستگاه تنها پنج درصد دستگاه‌های معمولی انرژی مصرف می‌کند. دانشمندان بیان می‌کنند که اگر یک سیستم گیز ترک از باتری با ظرفیت مشابه باتری عینک سری ۳ توبی پرو(Tobii Pro Glasses ۳) استفاده کند، می تواند ۳۸.۵ ساعت در مقابل ۱.۷۵ ساعت آن کار کند.

علاوه بر این، محققان بیان می‌کنند که با توسعه بیشتر فناوری، دقت سیستم به طور چشمگیری بهبود می‌یابد.

فناوری آی‌اکو(EyeEcho) نیز امواج صوتی را ارسال می‌کند و پژواک آنها را دریافت می‌کند. اگرچه این کار را با استفاده از یک بلندگو و یک میکروفن که در کنار هر یک از دو لولای دسته عینک قرار دارند و در مجموع دو بلندگو و دو میکروفن انجام می‌دهد.

در این حالت، حرکات ظریف پوست صورت چیزی است که بر مدت زمانی که بین انتشار هر پالس و تشخیص پژواک آن می‌گذرد، تأثیر می‌گذارد. نرم افزار هوش مصنوعی این تفاوت‌های زمانی را با حرکات خاص پوست تطبیق می‌دهد که به نوبه خود با حالات خاص صورت مطابقت دارد.

پس از تنها چهار دقیقه آموزش روی صورت هر یک از ۱۲ داوطلب، سیستم ثابت کرد که در خواندن عبارات آنها بسیار دقیق است، حتی زمانی که آنها در حال انجام انواع فعالیت‌های روزمره در محیط‌های مختلف بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • وجود بیش از حد مجاز مواد شیمیایی ابدی در منابع جهانی آب
  • حسگری که آلودگی باکتریایی را در مواد غذایی تشخیص می‌دهد!
  • راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب
  • شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی با یک حسگر زیستی!
  • ابزاری برای شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی
  • عینک عجیبی که حرکات چشم را بدون دوربین ردیابی می‌کند
  • سرطان این افراد را تهدید می‌کند
  • چرا بوی بدن انسان در طول زندگی تغییر می‌کند؟ چرا نوجوانان بوی بدی می‌دهند؟