Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیف- ایرنا- «محمد متقی نیا» آزادکار وزن 79 کیلوگرم ایران با پیروزی بر حریف اوکراینی به جمع چهار نفر برتر این وزن در رقابت های بین المللی اوکراین راه یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام کشتی گیران و مربیان اوکراین روزهای 4 تا 6 اسفندماه در سالن ورزشی اسپورت پالاس شهر کیف اوکراین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متقی نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم دمیتری تکاچنکو از اوکراین را 10 بر 2 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که در این مرحله حوری کاسای از اوکراین را 7 بر 4 از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد و برای راهیابی به فینال باید با برنده جبرییل حسن اف از جمهوری آذربایجان و بالدان بایف از قزاقستان باید مبارزه کند.
حسن تبار دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست آرون کانووا از ایتالیا را 12 بر 2 شکست داد و در دور دوم مقابل الکس درینگر از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد.
درینگر در لحظاتی پیش موفق شد جامبر کولاشویلی از گرجستان را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد و در صورت راهیابی به فینال حسن تبار در جدول شانس مجدد باید به مصاف حریفان برود.
در وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست موفق شد با نتیجه 3 بر یک حسین شهبازی را شکست دهد، اما در کشتی دوم خود مقابل ایراکلی متسیتوری از گرجستان 5 بر 8 شکست خورد . حسین شهبازی نیز که در کشتی نخست مقابل محبی مغلوب شده بود به دلیل شکست محبی از دور رقابت ها حذف شد.
ایراکلی متسیتوری از گرجستان در این مرحله با توجه به شکست برابر شریف شریف اف دارنده مدال طلای جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان موجب حذف ارشک محبی از دور مسابقات شد.
به این ترتیب در نیمه نهایی پژمان پشتام در وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی با با کاراپت چایلان از ارمنستان ، یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با خوتسیانوسکی از اوکراین و محمد متقی نیا در وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد تا لحظاتی دیگر در دیدارهای نیمه نهایی باید به مصاف حریفان بروند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1067**9118**1368

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟

درحالیکه در ماه‌های گذشته همه منتظر اعلام خبر بازگشت قهرمان سنگین وزن المپیک توکیو به کشتی بودند، حالا سازمانش او را آزاد اعلام کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیبل استیوسون در 20 سالگی موفق شد با شکست ثانیه آخری گنو پتریاشویلی قهرمان کشتی آزاد سنگین وزن المپیک شد و بعد از آن با سازمانی آمریکایی برای حضور در کشتی نمایشی قرارداد بست و در مسابقات جهانی 2021 اسلو و 2022 و 2023 بلگراد غایب بود.

خیلی‌ها منتظر بازگشت استیوسون به کشتی برای حضور در المپیک 2024 پاریس بودند اما پیش از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، رسما اعلام شد که سازمان تحت قرارداد استیوسون طبق بندهای قراردادشان به او اجازه بازگشت به کشتی را نخواهد داد.

به این ترتیب انتخابی آمریکایی‌ها نیز برگزار شد و پاریس مِیسون که سال 2023 مدال برنز را برای آمریکایی‌ها از آن خود کرده بود، به عنوان ملی پوش انتخاب شد.

طی روزهای اخیر سازمان تحت قرارداد استیوسون او را آزاد اعلام کرد و گیبل می‌تواند به کشتی بازگردد. البته این آزاد اعلام کردن استیوسون در شرایطی اهمیت دارد که او بتواند خودش را به المپیک برساند.

باید دید آیا آمریکایی‌ها فرصت مجددی به گیبل خواهند داد و بین او و مِیسون برنده مرحله نهایی انتخابی آمریکا مسابقه برگزار خواهد شد؟ البته معمولا آمریکایی‌ها کاملا به انتخابی و نتایجش پایبند هستند و احتمال فرصت دادن مجدد به استیوسون خیلی کم به نظر می‌رسد. 

قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG را راحت کرد
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا