Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:37:09 GMT

گلستان| قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۷۳۲۸

گلستان| قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح می‌شود‌

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود اختلافاتی در دستورالعمل‌های نظام مهندسی گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان باید اصلاح شود و این موارد دیده شده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, شهرام کوسه غراوی, امشب در مراسم گرامیداشت روز مهندس در تالار شیدا در گنبدکاووس اظهار داشت: در نظر داریم تا سازمان نظام مهندسی مستقل برای برخی شهرهای بزرگ به ویژه گنبدکاووس ایجاد کنیم و بتوانیم با حداقل 500 مهندس و یا با مجموعه بین 500 تا 700 مهندس, یک سازمان نظام مهندسی مستقل در گنبدکاووس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فارغ التحصیلان زیادی در حوزه مهندسی در سال‌های اخیر وجود دارد و این امر سبب شده منشا تعارف‌هایی با توجه به بیکاری ایجاد شود که این امر در کیفیت ساختمان‌ها و نظارت با کیفیت ساختمان‌ها تاثیرگذار است.

نماینده مردم گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چالش بزرگی که در حال حاضر بین راه و شهر سازی و نظام مهندسی ایجاد شده, دغدغه‌هایی برای جامعه مهندسی ایجاد کرده و ما روز دوشنبه در شورای مرکزی با وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای خواهیم داشت و امید داریم این مشکلات حل شود  و این حل مشکلات سبب هم‌افزایی و همدلی بین نظام مهندسی و راه و شهرسازی شود.

غراوی تاکید کرد: آموزش اصلی‌ترین اصول در جامعه مهندسی است و امید داریم با آموزش‌های مناسب بتوانیم در ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها کمک کنیم, زیرا این امر سبب اعتماد مردم به جامعه مهندسان خواهد شد.

قره‌جه طیار, نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مبنی بر تمرکززدایی, امید داریم در حوزه نظام مهندسی نیز این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با توجه به اینکه گنبدکاووس دومین شهرستان استان و یکی از شهرستان‌های مهم در شرق گلستان است و بالغ بر 2 هزار مهندس وجود دارد, امید داریم تفخیض اختیارات بیشتری در نظام مهندسی شهرستان داده شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند