Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید که برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در مراسم تحلیف دوره ۱۹۴ کارآموزان قضایی استان تهران گفت: شما باید یادگیری، آموزش و فعالیت علمی را با اهتمام ادامه دهید و در ضمن از تجربه دیگران استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه مافوق علم است؛ باید تجربه دیگران را پذیرا باشید و از این سرمایه ارزشمند غافل نباشید. زمانی که شما به عنوان یک قاضی تازه‌کار در یک مجموعه‌ قرار می‌گیرید که در آن قضات باتجربه حضور دارند و خود را به تجربه آنها وصل می‌کنید، در واقع برای خودتان نوعی ایمنی خاطر فراهم می‌کنید.
وی گفت: سعی کنید به همکاران به‌ویژه افرادی که باسابقه‌ترند احترام بگذارید. احترام به همکاران و تواضع نسبت به ایشان علاوه بر اینکه یک ارزش اخلاقی است به اعتلای سازمان هم کمک می‌کند.
معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به سختی کار قضا اظهار کرد: بخشی از این سختی به حجم کار در دادسراها و محاکم برمی‌گردد که متأسفانه در مقایسه با استانداردهای دنیا بالاست و متأسفانه روز به روز هم بیشتر می‌شود که البته باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود. در کنار حجم بالای پرونده نوع کار قضایی به گونه‌ای است که گاهی به روح و روان قاضی فشار می‌‎آورد. حال اگر نگرش خود را با کاری که انجام می‌دهید همراه نکنید این کار سوهان روح شما می‌شود اما اگر نگرش شما به این کار مثبت باشد و بدانید که برای یک هدف والا یعنی بسط عدالت و احقاق حق تلاش می‌کنید سختی‌ها آرام آرام کم خواهد شد.
امینی افزود: امروز این حجم کار و این همه تلاش در دستگاه توسط همین قضات و در کنار همکاران اداری ایشان صورت می‌گیرد و متأسفانه بی‌مهری‌های زیادی هم به این دستگاه و این عزیزان می‌شود اما توجه داشته باشیم داوری مردم در مورد دستگاه صرفا بر اساس آرای صادره نیست بلکه نوع رفتار و مواجهه ما هم در این داوری تأثیرگذار است.
معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت استقلال قضایی گفت: در قانون اساسی خیلی سعی شده تا این دستگاه در مقابل سایر قوا و نهادها خصوصا قوه مجریه استقلال لازم را داشته باشد. در حال حاضر دستگاه قضایی ما در مقایسه با سایر کشورها از این جهت ممتاز است. با وجود این گمان بنده این است که در مواردی این غرض به خوبی تأمین نشد و پاره‌ای از اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.
وی در ادامه عنوان کرد: در کنار استقلال نهاد و دستگاه، شما هم باید در کارتان استقلال خود را حفظ کنید و به گونه‌ای عمل کنید که در برابر خدا و وجدان خود آرام باشید که تنها بر اساس موازین و قانون تصمیم گرفته‌اید.
امینی گفت: شیطان به عزت خداوند سوگند خورده که انسان‌ها را فریب می‌دهد و مانع از تحقق حق می‌شود. این موضوع کار ما و شما را سخت می‌کند. در محیط پیرامونی شما وسوسه زیاد خواهد بود اما حق‌تعالی در قرآن می‌فرماید شیطان بر کسانی که ایمان دارند و به او تکیه می‌کنند تسلط ندارد. سلطه شیطان تنها بر کسانی است که غفلت از خدا دارند و خود را به شیطان سپرده‌اند.
معاون منابع انسانی قوه قضاییه در پایان خطاب به کارآموزان قضایی گفت: شما امروز به شرف انسانی خود قسم می‌خورید و این همان مسئولیت و امانت الهی است که باید پای آن بایستید و پیش از آنکه برای دیگران تصمیم بگیرید باید با خودتان تسویه‌حساب کنید و به این باور برسید که هیچ چیز جز شرافت انسانی برای شما مهم نیست.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901677

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس