Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@23:42:36 GMT

کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در زنجان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۷۶۵۱

کشف اشیای عتیقه 3 هزار ساله در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیای عتیقه باستانی با قدمتی 3 هزار ساله در شهرستان خرم‌دره خبر داد.

به گزارش فارس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرم‌دره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: ماموران آگاهی شهرستان خرم‌دره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

آزادی گفت: ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند، تعداد چهار عدد ظروف سفالی مربوط به دوره هزاره نخست قبل از میلاد و یک قبضه دشنه «خنجر» دولبه مفرغی مربوط به هزاره نخست قبل از میلاد مسیح یعنی 3 هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد در این خصوص افزود " اقلام مکشوفه جزو نخستین آثار شناسنامه‌دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، افزود: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی خواهد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یک انبار در شهرستان خرم آباد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرداریحیی الهی افزود: مأموران کلانتری ۱۹ خرم آباد پس از تکمیل تحقیقات میدانی و با انجام اقدامات اطلاعاتی از صحت موضوع، یک انبار را در این خصوص شناسایی و در بازرسی آن تعداد ۲۰۰ قلم انواع لوازم خانگی و آشپزخانه غیرمجاز قاچاق به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال کشف کردند.
سردار الهی با بیان این که یک نفر در این رابطه دستگیر شد گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان لرستان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص توزیع و یا فروش قاچاق کالای خارجی را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در نایین
  • کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر
  • رهایی گروگان ۱۲ ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار