Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@18:26:53 GMT

اردوغان: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۸۰۱۵

اردوغان: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اردوغان روز شنبه در ششمین کنگره عمومی حزب عدالت و توسعه در استان قهرمان ماراش ترکیه، بدون نام بردن از کشوری و به صورت تلویحی خطاب به آمریکایی ها بیان کرد: شما از 10 هزار کیلومتر دورتر، برای چه به اینجا آمده‌اید؟ در حالی که ما وظیفه داریم که از مرز 911 کیلومتری خود محافظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ادامه عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه افزود: 'برخی افراد بی وجدان، بی اخلاق و بی ادب ادعا می کنند که نیروهای ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهند، در حالی که چنین صفتی در خون ما نیست، ولی در خون شما هست.'

وی مدعی شد: آنها با مشاهده ضعف خود در میدان نبرد، شروع به تبلیغات منفی و افترا علیه ترکیه در سراسر جهان کرده اند، اما سودی از آن نخواهند برد و این اخبار جعلی و اکاذیب مانند یخ زیر آفتاب، ذوب خواهد شد.'

وی اضافه کرد: مواضع و تحولات جدید در ترکیه، جوامع زیادی در منطقه و جهان را نیز به حرکت درآورده و آنهایی که تمایل به بردگی برای استعمارگران دارند، خودشان می‌دانند، اما ترکیه همراه با برادران و دوستان خود تن به چنین چیزی نخواهد داد.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون با هدف بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شود، در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

این عملیات موجب اعتراضات داخلی و خارجی ترکیه شده و دولت قانونی سوریه با تجاوزکارانه خواندن ورود ارتش ترکیه به خاک خود، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی خود خوانده و خواستار خروج نیروهای ترکیه شده است.

در داخل ترکیه نیز مخالفت با این عملیات ادامه دارد و دولت ترکیه تاکنون بیش از 700 نفر از مخالفان این عملیات را بازداشت کرده است.

ترکیه مدعی حمایت آمریکا از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) شده و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده و با همراهی نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالف دولت قانونی سوریه هستند، مبارزه مستقیم با آنها را آغاز کرده است.

آنکارا این نیروها را نیز مانند حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) سازمانی تروریستی دانسته و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، مغایر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی