Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درگيري‌هاي شديد روز شنبه بين هيئت تحريرالشام (جبهه النصره سابق) و ائتلاف گروه‎هاي تروريستي در شمال غرب سوريه در چارچوب منازعه بر سر نفوذ در جريان است و به گفته ديده بان حقوق بشر سوريه، اين درگيري‌ها کشته شدن دست کم پنج غيرنظامي را به دنبال داشت.
العالم-سوريه
اين درگيري‌ها کمتر از يک هفته از اقدام جنبش احرار الشام و نورالدين زنکي ، مهمترين گروههاي غير تکفيري در ادغام در گروه موسوم به جبهه تحرير سوريه و درخواست از بقيه گروهها براي پيوستن به خود صورت مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحليلگران معتقدند اين اقدام به افزايش نفوذ هيئت تحريرالشام که بخشهاي گسترده اي از استان ادلب را در کنترل خود دارد مرتبط است.
از زمان آغاز اين حمله ، جبهه تحرير سوريه توانسته است هيئت تحريرالشام را از 26 روستا ، شهر و شهرک که مهمترين آنها شهرهاي معره النعمان و اريحا بوده است بيرون براند.
رامي عبدالرحمن مدير ديده بان حقوق بشر سوريه به فرانس پرس گفت : اين گروهها وارد جنگ بر سر نفوذ شده اند که به غرب استان حلب در مجاورت استان ادلب نيز کشيده مي شود.
هيئت تحريرالشام از جنبش احرار الشام و گروههاي ديگر تشکيل شده است که به نام جيش الفتح شناخته مي شد و تابستان 2015 توانست کل استان ادلب را به کنترل خود درآورد.
اين دو گروه پيش از اين وارد درگيري داخلي شده بودند که به سيطره هيئت تحريرالشام بر بخش گسترده اي از اين استان منجر شده بود.
نيروهاي نظام سوريه اواخر سال گذشته با حمايت روسيه حمله اي را به اين استان آغاز کردند و توانستند دهها شهر و روستا را در جنوب شرقي استان ادلب و يک پايگاه نظامي راهبردي را به کنترل خود درآورند.
استان ادلب با بخشهايي از استانهاي همجوار يکي از مناطق کاهش تنش را تشکيل مي دهند که مه گذشته در آستانه زير نظر روسيه و ايران دو همپيمان دمشق و ترکيه حامي مخالفان به دست آمد. اجراي اين توافق در استان ادلب عملا از سپتامبر گذشته آغاز شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد