Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:13:58 GMT

زندگي از نو با طبيعت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۹۳۲۰

زندگي از نو با طبيعت

خبرگزاري آريا - شکي نيست محيط‌زيست با همه انسان‌ها ارتباط دارد و اين آب و خاک و هوا و زمين و درخت، سرمايه‌هايي هستند که نسل در نسل به ما رسيده و حفظ و نگهداري‌شان براي نسل‌هاي آينده لازم است. با اين حال هنوز عده زيادي از شهروندان و افراد جامعه هستند که نسبت به چگونگي حفظ اين گنجينه‌ها بي‌اطلاعند و از لزوم حفظ آن و چگونگي آسيب نزدن به اين سرمايه‌ها آگاهي چنداني ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه تلويزيون با استفاده از مقبوليت و طيف وسيع مخاطباني که دارد، اين بار به کمک محيط‌زيست آمده و در تدارک مجموعه‌اي تلويزيوني با اين هدف و رويکرد است؛ مجموعه «زندگي از نو» که نگاهي ويژه به بحث محيط‌زيست و گردشگري در کشور دارد و در محيطي سرسبز و دور از شهر روايت مي‌شود.
کمپي براي گردشگري
عوامل تدارک و توليد مجموعه تلويزيوني زندگي از نو، مدتي است دوربينشان را به دور از پايتخت و خارج از فضاي شهري برده‌اند و مناظر سرسبز و چشم‌نواز شمال کشور را به عنوان محيطي دوست‌داشتني براي روايت و پيشبرد داستان‌شان برگزيده‌اند. اين سريال که رويکردي محيط‌زيستي و گردشگري دارد، قصه زوجي را روايت مي‌کند که به شمال کشور رفته و در استان گيلان يک کمپ گردشگري احداث مي‌کنند.
علي‌محمد قاسمي مدير فيلمبرداري سينماست که اين روزها کارگرداني مجموعه زندگي از نو را عهده‌دار شده و تلاش مي‌کند تصويري زيبا، چشم‌نواز و در عين حال مضموني هدفمند را از دريچه دوربينش براي مخاطبان به نمايش بگذارد. او در خصوص مضمون اين سريال تازه به جام‌جم مي‌گويد: بن‌مايه اصلي داستان ما، مسائل زيست‌محيطي و توجه به طبيعت است و به بهانه روايت اين موضوع، قصه‌هاي مختلفي را در دل قسمت‌هاي مجموعه گنجانده‌ايم. با آمدن هر يک از مهمانان به کمپ گردشگري، قصه‌هايي شکل مي‌گيرد و به بهانه آن مشکلات زيست‌محيطي هم روايت مي‌شود. ضمنا نگاهي هم به برخي افسانه‌هاي منطقه داريم.
به گفته قاسمي، يکي از افسانه‌هاي پرداخته شده در اين مجموعه، «سياگالش» است. به باور مردم شرق گيلان، سياگالش حافظ و حامي حيوانات جنگل است. او انساني مهربان است که تمام انسان‌ها و حيوانات را دوست دارد و حافظ و نگهبان آنهاست و در حل مشکلات ياري‌شان مي‌کند.
اين کارگردان تاکيد مي‌کند: از جمله اهدافمان در ساخت اين مجموعه، توجه به محيط پيراموني‌مان و روح و روان آدم‌هاست. توجه به طبيعت ايران و تاثيراتي که آدم‌ها روي هم مي‌گذارند هم از هدف‌هاي ديگرمان است. اين اثر ساختاري متفاوت دارد و نيروهايي علاقه‌مند و پرانرژي در پشت‌صحنه آن دور هم جمع شده‌اند.
فرصتي براي بروز استعدادها
مهدي شفيعي، تهيه‌کننده مجموعه زندگي از نو روند ساخت کار و پيشرفت آن را مثبت ارزيابي کرده و از به نيمه رسيدن ساخت سريال مي‌گويد. اين تهيه‌کننده به خبرنگار ما مي‌گويد: قرار است مجموعه زندگي از نو در 26 قسمت 42 دقيقه‌اي توليد شود و از شبکه پنج سيما روي آنتن برود؛ با اين حال ممکن است تعدادشان را تا 30 قسمت ادامه بدهيم. او با اشاره به لوکيشن‌هاي درنظر گرفته شده براي مجموعه مي‌افزايد: لوکيشن‌هاي ما به طور کامل در استان گيلان واقع شده و از آنجا که رويکردي زيست‌بومي و محيط‌زيستي داريم، به طور عمده روي منطقه تالش در استان گيلان تمرکز کرده‌ايم.
قاسمي تاکيد مي‌کند: با توجه به اين‌که مجموعه‌مان در خارج از پايتخت و استان تهران تصويربرداري مي‌شود، کوشيده‌ايم از حضور بازيگران شناخته شده و بازيگران بومي و محلي در کنار هم استفاده کنيم. بخشي از اين بازيگران را مخاطبان بخوبي مي‌شناسند و به آن عده ديگر هم مجال و فرصتي داده شده تا استعدادهايشان را به معرض نمايش گذاشته و محک بخورند.
خيام وقار کاشاني و ژيلا آل رشاد نقش زوج اين مجموعه را ايفا مي‌کنند و در کنارشان رضا کيانيان، ستاره اسکندري، بهزاد فراهاني، متين ستوده، محمدعلي ساربان، مرتضي ضرابي، اميرحسين صديق، مينا جعفرزاده، کمند اميرسليماني، اکبر معززي، حديث نيکرو، مجيد پتکي، آرش مجيدي و علي انصاريان ديگر بازيگران کار را تشکيل مي‌دهند.
حل مشکلات محيط‌زيست با استفاده از شهرت
علي انصاريان، فوتباليست پيشين دو تيم مشهور پايتخت مدتي است به بازيگري روي آورده و تجربيات گوناگوني را هم مقابل دوربين کسب کرده است. او که از جمله بازيگران مجموعه در دست توليد زندگي از نو است، در خصوص نقشي که در اين اثر ايفا مي‌کند به جام‌جم توضيح مي‌دهد: در زندگي از نو نقش فردي شبيه علي انصاريان را ايفا مي‌کنم که البته علي انصاريان نيست! اين شخصيت قبلا فوتباليست بوده و بسياري از مردم جامعه او را مي‌شناسند.
زندگي از نو در شمال کشور روايت مي‌شود و اين هم از ديگر دلايلي بوده که انصاريان را به قبول بازي در اين مجموعه ترغيب کرده است. او در اين خصوص عنوان مي‌کند: زندگي از نو سريال خوبي است و به قدري فضاي قشنگي دارد و در محيط زيبايي روايت مي‌شود که نمي‌شد پيشنهادش را رد کرد. ضمن اين‌که هميشه دوست داشتم همکاري با علي‌محمد قاسمي (کارگردان مجموعه) را هم تجربه کنم. او کارگرداني واقعا کاربلد است، با دوربين آشنايي دارد و مي‌داند دارد چه مي‌کند.
اين فوتباليست پيشين از همبازي شدنش با ديگر بازيگران اين مجموعه هم اين‌طور مي‌گويد: تجربه بازي در کنار خانم جعفرزاده را خيلي دوست داشتم؛ از زمان بازي‌اش در «هتل پياده‌رو» و در کنار اکبر عبدي به او علاقه داشتم و خوشحالم که اين اتفاق افتاد.
زندگي از نو رويکردي محيط‌زيستي دارد و به گفته انصاريان، شخصيت او در اين مجموعه هم که فردي شناخته شده است، معضلات محيط‌زيستي پيرامونش را مي‌بيند و تصميم مي‌گيرد با استفاده از شهرتش راه حلي براي اين مشکلات بيابد.
ترسيم چهره يک محيط‌بان
اميرحسين صديق مدت‌هاست زندگي شهرنشيني و دود و شلوغي‌هاي تهران را رها کرده و به زندگي در منطقه‌اي بکر و روستايي در اطراف تهران رو آورده است. او که با توجه به اين تصميمش به نظر مي‌رسد نسبت به دغدغه‌هاي محيط‌زيستي بي‌تفاوت نيست، در مجموعه زندگي از نو نقش يک محيط‌بان را ايفا مي‌کند و به گفته خودش از بازي در اين نقش و ترسيم سختي‌هاي اين شغل حقيقتا خوشحال است.
صديق به ما مي‌گويد: شخصيتي که نقشش را در اين مجموعه بازي مي‌کنم، مازيار نام دارد و در چند اپيزود مجموعه حضور دارد. او يک محيط‌بان است که مي‌کوشد با وجود تمام مشکلات، کارش را بدرستي انجام دهد.
اين بازيگر دلايل پذيرفتن اين نقش را اين‌طور توضيح مي‌دهد: بالاخره بعد از مدت‌ها مجموعه‌اي ساخته مي‌شود که به مشکلات قشر محيط‌بانان عزيز مي‌پردازد. افرادي که با همه مشکلاتي چون کمبود دستمزدها و مسائل قانوني و کم‌وکاستي‌هايي که وجود دارد، خدمت بزرگي مي‌کند و از سر دلسوزي شغلشان را ادامه مي‌دهند. جاي چنين شخصيتي در آثار تلويزيوني و سينمايي‌مان خالي بود و اميدوارم بيشتر به آنها پرداخته شود.
کيانيان، دوباره در تلويزيون
حضور رضا کيانيان در تيم بازيگري هر پروژه‌اي به منزله نوعي اعتبار و منزلت ويژه براي آن اثر است. بازيگر نقش‌هاي ماندگار در قاب تصوير تلويزيون و سينما، آنقدر جايگاه و هنر بازيگري‌اش براي مخاطبان تثبيت شده است که وقتي نام او در پروژه‌اي به ميان مي‌آيد، مخاطبان مي‌دانند با اثري حائز اهميت و شايسته توجه روبه‌رو خواهند بود و چشم‌انتظار تماشاي بازي‌اش مي‌نشينند.
کيانيان علاوه بر درخشش در عالم سينما و ايفاي نقش‌هاي ماندگاري چون شخصيت سلحشور آژانس شيشه‌اي و جمعه در روبان قرمز، در تلويزيون هم بارها حضوري تاثيرگذار داشته است و آپارتمان، شليک نهايي، دوران سرکشي، يک مشت پر عقاب، کلاه پهلوي و اخيرا مجموعه کيميا، از جمله سريال‌هايي بوده‌اند که اين بازيگر در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.
اين بازيگر حالا در تازه‌ترين تجربه تلويزيوني‌اش به سراغ «زندگي از نو» رفته و همسو با دغدغه‌هاي اجتماعي و محيط زيستي‌اش که مدت‌هاست به طور شخصي دنبال مي‌کند، در اين سريال هم حضور پيدا کرده است. شايد اهميت نام او در کنار تصاوير چشم‌نواز سريال از شمال کشور و جنگل‌هاي سرسبز گيلان، بتواند به جذابيت اين مجموعه دوچندان بيفزايد، مخاطبان را به تماشاي مجموعه بنشاند و شايد تغييري در وضعيت محيط زيستي که روز به روز در حال دگرگوني و نابودي است ايجاد کند...
زهرا غفاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد