Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-آصفری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که افرادی که در حادثه خیابان پاسداران به جان و مال مردم خسارت وارد کردند باید محاکمه شوند، اما باید توجه کرد که نباید این حوادث را به دراویش واقعی نسبت داد. دراویش انسان‌های بسیار خوب و متدینی هستند که در طول انقلاب همواره همراه نظام و انقلاب بوده‌اند و حتی برای این نظام شهید و جانباز هم داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

روز دوشنبه، خیابان گلستان هفتم در پاسداران تهران، صحنه درگیری و خشونت‌های مرگبار میان نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها با دراویش گنابادی بود.

این درگیری خونین، 5 شهید و شمار بسیار زیادی هم مصدوم به همراه داشت. به گفته برخی از منابع، دراویش که در اعتراض به بازداشت یکی از دراویش دست به اعتراض خیابانی زده بودند، با برخورد نیروهای انتظامی مواجه شدند. این تنش و درگیری‌ها اما با حمله یک اتوبوس و یک خودرو سمند که بر اساس اعلام نیروی انتظامی توسط دراویش هدایت می‌شدند، به سمت ماموران آمده و آن‌ها را زیر گرفتند و باعث به شهادت رسیدن 5 مامور انتظامی و نیروهای بسیجی شدند.

با توجه به این حادثه که در پی آن نزدیک به 400 نفر از دراویش هم بازداشت شدند، بسیاری از مسئولین و مردم خواستار برخورد و اشد مجازات با این آشوبگران شدند. نکته مهم اما این است که باید به یاد داشت که بسیاری از دراویش در ایران ساکن هستند و انتصاب نسبت‌های بد و توهین آمیز به آن‌ها جز زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی، هیچ سود دیگری در پی نخواهد داشت. در بسیاری از مذاهب و فرق، افراد آشوبگری هستند که ممکن دست به خطا و اشتباهات زیادی بزنند که تعمیم دادن آن‌ها به همه، به نظر نمی‌رسد کار منطقی و عاقلانه ای باشد. جدا از این موضوع به نظر می‌رسد مسئولان نظام هم باید سریعا دست به کار شده و با همه ادیان و اقلیت‌های که در کشور ایران ساکن هستند، به مذاکره و گفت‎وگو بپردازد و دغدغه و نگرانی‌های آنان را مرتفع کنند.   

محمدحسن آصفری، نماینده اصولگرای سابق مجلس و عضو کنونی جبهه اصولگرایان موسوم به جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حوادث و درگیری‌های اخیر دراویش و نیروهای انتظامی در خیابان پاسداران، گفت: این اتفاقی که رخ داد، به اموال عمومی مردم خسارت وارد کرد، آشوبگران آتش زدند و ماموران نیروی انتظامی و بسیج را به شهادت رساندند، این کارها واقعا به هیچ‌ عنوان برای مردم ما قابل قبول نبوده و نیست. اینکه کسی به خود جرات و جسارت دهد تا دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه‌ای بزند و مامور بی‌گناه نیروی انتظامی را با ماشین زیر بگیرد و به شهادت برساند، پذیرفتنی نیست. مامورانی که اسلحه به دست بودند و می‌توانستند شلیک کنند اما فداکاری کرده و چنین کاری را نکردند.

آصفری ادامه داد: علی‌رغم همه این خشونت‌ها اما مردم و نیروهای مسلح ما با توجه به اینکه اعتقاد دارند که نباید با خشونت با افراد برخورد شود، تا حد امکان اقدام متقابلی انجام ندادند. به نظر من این قبیل رفتارها جز این که باعث می‌شود برخی از افراد ماهیت خود را بیشتر به مردم نشان دهند، هیچ سود و فایده دیگری ندارد. امیدواریم دستگاه‌ قضایی به طور جد با عوامل این حادثه و  به صورت خارج از نوبت برخورد و رسیدگی کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من معتقدم دراویش در اصل انسان‌های بسیارخوب و متدینی هستند،خاطرنشان کرد: دراویش همواره همراه نظام و انقلاب بوده‌اند، اما برخی آمده‌اند از عنوان و نام دراویش سوء استفاده کرده‌اند. نمی‌توان گفت عوامل این حادثه دراویش واقعی بوده‌اند، کسانی در شکل و شمایل دراویش آمده‌اند و چنین رفتارهایی را انجام داده‌اند. زیرا ما همواره در تاریخ انقلابمان شاهد همراهی جریانات و فرقه‌های مختلفی از جمله دراویش با انقلاب و نظام بوده‌ایم و حتما برخی سعی کرده‌اند از نام دراویش سوء استفاده کنند. به نظرم دراویش باید انزجار خود را از این اتفاق رخ داده به مردم اعلام کنند. دراویش همواره در کنار مردم و مردم نیز در کنار آن‌ها بوده‌اند.

عضوسابق کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی، با تاکید بر اینکه دراویش در طول انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم، نظام و انقلاب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در انتخابات‌ها، جنگ تحمیلی و در تمامی ادوار جمهوری اسلامی، دراویش همراه نظام بوده‌اند و اصلا نمی‌توان این حوادث را متوجه دراویش واقعی دانست.

آصفری با بیان اینکه اگر دستگاه قضایی به طور جد با اخلال‌گران و آشوبگران برخورد کند، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود، گفت: به نظر من پیش از اینکه این اتفاق رخ دهد، بهتر بود با افرادی که مرتبط با این داستان هستند صحبت و گفت‌وگو می‌شد و عوامل اصلی آشوب دستگیر می‎شدند. من معتقدم پیشگیری همواره مقدم بر برخورد است. ما امروزه شاهد این هستیم که یک فضای سوء استفاده‌گرایانه‌ای بر علیه جمهوری‌اسلامی ایران و دراویش شکل گرفته است. ما به هیچ‌عنوان عقیده نداریم که این حادثه، کار دراویش واقعی بوده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما در کربلای5، بسیاری از دوستان درویش را داشتیم که در کنار خود ما جنگیدند و به شهادت رسیدند و بسیاری از آن‌ها نیز جانباز شدند. در عملیات بیت‌المقدس که من شخصا حضور داشتم، در کنارم یک درویشی حضور داشت که دستش قطع شد. این دراویش همواره در کنار نظام بوده‌اند و هیچ‌کس حق ندارند که این حوادث را به عنوان آن‌ها سوق دهد. نیروی انتظامی بهتر بود پیش از اینکه چنین اتفاقی شکل می‌گرفت، تدابیر لازم را می‌اندیشیدند تا کسی نتواند از این موضوع به عنوان تسویه حساب شخصی، استفاده کند. متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که در برخی از فضاها، به این حوادث سمت و سوی سیاسی می‌دهند که این اتفاقات اصلا به نفع نظام و انقلاب نیست.

محمدحسن آصفری، با بیان اینکه حقوق شهروندی متعلق به همه شهروندان است، تصریح کرد: هر فردی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند، چه شیعه، چه سنی، چه مسیحی، زرتشت و سایر فرقه‌ها باید از «حقوق‌مساوی» در جامعه برخوردار باشند و به آن‌ها اجازه داده شود که برنامه‌های خود را در چارچوب قانون اساسی برگزار کنند. نگاه ما به دراویش باید به عنوان یک فرصت باشد نه تهدید. معتقدم که در این مسئله بی‎تدبیر شد و شاید بهتر بود پیش از اینکه مسئله به یک بحران تبدیل شود با آن‌ها جلسات و گفت‌وگوهایی برگزار می‎شد تا مشکلات و دغدغه‌هایشان از طریق قانونی حل و فصل شود.

نماینده سابق مجلس، ادامه داد: اکنون اعتقادم بر این است افرادی که روز دوشنبه دست به جنایت زده و به جان و مال مردم خسارت وارد کردند، هویتشان از دیگران جدا است و باید برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد. اما در خصوص دراویش باید بگویم که نظام، دستگاه‌های نظامی و امنیتی و ... باید با آن‌ها جلسات و نشست‌هایی را برگزار کند، مسائل و دغدغه‌های آنان را گوش دهند و در چارچوب قانون به آن‌ها اجازه فعالیت دهند. من معتقدم امروزه جامعه ایران کاملا یکدست است، دراویش، زرتشتیان، مسیحیان، سنی و شیعه و ... همه و همه متحد هستند و نباید اجازه دهیم که میان فرقه و ادیان و مذاهب متفاوت جمهوری اسلامی ایران، اختلاف ایجاد شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان، با اشاره به حمله موشکی و پهبادی به رژیم خبیث و ددمنش صهونیستی، اظهار داشت: این پیروزی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حمایت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به وقوع پیوست دل هر انسان آزاده و کسانی که به حقوق بشر واقعی عنایت داشتند را شاد کردند به همه این نیرو‌های مجاهد درود می‌فرستیم و از همه آنها تشکر می‌کنیم.   وی یادآورشد: رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری سرلوحه مدیران دولت سیزدهم است و آن‌چه که داریم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است، شخصا سرباز نظام هستم و خود را در جایگاه خدمت‌گذاری به مردم می‌بینم.   استاندار ایلام با بیان این‌که بنای دولت سیزدهم، اخلاق‌مداری و حکمرانی اسلامی است، عنوان کرد: «رضایت‌مندی مردم» بزرگترین سرمایه معنوی برای نظام است و همین رضایت‌مندی، انرژی برای خدمت دولت‌مردان به مردم است.   رییس شورای اطلاع‌رسانی استان بیان داشت: نظام و دولت قائم به شخص نیست و قلم، تفکر و گفتمان شورای اطلاع‌رسانی، در تحلیل و تبیین نگاه‌ها، بیان دستاورد‌های دولت باشد.   وی با قدردانی از عملکرد اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان، مطرح کرد: عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان رضایت‌بخش است و از همه اعضای شورای اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه استان قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • اقدام سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی غرورآفرین بود
  • با عملیات وعده صادق، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در انظار عمومی در هم شکسته شد
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • مردم همواره پشتیبان فلسطین هستند
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • امروز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» فعلیت پیدا کرد
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • ایران در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌نشیند
  • اجتماع مردم ایلام در حمایت از عملیات شجاعانه سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی + فیلم
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود