Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود جوکار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند گفت: سبد‌های غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب با همکاری بنیاد علوی بین ۱۴۰ مادر باردار و شیرده واجد شرایط در شهرستان فراشبند توزیع شد.

وی افزود: این سبد‌های غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم بضاعت و بی‌بضاعتی که دارای کم‌خونی، وزن‌گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آن‌هایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از ۴۵ کیلوگرم بوده است، توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکار در خصوص چگونگی شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط، بیان کرد: در این طرح، کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز با بیان این که بیشترین نیاز مادران باردار به پروتئین با دریافت این سبد‌های غذایی حمایتی تامین می‌شود، گفت: اجرای این طرح و انجام مداخله‌های لازم، به بهبودی مادران باردار و شیرده که دچار سوء تغذیه هستند کمک شایانی می‌کند.

زهرا ضیائی ادامه داد: آموزش، ارتقای کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و همچنین اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی نقش موثری در بهبود مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه دارد.

او با بیان این که این سبد غذایی شامل ۱۴ قلم مواد غذایی است، اضافه کرد: بـرنـج، ماکارونی، لوبیا چیتی، پنیر، سویا، مرغ، تن مـاهی، عدس، خرما، روغن مایع، عسل و شکر از جمله اقلام این سبد غذایی است.

ضیائی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۸۴۰ سبد غذایی بین ۱۴۰ مادر تحت پوشش برنامه حمایتی توریع شده است، افزود: این سبد‌های غذایی هر دو ماه یک بار از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه بعد از تولد نوزاد، به مادران باردار بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

او یادآور شد: طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان از سال ۸۸ در شهرستان فراشبند آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی رایگان به مادران باردار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد

به گزارش جام جم و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای سال  1402 نیازسنجی لازم در بین مددجویان این استان انجام و اقدام به تامین و توزیع کالاهای ضروری میان آنها شد که عمده ترین آنها شامل کولر گازی ، یخچال ، مخزن آب و فرش بوده است.   مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ضمن تقدیر از مساعدت های نوع دوستانه نیکوکاران درزمینه کمک به  تامین لوازم ضروری مددجویان بیان داشت :50 درصد از اعتبارات هزینه شده در این زمینه از اعتبارات دولتی و 50 درصد دیگر نیز از محل کمک های مردمی و مساعدتهای انسان دوستانه هم استانی های عزیز بوده است.   روشن در ادامه افزود:  باعنایت به قرار گرفتن در آستانه فصل گرما در سال جاری تامین تعداد 1200 دستگاه کولرگازی در دستور کار این استان قرار گرفته که با همیاری و همکاری سپاه پاسداران استان  تا پایان اردیبهشت ماه جاری تحویل مددجویان معزز خواهد گردید.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران