Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس گمرک بانه گفت: محدوديتي براي واردات کالا در بازارچه سيرانبند وجود ندارد و تمام کالاهاي مجاز طبق قانون واردات، از اين بازارچه وارد کشور مي شود.

سعيد سنجابي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه سيرانبند نخستين بازارچه کشور است که طرح واردات کالا با کارت الکترونيکي پيله وري را اجرا مي کند، اظهار کرد: هر کارت پيله وري ماهانه پنج ميليون ريال از تخفيف گمرکي براي واردات کالا برخوردار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: کالاهاي که از طريق مرز سيرانبند وارد مي شود در گمرکات داخلي ترانزيت و در بازارچه سيرانبند با کارت پيله وري مرزنشينان تخليه خواهد شد.
سنجابي تاکيد کرد: براي ميزان واردات کالا نيز محدوديتي وجود ندارد اما هر پيله ور با کارتي که در اختيار دارد در ماه تنها تا سقف پنج ميليون ريال از معافيت گمرکي مي تواند استفاده کند.
به گفته وي، بازارچه سيرانبند نسبت به ديگر بازارچه هاي مرزي در کشور از امکانات بهتري برخوردار است، ساختمان، سامانه جامع گمرکي و خط فيبر نوري دارد اما براي واردات کالا با کارت الکترونيکي مرزنشينان نياز است اقدامات اساسي انجام شود و امکانات موجود براي اجرا در گام اول مناسب است.
وي يادآور شد: بازارچه سيرانبند نياز به ديوار کشي، ايجاد انبار، محوطه سازي، روشنايي و جاده دسترسي مناسب دارد البته گمرک آمادگي لازم را در زمينه اجراي اين طرح دارد و کانکسي براي انجام کارهاي اداري پيله وران در بازارچه مستقر شده که بايد تجهيز شود.
سنجابي اضافه کرد: امکانات بازارچه سيرانبند براي شروع اجراي طرح پيله وري مناسب است اما با افزايش حجم فعاليت ها به لحاظ کمبود نيروي انساني، امکانات زيرساختي، فضاي تخليه و بارگيري با مشکل مواجه خواهيم شد.
رئيس گمرک بانه کرد: بسياري از برنامه هاي اين طرح در هنگام اجرا مشخص مي شود.
وي به تردد روزانه بيش از 160 دستگاه کاميون حامل کالا در جاده مرز سيرانبند اشاره کرد و گفت: با اجراي طرح ساماندهي مرزي و آغاز فعاليت پيله وران، روزانه 500 کاميون در اين مسير تردد مي کنند در ظرايطي که اين جاده ظرفيت اين حجم بالاي تردد را ندارد.
وي يادآور شد: سامانه جامع گمرکي در بازارچه مستقر است که براي واردات کالاها هم کاربرد دارد و در آينده گمرک ايران زير سامانه گمرک را فعال مي کند.
سنجابي با بيان اينکه سامانه گمرکي محدوديتي براي حجم واردات و صادرات ندارد، اظهار کرد: با توجه به اينکه روال کار صادرات و طرح پيله وري متفاوت است بايد سامانه گمرکي جداگانه اي براي اين دو تعريف شود
به گزارش ايرنا، طرح انتقال مبادلات مرزي معابر موقت به بازارچه هاي رسمي با استفاده از کارت الکترونيکي پيله وري در اوايل مرداد ماه امسال مصوب شد، اين طرح در چهار استان کشور اجرا مي شود تا واردات کالاها به صورت قانون مند انجام مي شود.
شهرستان بانه 84 کيلومتر مرز با کشور عراق دارد و بازارچه سيرانبند بانه دومين بازارچه مرزي استان کردستان که تاکنون فقط صادرات کالا در آن انجام مي شد ولي از روز دوشنبه هفتم اسفند با شروع فعاليت پيله وران، واردات کالاهاي مجاز نيز در اين بازارچه انجام خواهد شد.
فعاليت معابر موقت مرزي به درخواست دولت مرکزي عراق به منظور کنترل و ساماندهي مرزها تعطيل شد و در آينده تمام مبادلات تجاري ايران با عراق از طريق مرزهاي رسمي انجام مي شود.
تاکنون 11 هزار کارت الکترونيکي پيله وري در بانه براي سرپرستان خانوارهاي روستاهاي تا شعاع 20 کيلومتري مرز صادر شده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 کيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهاي پيام /*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: استواریکم جلال اعتماد، که ۲ روز قبل بر اثر درگیری با گروهک‌های معاند در مرز هه‌نگه ژال بانه، مجروح شده بود، بامداد امروز شنبه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد عارف سپهری روز شنبه اظهار کرد: شهید استواریکم جلال اعتماد اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم جلال اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • شهادت یک مرزبان دیگر در بانه
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • شهادت یک مرزبان در بانه 
  • شهادت یک مرزبان در بانه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)