Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بنا‌های تخریب شده در زلزله کرمان در شهر‌ها و روستا‌ها به ترتیب مبلغ ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است. سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره زمان تحویل و تسهیلات در نظرگرفته شده برای  منازل تخریب‌شده در زلزله کرمان بیان‌داشت: طبق مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بناهای تخریب شده در زلزله کرمان در شهر‌ها و روستاها به ترتیب مبلغ ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در شهرها و روستاها به‌ترتیب مبلغ شش و ۵ میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می‌شود؛ همچنین این افراد اگر بتوانند تا قبل از پایان سال پرونده‌های شان را کامل کرده و شروع به عملیات ساخت و ساز کنند مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام کم بهره نیز دریافت می کنند.
 آیت‌الهی موسوی عنوان‌ کرد: افراد در مناطق زلزله زده کرمان اگر بنا بر افزایش متراژ داشته باشند باید مابقی هزینه را خودشان  تأمین کنند. مسئله بعدی اینکه با شهرداری و اداره نظام مهندسی استان هماهنگ کرده ایم تا از افراد در رابطه با تهیه نقشه و کسب نظارت‌ها و پروانه های ساخت بناهایشان هزینه‌ای دریافت نکنند و همه این هزینه‌ها را بنیاد مسکن،تقبل کرده است.
معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در مناطق زلزله زده در مرحله ساخت و گودبرداری هستیم و البته در منطقه هجدک هم اکنون ۷ واحد درمرحله نازک کاری قرار دارد و کار واحد‌های دیگر هم در حال انجام است، درکوهبنان هم به همین شکل می باشد.
وی افزود: کار ساخت و ساز بناهای عمومی هم از طریق دولت درحال پیگیری است تا در اعتبارات تملک سال آینده که ابلاغ می شود، بتوانیم کار‌های بازسازی و ساخت این واحد‌ها مانند مساجد و ادارات را انجام دهیم.
 آیت‌الهی موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه در هجدک و کوهبنان قنوات زیادی داریم کار احیای آنها نیز توسط دستگاه های مربوطه آغاز شده است.
 معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرمان تصریح‌ کرد: در این سفر به بنیاد مسکن دستور داده شد، ساخت و ساز خانه های تخریب شده در زلزله تا ماههای خرداد و شهریور سال آینده به اتمام برسد که بر اساس همان دستور،برنامه زمانبندی شده از طریق بنیاد مسکن تهیه کرده ایم که در دستور کار است و مرتب درحال پیگیری هستیم تا در همین زمان این اقدامات به پایان برسد.
وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این کار به خود مردم بر می‌گردد که تخریب واحدها و هم تشکیل پرونده هایشان برای دریافت وام تسهیلات را سریع‌تر انجام دهند تا ما نیز بتوانیم وارد مرحله ساخت بشویم که البته واحد‌های زیادی بعد از زلزله کرمان تاکنون آواربرداری شده و کار ساختشان درحال انجام است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با ساخت و سازهای ناایمن و غیراصولی در کرمانشاه تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افشین یگانه در بازدید از یک ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی عنوان کرد: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه 6 اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

یگانه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود گفت: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضایی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور