Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@15:17:51 GMT

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به دمشق

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۰۹۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، گروه های تروریستی لحظاتی پس از تصویب قطعنامه آتش بس در سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد دمشق را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد شنبه شب قطعنامه پیشنهادی کویت و سوئد را درباره آتش بس در غوطه شرقی دمشق تصویب کرد.

این قطعنامه به اتفاق آراء به تصویب رسید و تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن رأی مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کویت در سازمان ملل در خصوص این قطعنامه گفت: بر اساس قطعنامه ۲۴۰۱ گذرگاه‌هایی برای ارسال کمک به مناطق تحت محاصره ایجاد خواهد شد.

«منصور عیاد العتیبی» افزود: این قطعنامه حل موقت مشکل است، حل دائمی از راه‌های سیاسی است.

طبق مفاد این قطعنامه، حملات علیه افراط گرایان وابسته به داعش، القاعده، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در فهرست سازمان ملل ذکر شده اند، از شمول آتش‌بس خارج است.

خارج کردن گروه‌های وابسته به القاعده از دامنه شمول آتش‌بس، از مهمترین تغییرات مورد تقاضای روسیه پیش از تصویب قطعنامه بود.

این قطعنامه پنج شنبه گذشته از سوی نمایندگان سوئد و کویت به شورای امنیت ارائه شد. طبق مفاد این قطعنامه، آتش بس سراسری در سوریه در بازه زمانی ۷۲ ساعت پس از تصویب این قطعنامه برقرار و خروج مجروحان و تحویل کمکهای بشر دوستانه ظرف ۴۸ ساعت پس از تصویب آتش بس آغاز می شود.

لازم به ذکر است که از روز پنج شنبه تاکنون، رأی گیری برای این قطعنامه چندین بار به تعویق افتاده بود.

در نشستهای پیشین شورای امنیت پیرامون بحران انسانی در سوریه، روسیه خواستار تغییراتی در پیش نویس قطعنامه شد.

درمقابل، دیپلماتهای غربی روسیه را به وقت کشی متهم کردند و دولت فرانسه نیز بدون توجه به سکوت غیرموجه خود در قبال بحران انسانی در یمن مدعی شد که عدم اقدام به موقع (!) ممکن است پایان دوران اقتدار و مرجعیت سازمان ملل را رقم زند!

از سوی دیگر آمریکا، انگلیس و فرانسه نیر خواستار تصویب قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه بدون فوت وقت شده بودند.

«استفان دیمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت که «با تصویب و برقراری این آتش بس، امکان دسترسی سریع و بدون مانع به غوطه شرقی باید فراهم شود».

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد