Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین تن از اعضای ارشد محافظه‌کاران آلمان با درخواست اینکه این حزب به منظور جذب هرچه بیشتر آرا به سمت راست گرایی تمایل پیدا کند، چالشی جدید را برای آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در آستانه اعلام وزرای انتخابی کابینه توسط او در امروز (یکشنبه) به وجود آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که حزب دموکرات مسیحی قرار است روز دوشنبه در یک نشست این حزب به این رای دهد که آیا از یک توافق ائتلافی با سوسیال دموکرات‌ها حمایت خواهد کرد یا خیر و در صورت حمایت آنها، مرکل می‌تواند برای چهارمین دور به صدراعظمی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای حزب سوسیال دموکرات در عین حال یک رای‌گیری درخصوص توافق مربوط به "ائتلاف بزرگ" آنها با حزب مرکل را مورد رای‌گیری قرار خواهند داد.

با وجود آنکه انتظار می‌رود حزب دموکرات مسیحی از این توافق حمایت کرده و یک هم‌پیمان مرکل به نام آنگرت کرامپ، کارن بائر را به عنوان دبیرکل این حزب مورد تایید قرار دهد اما یکسری اختلاف نظرها در میان محافظه‌کاران بالا گرفته مبنی بر اینکه این حزب نیازمند یک انرژی جدید در مسیر سیاسی جدید است.

دنیل گونتر، وزیر اول ایالت شلسویگ هولستاین از اعضای ارشد حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد: گاهی اوقات باید عنصر محافظه کار بلوک محافظه‌کار برجسته‌تر باشد.

همچنین آلکساندر دوبرینت، یک عضو ارشد دیگر حزب محافظه‌کار سوسیال مسیحی نیز گفت: بلوک محافظه‌کار باید بتواند تمامی طیف‌ها از میانه رو تا راست دموکراتیک را به خود جلب کند.

این در حالی است که در انتخابات 24 سپتامبر گذشته آلمان به علت رویگردانی برخی رای‌دهندگان از مرکل از بابت یکسری سیاست‌ها و اقداماتش از جمله در قبال پذیرش مهاجران و اعطای وام به یونان شاهد کاهش شدید آرای خود و افزایش اقبال عمومی به راست گرایان افراطی بود.

ناظران معتقدند که شش گزینه مرکل برای وزرای کابینه از حزب دموکرات مسیحی مسیر سیاست گذاری چهار سال آینده او را مشخص خواهند کرد.

گفته شده که همچنان در این کابینه اورسولا فون در لاین همچنان وزیر دفاع باقی خواهد ماند و پیتر آلتمایر به عنوان وزیر اقتصاد منصوب خواهد شد.

همچنین ناظران به دنبال این هستند که ببینند ینس اسپان، یکی از محافظه‌کارانی که پیش از این با سیاست مهاجرتی مرکل مخالفت شدید کرده بود در کابینه پست دریافت خواهد کرد یا خیر.

بعد از اعلام این گزینه‌ها از سوی مرکل قرار است دو حزب سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات نیز گزینه‌هایشان را برای کابینه اعلام کنند.

مرکل طی 12 سال صدراعظمی خود در آلمان و همچنین طی 18 سال رهبری خود در حزبش همواره حزب دموکرات مسیحی را در طیف میانه‌رو قرار داده است.

اما بسیاری می‌گویند واگذاری وزارتخانه‌های قدرتمند دارایی و امور خارجه به حزب سوسیال دموکرات به منظور دستیابی به توافق ائتلافی، شدیدا قدرت مرکل را تضعیف خواهد کرد.

مرکل برای جلب رضایت منتقدانش قول داده که یک "نوسازی" در تیمش اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا