Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفید کننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است، زیرا از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد گاز کلرآزاد می‌شود و با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد می‌کند که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضا‌های کوچک علایم شدید تنفسی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، بدترین شکل استفاده از مواد پاک کننده و شوینده آن است که با آب گرم مخلوط شوند یا از آن‌ها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده کنند همین منظور پیشنهاد می‌شود از مواد شوینده و پاک کننده‌ای استفاده شود که آسیب کمتری می‌رساند. برای مثال استفاده از پودر‌های شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن‌تر از استفاده از مواد سفید کننده‌ای است که بخار دارد.
بر اساس این گزارش ضرورت دارد هنگام خانه تکانی از پاک کننده استاندارد استفاده کنید. از مصرف مواد شوینده و پاک کننده‌ها در فضا‌های بسته خودداری کنید. بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و وایتکس برای چشم، پوست و ریه بسیار خطرناک است و خانم‌ها باید از ترکیب این دو ماده بپرهیزند. همچنین هنگام شستشوی حمام و دستشویی از ماسک‌های محافظ استفاده کنید، پنجره‌ها را باز و تهویه را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود.

عبور مواد شوینده از ماسک‌ها

توجه کنید بسیاری از مواد ضدعفونی کننده به راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب دیدن ریه شوند؛ بنابراین تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و بستن دستمال ضخیم مرطوب روی دهان و بینی، می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند. پوشیدن دستکش و ماسک نیز هنگام استفاده از محصولات سوزاننده ضروری است.

بر پایه این گزارش استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است باعث تشدید بیماری‌های قلبی-عروقی و ریوی شود. مواد شوینده شیمیایی به زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب می‌رساند.

به این نکات به صورت ویژه توجه کنید: مطمئن شوید که استفاده، نگهداری و دفع مواد شیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است. مواد خطرناک باید در مکانی دور از دسترس بچه‌ها نگهداری شوند درِ محصولات شیمیایی و پاک کننده‌ها را محکم ببندیدد. ر. صورت جابجا کردن مواد، بقیه ماده را در ظرف اصلی بازگردانید. فرآورده‌های حاوی مواد شیمیایی پرخطر را در ظروف ویژه نگهداری کنید. هرگز برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برندارید و اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شده است، مجدداً روی آن برچسب بزنید.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سرپوشیده و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هواست، چرا که استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل می‌کند و باعث ایجاد آرامش می‌شود. استفاده از بخور، به خصوص بخور سرد بسیار کارآمد است. خودداری از صحبت کردن نیز مفید است. در عین حال ارجاع هرچه سریع‌تر به پزشک یا تماس با اورژانس ضروری است.

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

بنابر گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگ‌بر نیز از جمله خطرناکترین مواد برای چشم به شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدیدتر می‌توانند به سوراخ شدن کره چشم منجر شوند. مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و چسبندگی‌های کره چشم و پلک را به همراه داشته باشند. آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن قدر جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود. استفاده ازعینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.

خطر مسمومیت کودکان با مواد شوینده

کودکان به علت کنجکاوی ممکن است در تماس با این مواد قرار گیرند. بی‌دقتی و سهل انگاری در استفاده، نگهداری یا جابجا کردن مواد پاک کننده و سفید کننده کودکان را درمعرض خطر قرار می‌دهد. مصرف اتفاقی این مواد منجر به التهاب و سوختگی دستگاه گوارش می‌شود و عمل بلع را با مشکل مواجه می‌کند.

محصولات شیمیایی و شوینده را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنید. هیچگاه این مواد را در ظروف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) نگهداری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان می‌شود. والدین در صورت مسمومیت خوراکی فرزندان، آن‌ها را وادار به استفراغ نکنند، زیرا این کار موجب آسیب دیدگی و سوختگی بیشتر دستگاه گوارش می‌شود. بلافاصله دهان کودک را شستشو دهید. همچنین کودک نباید آب بخورد؛ چرا که وقتی ماده شوینده با آب ترکیب میشود، جذب آن سریعتر و وضعیت بدتر می‌شود. بهتر است تا رساندن مصدوم به بیمارستان یا مراکز درمانی با خوراندن شیر عمل رقیق‌سازی انجام شود. کد مطلب: 351600 مرجع : ایسنا 

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

عبور از رو کود

اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

    خطرات تنفسی استفاده از شوینده‌ها در خانه تکانی وقتی کودک تان اجسام را می‌بلعد موقع خرید مرغ به این نکات دقت کنید همه چیز در مورد این عادت بد کودکان با یک ورزش راحت بازوهایتان را عضله‌ای کنید ۱۶ نکته در برخورد با کودکان سوگوار تشخیص بیماری با هوش مصنوعی گوگل برف و کولاک ۸ استان کشور را در نوردید هشدار‌های پلیس آگاهی برای جلوگیری از کیف قاپی ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟ سرقت بنز برای تفریح روز ولنتاین +عکس اسنپ؛ دوراهی به خطر انداختن معیشت تاکسیداران فواید آنتی اکسیدان ها برای سلامت مردان ایرانی با «سلامت» بیگانه‌اند راه‌های توقف دندان قروچه در خواب تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز یکشنبه، 6 اسفند واکنش ترامپ به کچلی‌ سرش! جزئیات5خبر ویژه امروز یکشنبه ششم اسفندماه 1396 سلمان چرا عزیز محمد (ص) شد؟ آیا کت و شلوار و کاغذ دیواری هم ربا می‌شود؟!  

سبک زندگی فاطمی در نگاهی کوتاه

سیدامامی اطلاعات پایگاه‌های موشکی را به بیگانگان فروخت

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

اقطاب منحرف گنابادی از امام رضا(ع) خرقه گرفتند؟!

انتصاب سیاسی در مازندران یا سیاست انتصاباتی؟

وجدان داشته باشید، حزب‌اللهی‌ها خون بدهند و شما پز؟!

چگونه خط و خش نمایشگر گوشی‌ را از بین ببریم؟

ضارب پزشک اصفهان دستگیر شد

نحوه اجرا کردن System Restore بدون بوت شدن ویندوز

سامانه بارشی وارد کشور شد

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • افزودنی های بتن
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴