Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مسئولان استان زنجان از پرداخت حقوق معوقه کارگران تعدیل شده شرکت روغن نباتی جهان خبر دادند و گفتند: با پیگیری های انجام شده برخی از کارگران این شرکت نیز در مسیر دریافت بیمه بیکاری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، نزدیک 150 نفر از کارگران روغن نباتی جهان که طی یک سال گذشته در مراحل مختلف تعدیل شده بودند، با پیگیری و رسیدگی مسئولان استان زنجان تعیین تکلیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از این کارگران در مسیر دریافت بیمه بیکاری قرار گرفتند و برخی در واحدهای تولیدی دیگر به کار گرفته شدند، این اطلاعاتی بود که مدیرکل امنیتی استانداری زنجان اعلام کرد.
شرکت روغن نباتی جهان از ابتدای بهمن سال گذشته با مشکل کارگری و تعدیل نیرو مواجه بود و در مقاطعی هم کارگران این شرکت در اعتراض به مسائل این واحد صنعتی مقابل استانداری تجمع کردند.
در نهایت پس از پیگیری های مسئولان استانی، بنا شد موضوع و مشکل این شرکت که پیش از این بیش از 600 نیرو داشت و از برندهای برتر تولید روغن نباتی در کشور محسوب می شد، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت اول رئیس جمهوری پیگیری شود.
از سوی دیگر مسئولان استان زنجان فقط به این موضوع اکتفا نکردند و برای رسیدگی به مشکل کارگران موازی با جریان رسیدگی به مسائل مدیریتی این واحد صنعتی، دست به کار شدند.
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پیروی جلسه هایی که در استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بنا شد مدیرعامل کنونی این واحد صنعتی حقوق آبان و آذر کارگران را واریز کند.
امیرحسین اسکندری اعلام کرد: تا 20 بهمن واریزی این حقوق معوقه واریز شد و هم اکنون شاید کسری هایی باشد که پیگیر هستیم تا حقوق تمام و کمال پرداخت شود و مابقی حقوق هم با یک ماه تاخیر واریز خواهد شد.
وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی باید نسبت به پذیرش بیمه تمام 132 کارگر شاغل اقدام کند.
اسکندری اظهار کرد: از تعهدات دیگر کارفرما این است که تا 20 اسفند برای پرداخت معوقات کارگران اقدام کند، در قبال پرداخت معوقات آن دسته از کارگرانی که از گذشته مطالبات دارند، گفته ایم که اجرای تمام احکام قضایی تا 20 اسفند متوقف می شود.
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تضمینات لازم برای احقاق حقوق طلب کاران پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: در مورد اموالی که در داخل کارخانه توقیف شده است به هیچ وجه از کارخانه نمی تواند خارج شود و در صورتی که خارج شود، به جای آن باید محصولات جدیدی جایگزین، معرفی و ثبت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در ادامه گفت: تاکنون 2 ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شده و پیگیر پرداخت باقی طلب آنان هم هستیم.
محمدرضا یوسفی افزود: در رابطه با بحث حق بیمه هم کارفرما لیست کارگران را به سازمان تامین اجتماعی داده است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع هم اکنون وضعیت عادی است و ما پیگیر برخی مطالبات کارگران از جمله نقص در پرداخت حق بیمه هستیم و سازمان تامین اجتماعی پیگیر مطالبات خود است.
شرکت روغن نباتی جهان در اردیبهشت سال 92، بیش از 630 کارگر داشت، در حالی که به بخش خصوصی واگذار شد.
نزدیک 200 نفر از کارگران این واحد صنعتی چهار روز در بهمن سال 95 در مقابل استانداری، مقابل دفتر امام جمعه و بلوار قائم زنجان در اعتراض به وضعیت مدیریت این واحد تولید، نحوه پرداخت حقوق و تعدیل تدریجی نیروها تجمع کردند.
به دنبال این تجمع معاونت سیاسی استاندار زنجان به ماجرا ورود کرد تا پیگیر مشکل کارگران باشد.
علیرغم این موضوع، مدیریت این واحد بار دیگر اقدام به تعریل نیرو کرد و در نهایت هم اکنون فقط 130 نفر از کارگران در شرکت روغن نباتی جهان مشغول به کار هستند.
3001/8068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند

یکی از این کارگران گفت: پاکبانان شهرداری یاسوج از پنج تا ۸ ماه حقوق نگرفته اند. در این وضعیت اقتصادی چطور زندگی خود را بگذرانیم؟   وی افزود: ما زن و بچه داریم و برای امور مختلف خود از جمله کرایه خانه نیازمند پرداخت به موقع حقوق هستیم.   یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما با مشکلاتی زیادی مواجه هستیم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.   وی ادامه داد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان همانطوری که نظافت، جمع آوری و جارو کردن سطح شهر را از ما می‌خواهند، ما هم حقوقمان را از آنها می‌خواهیم.   یکی دیگر از این کارگران گفت: بیمه ما به عنوان کارگران خدماتی شهرداری و پاکبان باید بصورت اختصاصی که سختی کار شامل ما شود واریز شود، اما متاسفانه بجای بیمه مشاغل سخت و زیار آور، بیمه ما بصورت عادی است که از متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تقاضای بررسی این موضع را داریم.   شهردار یاسوج هم گفت: کارگران خدماتی شهرداری از تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ ماه حقوق گرفته اند و همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز به این کارگران دو ماه حقوق پرداخت کردیم.   کیوان آشنا فزود: این کارگران سه ماه حقوق از قبل از مدیریت جدید شهرداری طلب دارند و ۸ ماه درست نیست.   شهردار یاسوج درباره وضعیت بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران خدماتی شهرداری تصریح کرد: این کارگران طرف قرارداد شرکت پیمانکاری هستند که باید تامین اجتماعی و پیمانکاران در این خصوص بررسی کنند و پاسخگو باشند.   وی بیان کرد: بیمه این کارگران طبق قانون باید آنچه حق‌شان است در نظر گرفته شده و اعمال شود.   آشنا با بیان اینکه شهر خوب را شهروند می‌سازد، ادامه داد: شهرداری یاسوج ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که از مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود با توجه به اینکه شهرداری یک دستگاه خودگردان است نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام کنند تا خدمات دهی بهتری و مناسب تری داشته باشیم.   شهردار یاسوج بیان کرد: از مجموعه استانداری، دستگاه‌های خدمات رسان و مردم تقاضای همکاری و همکاری بیش از پیش داریم. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال 1404 در مراحل پایانی تدوین!
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران