Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@13:59:16 GMT

10 درصد واحدهاي صنعتي اصفهان صادرات دارند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۱۸۱۱

10 درصد واحدهاي صنعتي اصفهان صادرات دارند

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان گفت: 10 درصد از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرک ها و نواحي صنعتي استان از توان صادراتي مطلوبي برخوردار هستند.

به گزارش ايرنا، شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان روز يکشنبه به نقل از محمد جواد بگي بدون اشاره به ميزان صادرات اين واحدها، افزود: حدود 40 از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرک ها و نواحي صنعتي استان (در زمينه غير صادرات )زير ظرفيت اسمي فعاليت مي کنند و حدود 20 درصد راکد هستند و تنها 30 درصد نيز فعاليت مناسبي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: با توجه به برنامه هاي ويژه اقتصاد مقاومتي در صدد پيگيري راه اندازي مجدد واحدهاي راکد بر اساس رويه هاي جاري سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران خواهيم بود.
مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان اظهار کرد: بيش از 9 هزار واحد صنعتي داراي مجوز بهره برداري در استان اصفهان وجود دارد که بيش از 55 درصد اين واحدها يعني بالغ بر پنج هزار واحد صنعتي در شهرک ها و نواحي صنعتي استان مستقر هستند.
بگي با اشاره به توسعه شهرک هاي صنعتي در استان گفت: اصفهان با وجود حدود 78 مصوبه شهرک صنعتي، رتبه نخست در تعداد و مساحت شهرک هاي صنعتي در کشور را دارد.
وي تصريح کرد: از 78 مصوبه، 70 مصوبه با مساحتي بالغ بر 12 هزار و 500 هکتار اجرايي شده است که علاوه بر اين تعداد، شهرک هاي صنعتي محمود آباد، تيران، ابتکار سايپا، فولاد، برسيان و ناحيه صنعتي کرون نيز با مساحتي حدود دو هزار هکتار توسط بخش خصوصي ايجاد و به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: شهرک هاي صنعتي خصوصي پارس زاگرس کوير کاشان، نقش جهان لنجان و چرمشهر نيز در شرف اخذ مجوزهاي لازم و بهره برداري هستند.
بگي ايجاد رويکرد صادرات محوري، رقابت پذيري و همچنين استفاده از فناوري هاي روز به همراه ارتقاي سطح دانش نيروي انساني را از راهکارهاي اصلي موفقيت شرکت ها در فضاي رقابتي امروزي ذکر کرد.
مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان تصريح کرد: صنايع کوچک و متوسط 92 درصد صنايع کشور را تشکيل مي دهد و سهم بالايي درايجاد اشتغال دارد و به منظور اشتغال زايي بيشتر و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي ناگزير به حمايت از اين بخش خواهيم بود.
حدود 120 هزار نفر در شهرک ها و نواحي صنعتي استان اصفهان مشغول کارند.
851 قلم کالا به وزن سه ميليون و 885 هزار تُن و به ارزش يک ميليارد و 323 ميليون و 436 هزار دلار از ابتداي سالجاري تا پايان دي از استان اصفهان به مقصد 104 کشور جهان صادر شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزني 61 درصد و از نظر ارزش 32 درصد افزايش يافته است.
عمده ترين کالاهاي صادراتي از استان اصفهان، آهن آلات و فولاد، محصولات پتروشيمي و فرش است.
ت/3011/ 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود

محسن حویزه در نشست شورای رفع موانع تولید شرکت های تابعه شهرستان که با حضور معاونین فرمانداری، جانشین دادستان شوش، روسای برخی ادارات، مدیران عامل برخی شرکت های شهرستان شوش ،کمک به رفع موانع چرخه تولید در واحدهای صنعتی شوش را مهمترین ماموریت دستگاه های متولی تولید و اشتغال در این شهرستان دانست و گفت: حفظ و تقویت چرخه تولید در شرکت های مستقر در شوش باید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: ماموریت اصلی همه دستگاه های زیرساختی شوش کمک به تولید، برداشتن موانع و همچنین پیگیری تسهیل گری برای پرداخت دیون واحدهای تولیدی شوش است.

حویزه با تاکید بر اینکه کارگر، اشتغال و چرخه تولید خط قرمز مدیریت این شهرستان است ادامه داد: مطالبه دستگاه های خدمت رسان از شرکت ها نباید به گونه ای پیگیری شود که به تولید و اشتغال در این شهرستان آسیب وارد کند.

 فرماندار شوش می گوید: قوانین پیرامون سیاست گذاری و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی به طور کامل شفاف و صریح است و رعایت این قوانین توسط همه شرکت های خصوصی و دولتی مورد انتظار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام دستگاه ها به جای سنگ اندازی باید به دنبال تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی در این شهرستان باشند گفت: بسیاری از مسایل مبتلا به واحدهای تولیدی با نگاه مسوولانه قابل گره گشایی در داخل شهرستان است و نباید مسایل کوچک منجر به اختلال در چرخه تولید در شوش شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود