Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپنی‌ها خمیر دندانی تولید کردند که حفره‌ها و شیار‌های موجود در دندان را پر کرده و گفته می‌شود در ۳ دقیقه مینای دندان را مرمت و بازسازی می‌کند!به گزارش بلاغ، محقق ژاپنی موفق به اختراع خمیر دندانی شده است که فواید بسیاری دارد و نیاز مراجعه به دندان پزشک را به شدت کاهش می‌دهد. این خمیر دندان عملکردی مشابه مینای دندان دارد با این تفاوت که مایع است و به آسانی می‌توان به کمک مسواک به قسمت‌های مختلف مشکل‌دار دندان زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملکرد این خمیر دندان مشابه سایر خمیر دندان‌ها است با این تفاوت که نسبت به آن‌ها مزایا و خواص دیگری نیز دارد. به گفته این محقق ژاپنی، این اختراع و پیشرفت در آن می‌تواند امکان مراجعه به دندان پزشکان را کاهش دهد و سبب شود افراد در خانه مشکلات دهان و دندان خود را برطرف کنند.



در ساخت این خمیر دندان از اجزای اصلی و طبیعی مواد سازنده دندان کمک گرفته شده است. برای ساخت آن از هیدروکسی آپاتیت یا همان کلسیم کریستالی استفاده شده است و به محض آنکه به دندان‌ها اعمال می‌شود ماده‌ای را بر سطح دندان منتشر می‌کند که بعد از ۳ دقیقه به ساختار طبیعی مینای دندان می‌چسبد و شیار‌ها و حفره‌ها را پر می‌کند.



این فرد اختراع خود را نوعی انقلاب در حفظ و نگهداری از بهداشت فردی به خصوص دندان‌ها تلقی می‌کند که می‌تواند بسیاری از دندان پزشکان را از کار بیکار کند. این فرد ادعا می‌کند که با وارد شدن این خمیر دندان به بازار دیگر لازم نیست دندان پزشکان مشکلات دندانی را برطرف کنند و خود فرد می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهد. البته هنوز ادعای این فرد اثبات نشده است و تحقیقات و آزمایشات همچنان ادامه دارد.
  کد مطلب: 351604  

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

عبور از رو کود

اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

    درمان کبد چرب با تغییری کوچک در سبک زندگی این خمیردندان، دندانپزشکان را بیکار می‌کند! خانم‌های خانه دار در خطر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان کباب باز‌ها بخوانند خطرات تنفسی استفاده از شوینده‌ها در خانه تکانی وقتی کودک تان اجسام را می‌بلعد موقع خرید مرغ به این نکات دقت کنید همه چیز در مورد این عادت بد کودکان با یک ورزش راحت بازوهایتان را عضله‌ای کنید ۱۶ نکته در برخورد با کودکان سوگوار تشخیص بیماری با هوش مصنوعی گوگل برف و کولاک ۸ استان کشور را در نوردید هشدار‌های پلیس آگاهی برای جلوگیری از کیف قاپی ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟ سرقت بنز برای تفریح روز ولنتاین +عکس اسنپ؛ دوراهی به خطر انداختن معیشت تاکسیداران فواید آنتی اکسیدان ها برای سلامت مردان ایرانی با «سلامت» بیگانه‌اند راه‌های توقف دندان قروچه در خواب تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز یکشنبه، 6 اسفند  

سبک زندگی فاطمی در نگاهی کوتاه

سیدامامی اطلاعات پایگاه‌های موشکی را به بیگانگان فروخت

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

اقطاب منحرف گنابادی از امام رضا(ع) خرقه گرفتند؟!

انتصاب سیاسی در مازندران یا سیاست انتصاباتی؟

وجدان داشته باشید، حزب‌اللهی‌ها خون بدهند و شما پز؟!

چگونه خط و خش نمایشگر گوشی‌ را از بین ببریم؟

ضارب پزشک اصفهان دستگیر شد

نحوه اجرا کردن System Restore بدون بوت شدن ویندوز

سامانه بارشی وارد کشور شد

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:هدف از برگزاری این پویش ارائهٔ آموزش‌های عمومی به مردم است تا سطح سلامت دهان و دندان در کشور ارتقا یابد.

دکتر محمدقربانی افزود: رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر سلامت مغز، قلب، سیستم ایمنی و سیستم تنفسی داشته باشد و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش‌آفرین بوده و می‌تواند روابط اجتماعی افراد را تقویت و یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی گفت: جلسه با دندان‌پزشکان جهت بررسی مشکلات و ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان، جلسات مشترک با آموزش و پرورش و هماهنگی برای حضور مسئولان در مدارس و ارائهٔ توصیه به همکاری دانش آموزان در طرح وارنیش فلوراید تراپی، پخش کلیپ‌های آموزشی در مدارس، برگزاری جلسات آموزشی در خصوص نحوهٔ صحیح مسواک زدن و استفادهٔ صحیح از نخ دندان، تبیین اهمیت وارنیش فلورایدتراپی، برگزاری جلسات آموزشی نقش تغذیهٔ سالم و تاثیر آن بر سلامتی دندان و برگزاری جلسات انجمن اولیا با محوریت پویش سلامت دهان و دندان توسط آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:اجرای ده‌گردشی دندان‌پزشک، پایش و حضور در مهدکودک‌ها و مدارس جهت ارائهٔ خدمات معاینه و وارنیش‌تراپی، برگزاری مسابقهٔ نقاشی و کاردستی با موضوع سلامت دهان و دندان، استقرار یونیت سیار دندانپزشکی در مدارس مناطق محروم و ارائۀ خدمات دندان‌پزشکی به دانش آموزان، برگزاری جلسات آموزشی جهت گروه هدف مادران باردار و شیرده توسط ماما‌های مراکز خدمات جامع سلامت، توزیع مسواک در مدارس مناطق محروم هم‌زمان با برنامهٔ آموزشی و معاینهٔ دانش‌آموزان و حضور در مراکز بهزیستی برای معاینه از جمله برنامه‌هایی است که در مراکز خدمات جامع سلامت درقالب این طرح اجرا خواهد شد.

پویش ملی سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب