Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@02:26:03 GMT

تعدیل کاهش تولید نفت در ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۲۲۳۲

تعدیل کاهش تولید نفت در ۲۰۱۹

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک می‌توانند در سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را به تدریج بر طرف کنند.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک می‌توانند در سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را به تدریج بر طرف کنند.

به گزارش انرژی امروز، وزیر انرژی عربستان دیروز (شنبه، پنجم اسفند ماه) اعلام کرد این کشور امیدوار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش بتوانند سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را برطرف کنند و همچنین چارچوبی دائمی برای تثبیت بازار نفت پس از پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت بیافرینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوپک و متحدانش به بازگرداندن توازن و ثبات به بازار نفت متعهد هستند و او امیدوار است که امکان پایان محدودیت تولید در سال آینده میلادی وجود داشته باشد.

وزیر انرژی عربستان گفت: پژوهشی در حال انجام است و زمانی که دقیقا بدانیم که متوازن کردن بازار چه الزام‌هایی دارد، گام بعدی را اعلام خواهیم کرد؛ ممکن است گام بعدی پایان دادن به محدودیت تولید باشد.

الفالح افزود: برآورد من این است که این مسئله زمانی در سال ۲۰۱۹ میلادی محقق خواهد شد، ما نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: اوپک مصمم است کامیابی توافق جهانی کاهش تولید را به چارچوبی دائمی با دیگر تولیدکنندگان نفت تبدیل کند و گفت: ما خواهان یک چارچوب همیشگی هستیم که در قالب نظارت بر بازار که امکان تصمیم‌گیری سریع را به ما بدهد، تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک را گردهم بیاورد.

وزیر انرژی عربستان گفت: گمان می‌کنم که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همه یاد گرفته‌اند که بازار مهار گسیخته، برای منافع همه بسیار مخرب و آسیب‌زاست.

الفالح یادآور شد که پایبندی تولیدکنندگان نفت به سهمیه تولید خود در ماه ژانویه امسال «استثنایی» بوده است.

از سوی دیگر، به گفته وی بازار نفت افزایش تولید نفت آمریکا را هضم کرده، زیرا کاهش تولید نفت کشورهایی همچون ونزوئلا و مکزیک، رشد تولید ایالات متحده را خنثی کرده است.

شرکت آرامکو عربستان برای سرمایه‌گذاری در ساخت یک پالایشگاه در ساحل غربی هند با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز، توافقی اولیه امضا کرده است و الفالح اعلام کرد این شرکت در پی خرید سهام در پالایشگاه‌های موجود هند نیز هست.

به گفته وزیر انرژی عربستان، این کشور در چهارچوب توافق یاد شده، یک توافق عرضه نفت نیز امضا خواهد کرد که همانند راهبرد این کشور برای افزایش سهم از بازار در دیگر کشورهای آسیایی است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با مثبت خواندن سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان، این اتفاق را یک شوک مثبت به بازار غیررسمی ارز عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهراد عباد» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سفر «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی به ریاض پایتخت عربستان سعودی به منظور حضور در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: مطمئناً به هر اندازه که تعاملات بین المللی ایران با سایر کشور و یا سازمان‌های بین الملل افزایش پیدا کند، به همان اندازه نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش می‌یابد.


این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه تغییرات نرخ ارز در بازار غیررسمی وابستگی شدیدی به اخبار و تحولات بین‌المللی پیدا کرده است. در طول سال‌های اخیر همزمان با افزایش تحریم‌ها و محدودیت روابط اقتصادی ایران با دنیا، ارزش پول ملی هم افت چشم‌گیری را پشت سر گذاشت. رشد مناسبات اقتصادی ایران باعث ایجاد ثبات نرخ ارز و به دنبال آن رشد ارزش پول ملی خواهد شد.


وی تصریح کرد: امیدوارم اثر این دست اخبار موقتی نباشد، زیرا در طول چند سال گذشته اخبار متعددی با این مضمون در فضای اقتصادی کشور منتشر شده است. عضو ایران در سازمان‌های بین المللی مهمی همچون بریکس و شانگهای نمونه‌هایی از این دست محسوب می‌شوند.


عباد در پایان تاکید کرد: سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان باعث وارد شدن یک شوک مثبت به بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن شد. توسعه همکاری‌های ایران و عربستان و تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران خبری خوبی برای اقتصاد ما محسوب می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بانک مرکزی ، ارز ، نرخ ارز ، بازار ارز ، محمد رضا فرزین ، ایران و عربستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA2

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟