Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک شرکت تولید کننده ایزوگام در حاشیه شهر سرخنکلاته از توابع شهرستان گرگان با رفع آلودگی زیست محیطی به صنعت دوستدار محیط زیست تبدیل شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از محیط زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار کرد: این شرکت مستقر در شهرک صنعتی بهاران چند بار توسط کارشناسان پایش این اداره به دلیل شکواییه های متعدد ساکنین مجاور مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به آلوده سازی هوا و بوی نامطبوع، اخطارهای قانونی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با پیگیری این اداره کل و تلاش مدیریت کارخانه برای رفع نقص و برطرف نمودن آلودگی، این کارخانه به سامانه کنترل آلودگی هوا و بو تجهیز شد.
عبدوس افزود: این واحد صنعتی به فیلترغشایی از نوع پلیمری برای حذف ذرات و همچنین افشاننده برای کنترل بو مجهز شده و سه دودکش خط تولید به این فیلتر متصل و ذرات جمع آوری و استحصال می شود و میزان آلودگی کارخانه به سطح استاندارد رسیده است.
وی تصریح کرد: این واحد صنعتی می تواند به عنوان یک الگو در راستای حفاظت از محیط زیست برای دیگر صنایع مطرح شود.
طبق اصل 50 قانون اساسی جمهوری‏ اسلامی ایران، حفاظت‏ محیط زیست‏ وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود و از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ وغیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران همراه شود‏، ممنوع‏ است.
سرخنکلاته از سال 1381 از روستا به شهر تبدیل شد، این شهر در بخش بهاران از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان قرار دارد.
این شهر در فاصله 15کیلومتری شرق گرگان واقع است.
1648

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد