Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، گفت: اگر می خواهیم در زمینه فن آوری کشور به جایی برسد باید به عنوان یک استراتژی در جمهوری اسلامی مطرح و به‌صورت یک گفتمان ملی درآید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا خرم خورشید، متخصص ژنتیک و رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت اظهارداشت: این رویداد ۱۳ تا ۱۵ تیر سال آینده در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این رویداد کمک به توسعه اکوسیستم کار آفرینی، ایجاد و رویداد به‌وجود آوردن یک اکوسیستم کارآفرینی و فن‌آوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکوسیستم  به‌طور کلی یعنی ما بتوانیم همه کسانی که از مرحله اول تا مرحله آخر در یک فن آوری مرتبط با سلامت دخیل هستند را دور هم جمع و ارتباط بین آنها را برقرار کنیم.

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت ادامه داد: فن آوری‌های حوزه سلامت حدود ۱۰ حیطه اعم داروها گرفته تا تجهیزات پزشکی، اندام مصنوعی ، تولید کیت های مختلف، طب سنتی،فن آوری‌های اطلاعات و...، را در برمی‌گیرد.

خرم خورشید بیان داشت: در سومین رویداد ملی اینوتک سلامت هسته های فن آور، شرکت های نوپا فن آور، دانشجویان و تیم‌های علاقمند به کارآفرینی و سیاست گذاران و ارگان‌هایی  که در حوزه فن آوری دخیل هستند شرکت می‌کنند.

وی اعلام کرد: سومین رویداد ملی اینوتک سلامت به همت  وزارت بهداشت، دفتر توسعه و فناوری سلامت و انجمن علمی جنین شناسی و با همکاری دانشگاه‌های علوم بهزیستی و توانبخشی‌، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این متخصص ژنتیک افزود: در این رویداد سه محور انتخاب شده که شامل تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام‌های مصنوعی، فن آوری اطلاعات حوزه سلامت و امنیت و سلامت غذایی را شامل می‌شود.

خرم خورشید در خصوص محور تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام مصنوعی عنوان کرد: در رابطه با تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندام مصنوعی حیطه وسیعی را دربر می گیرد یعنی از یک تجهیزات مصرفی ساده مثل سرنگ تا دستگاه‌هایی همچون سی تی اسکن و ام آر ای را شامل می‌شود.

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت ادامه داد: با توجه به تنوع محصولات تجهیزات پزشکی اولا یک نیاز عمده ای وجود دارد و آن مشارکت بین بخشی بین دو وزارت علوم تحقیقات و فن اوری و وزارت بهداشت و همچنین وزارت صنایع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و مهمترین اصل در رابطه با تجهیزات پزشکی توانبخشی مشارکت و هماهنگی های بین بخشی است که متاسفانه در ایران این قسمت به‌ خصوص هماهنگی بین دانشگاه و صنعت ضعیف است.

وی گفت: در رابطه با این حوزه ما پتانسیل‌های بسیار خوبی داریم و اگر در این حوزه به اندازه‌ای که از صنعت خودرو حمایت کردیم یک دهم حمایت بود الان ما نه تنها خودکفا بودیم بلکه از لحاظ صادرات هم کارهای خوبی می توانستیم انجام دهیم و اگر می خواهیم در زمینه فن آوری کشور به جایی برسد باید به عنوان یک استراتژی در جمهوری اسلامی مطرح شود و به‌صورت یک گفتمان ملی در بیاید.

خرم خورشید خاطرنشان کرد: به‌ نظر من در رابطه با مشکلات و مسائل اقتصادی، فن آوری تنها راه نجات کشور است و باید به آن بیشتر اهمیت دهیم و در رابطه با تجهیرات پزشکی مهمترین هدف ما این بوده که همه ارگان های ذیربط که می توان با هماهنگی آنها در تولید این محصولات و به بازار رساندن و مصرف شان کمک کنند را دور هم جمع کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی