Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:37:50 GMT

شیراز| سون سی نقطه پایان جشنواره تئاتر فجر فارس

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۲۴۵۴

شیراز| سون سی نقطه پایان جشنواره تئاتر فجر فارس

در آخرین روز از جشنواره تئاتر فجر فارس نمایش «چشم‌ها» اثر بهار محمودزاده، «لاموطا» اثر امیر بهبودنیا و «سون سی» اثر مجتبی راوش به روی صحنه می‌رود. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جشنواره تئاتر فجر آخرین جشنواره از جشنواره‌های هنری فجر است که در شیراز از 2 تا 6 اسفندماه برگزار می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره ابتدا قرار بود همزمان با سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر در ابتدای بهمن ماه برگزار شود که به دلایل اقتصادی و درگیری گروه‌های تئاتر به اسفندماه موکول شد.

در آخرین روز از جشنواره قرار است نمایش «چشم‌ها» اثر بهار محمودزاده، «لاموطا» اثر امیر بهبودنیا و «سون سی» اثر مجتبی راوش به روی صحنه رود. تاکنون نمایش‌های « هدیه مرموز» اثر یاسر خاسب، « پره پروانه فولادی» اثر نوید جعفری و « لاموطا» اثر امیر بهبودنیا، «گل» اثر یاسر خاسب و «سون سی» اثر مجتبی راوش به روی صحنه رفته است. 

« چشم‌ها»، بررسی چالش‌های جنگ بر روابط آدم‌ها

در آخرین روز « چشم‌ها» اثر بهار محمودزاده در ساعت 20:30 در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود. این نمایش روایت زندگی 2 خواهر است که با بررسی گذشته این دو، وقوع جنگ در شهر محل سکونت آنها، کشته شدن پدر و دیگر اتفاقات روایت می‌شود. 

این نمایش اثری با موضوع چالش‌ها و آسیب‌شناسی جنگ‌ها بر آدم‌ها و روابط افراد خانواده است. بهار محمودزاده که نمایش‌های زندگی دیگران و جامانده را در کارنامه خود دارد با استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها توانسته اثری متفاوت و جذاب را به روی صحنه ببرد. 

لاموطا، اثر کودکی در بزرگسالی

نمایش «لاموطا» داستان طاها است که در کودکی مورد آزار قرار می‌گیرد و آثار این آزار در بزرگسالی او نمود پیدا می‌کند. او که دانشجوی روانشناسی است در پی انتقام از کسی است که این روزگار را برای او رقم زده است.

طراح، نویسنده و کارگردان این نمایش امیر بهبودنیا است و امشب در سالن استاد لایق به روی صحنه می‌رود. این نمایش یکی از آثار برگزیده در بیست و هشتمین تئاتر استانی فارس است. ایمان دبیری، اسماعیل مرزبان، پردیس شیروانی، شهرزاد بلاغی و محمدرضا درکی در این نمایش ایفای نقش کردند.

این نمایش در آخرین روز از جشنواره تئاتر فجر ساعت 18 در سالن استاد لایق به روی صحنه می‌رود. 

"سون سی" برشی از جنگ 

نمایش " سون سی" سومین نمایشی است که در روز آخر جشنواره به روی صحنه می‌رود. این نمایش در ژانر مقاومت نوشته شده و اگرچه به جنگ ایران و عراق می‌پردازد اما در یک نگاه کلی به معضلات و عوامل مخرب جنگ می‌پردازد. 

تمام اتفاقات در این نمایش از ذهن اول شخص به تصویر کشیده می‌شود البته در ارائه بازی‌ها سعی شده بازی بازیگران در فضای واقع‌گرایانه به تصویر کشیده شود. در خلاصه داستان آمده است « مصیب در اشغال خرمشهر بار و بندیل بسته و قصد دارد همراه با زن هفت ماهه باردارش سوار بر پیکان به سمت محله « سون سی» آبادان کوچ کند اما ... ». 

این نمایش به کارگردانی مجتبی راوش نماینده استان فارس در سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر بود و قرار است امشب ساعت 20 در سالن استاد لایق به روی صحنه برود. 

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان