Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – آمریکا پایگاه نظامی جدید برای نیروی واکنش سریع ارتش تاجیکستان در منطقه فخرآباد این کشور احداث کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ' آسیای مرکزی ' در مراسم افتتاح این پایگاه نظامی اعلام شد که برای ساخت آن 1.3 میلیون دلار هزینه شده و شامل سه ساختمان با کلاس های آموزشی ، غذاخوری ، سربازخانه ، واحدهای بهداشتی و درمانی است و برای 200 نظامی پیشبینی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفارت آمریکا در تاجیکستان طی گزارشی خاطر نشان کرد ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اواخر سال گذشته استراتژی امنیت ملی این کشور را منتشر کرده و در آن نقش مهم کشورهای آسیای مرکزی در تامین صلح دراز مدت و پیشرفت افغانستان از طریق مساعدت های سیاسی ، روابط اقتصادی و مبارزه با تروریسم مورد اشاره قرار گرفته است .
در گزارش سفارت آمریکا آمده است : واشنگتن پایبند به همکاری با تاجیکستان در راستای حمایت از حق حاکمیت ، امنیت و ثبات آن در منطقه است .
آمریکا در 26 سال گذشته با تاجیکستان همکاری داشته و بیش از 1.8 میلیارد دلار برای کمک به اجرای برنامه های در حمایت از بخش های کشاورزی ، بهداشت ، آموزش و پرورش ، توسعه نهادهای دموکراتیک و تامین امنیت این کشور ، اختصاص داده است .
آساق ** 337*1579

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم