Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از حسين علي پناهي: اين روزها که تلويزيون نيز توانسته پا به پاي سينماي هاليوود پيش رفته و در برخي موارد نيز حتي از اين صنعت بزرگ پيشي بگيرد، تعداد شخصيت هاي خوب و بد سريال هاي تلويزيوني، تنوع آن ها و البته ميدان عمل آن ها از فيلم نيز بيشتر شده است. در حالي که شخصيت هاي مثبت و منفي فيلم ها تنها دو يا سه ساعت براي نشان دادن خود و کش و قوس هاي بينشان وقت دارند اما سريال هاي تلويزيوني با خود شخصيت هاي فاسد و مزدور و کلاهبردار متنوعي را آورده اند که هر يک داستان مجزاي خود را داشته و مجال بسياري براي عرض اندام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما ظهور رسانه هاي اجتماعي باعث شده که هر بيننده اي بازيگر مورد علاقه خود را داشته و در مقابل شخصيت خاص ديگري را منفور بداند و بدين ترتيب در رسانه هاي اجتماعي صحبت هاي بسياري در مورد اين شخصيت ها و ميزان منفور بودنشان در مي گيرد. برخي از شخصبت هاي منفي مانند شخصيت تي بگ در سريال «فرار از زندان» از آن شخصيت هايي بودند که تنفر از آن ها هيچ حد و مرزي نداشت.
در اين ميان شايد شخصيت هايي در سريال ها وجود داشته باشند که از لحاظ ميزان رذالت و پستي به پاي چنين شخصيت هايي نرسند اما هر کدام به هر دليلي بين بخشي از طرفداران سريال منفور هستند. در ادامه اين مطلب مي خواهيم شما را با منفورترين شخصيت هاي سريال هاي تلويزيوني که در رسانه هاي اجتماعي بيشترين امتيازات را از لحاظ ميزان منفور بودن بدست آورده اند آشنا کنيم.
10- شخصيت آندرا در سريال «مردگان متحرک»

اولين شخصيت سريال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) که در اين مطلب از او نام برده مي شود شخصيت آندرا است که يکي از منفورترين شخصيت هاي سريال به شمار مي آيد. او فکر مي کند که يک رهبر ذاتي است اما اتفاقات نشان مي دهد که اين موضوع اصلا صحت ندارد. او به طور مرتب خود را در خطر مي بيند، بيشتر خطراتي که خود باعث و باني آن ها بوده است، و در اين ميان براي نجات به کمک اشخاص ديگر وابسته است. با اين وجود وي همچنان با سماجت و کله شقي به اين فکر مي کند که توانايي بالايي دارد و يک قهرمان و متخصص در استراتژي نبرد با شخصيت هاي بد و زامبي هاست.
اما او چني کسي نيست و تصميمات او دائماً به خونريزي و کشته شدن ديگران منجر مي شود و در نهايت با يکي از بدترين شخصيت هاي سريال وارد رابطه مي شود در حالي که فکر مي کند او شخصيت خوب داستان است. در نهايت مرگ دراماتيک او اگر چه دردناک است اما باعث مي شود بسياري نفسي به راحتي بکشند.
9- شخصيت جانيس سوپرانو در سريال «خانواده سوپرانو»

شايد بتوان ادعا کرد که شخصيت هاي کمي در تاريخ تلويزيون بوده اند که به اندازه جانيس سوپرانو، خواهر بزرگ تر توني، در سريال «خانواده سوپرانو» منفور بوده باشند. او داراي يک خودخواهي ذاتي است و خود را دوست و قابل اعتماد نشان مي دهد اما در باطن با ديگران دشمني مي کند. او بسيار دمدمي مزاج است و تحمل انتقاد را ندارد. اگر چه توني علي رغم بيرحمي داراي صفات دوست داشتني مانند تعهد به کار، علاقه و خدمت به خانواده، جاه طلبي همراه با احتياط و تلاش بي وقفه براي حمايت از خانواده است اما خواهرش بسيار تنبل، ضعيف النفس و خودپسند است. توني هم کمي خودپسند و البته دورو است اما علي رغم اين موضوعات واقعاً خانواده اش را دوست دارد.
او خانواده اش را ترک نمي کند و به اين که در اين راه چه اتفاقي برايش خواهد افتاد نمي دهد.در طرف ديگر جانيس خانواده اش را دچار دردسر کرده و سپس ناپديد مي شود. وي کار نمي کند و با سوء استفاده از مردان ثروتمند خود را بالا مي کشد. در واقع وي هيچ صفت يا اخلاق خوبي ندارد که بيننده را به خود علاقمند سازد.
8- شخصيت فليسيتي اسموک در سريال «کماندار»

شخصيت فيليسيتي اسموک در ابتدا گمان مي رفت که نقش برجسته اي مقابل کويين داشته باشد اما رفته رفته مشخص شد که وي به اين جايگاه نمي رسد. در واقع تماشاگر هيچگاه چيزي که انتظار دارد را از اين شخصيت نمي بيند هر چند اين موضوع ارتباطي با بازي بازيگر اين نقش ندارد.
در تمامي فصول سوم و چهارم تماشاگر به اين نتيجه مي رسد که بهتر است اين شخصيت کشته شود و يا به نحوي از داستان کنار گذاشته شود. در واقع اين شخصيت به جاي اين که منفور باشد بيشتر شخصيتي بي احساس است که تماشاگر با او احساس خوبي نداشته و نمي تواند به او علاقمند باشد.
7- شخصيت لوري گريمز در سريال «مردگان متحرک»

تا قبل از مرگ خشونت آميز و دردناکش در فصل سوم، شايد بتوان شخصيت لوري گريمز را يکي از منفورترين و خائن ترين شخصيت هاي سريال «مردگان متحرک» دانست. شخصيت او زني قوي و مهربان و مادري دوست داشتني بود اما رفتارهايش درست عکس اين ماجرا را نشان مي داد؛ به خصوص رابطه اي که با بهترين دوست همسرش برقرار مي کند. اگر چه هم او و هم شين در اين رابطه نقش دارند اما بيننده بيشترين گناه را متوجه لوري مي کند.
حتي رابطه خوبش با ريک بلافاصله پس از بازگشت او نيز باعث نمي شود که بيننده گناه او را ببخشد. جالب اين که اتفاق مشابهي براي سارا وين کاليس، بازيگر نقش لوري، در سريال «فرار از زندان» رخ داد که باعث شد تماشاگران با نوعي پيشداوري و ذهنيت قبلي در مورد خيانت او به ريک نگاه کنند. علاوه بر اين او همواره تصميمات ريک را به چالش مي کشد و او را به انجام کارهاي سخت و خطرناک وامي دارد که بر تنفر تماشاگر از او مي افزايد. شايد مرگ دردناک او در زندان و ديدن جنازه خورده شده او توسط ريک ترفندي از جانب سازندگان سريال بود که باعث آسودگي تماشاگران بعد از اين همه تنفر از لوري شود.
6- شخصيت دانا برودي در سريال «سرزمين پدري»

در سريال «سرزمين پدري» (Homeland) ، از همان ابتدا، شخصيت دانا برودي يکي از نکات دوست داشتني سريال بود. رابطه جالب او با همسر قهرمان بازگشته اش از جنگ يکي از بهترين روابطي بود که در دنياي تلويزيون به تصوير کشيده شده است. اما در غياب شوهرش او رفتارهايي نامناسب داشت که اصلاً خوشايند تماشاگران نبود؛ نق زدن هاي بي پايان، ترشرويي ها و بداخلاقي هاي وي براي بيننده غيرقابل تحمل شده بود. داستان هايي که در ادامه براي وي رخ مي داد باعث شد که حتي تماشاگر در کنار شوهرش نيز تحمل او را نداشته باشد.
بداخلاقي هاي او رفته رفته بدتر و بدتر مي شود و زماني که خيانت شوهرش براي همه عيان مي شود او بخش زيادي از داستان را به خود اختصاص مي دهد. پرداختن بيش از حد و بي دليل به شخصيت دانا برودي در فصل سوم چنان زياد بود که باعث تنفر بيش از پيش تماشاگران از اين شخصيت شده و حتي تعداد تماشاگران سريال را تحت تاثير منفي خود قرار داد.
5- شخصيت وسلي کراشر در سريال «پيشتازان فضا: نسل آينده»

شخصيت وسلي کراشر در سريال «پيشتازان فضا: نسل آينده» (Star Trek: The Next Generation) يکي از اولين شخصيت هايي بود که تماشاگران در سراسر جهان بر سر منفور بودن او توافق داشتند. اما چرا اين نوجوان نابغه تا به اين حد منفور بود که هزاران هزار نظر در رسانه هاي اجتماعي مبني بر تنفر از وي وجود دارد. جالب اين که شخصيت او در اين سريال اصلاً ضروري نبود و در نهايت در پايان فصل سوم شخصيت او از سريال کنار گذاشته شد و اين موضوع بيشتر به خاطر نقدهاي زيادي بود که در رسانه هاي اجتماعي در مورد شخصيت او بيان شده بود. در واقع اين تنفر باعث شد که بازيگر نقش اين شخصيت به طور کلي محو شده و نتواند حضور موفقي در صنعت سينما داشته باشد.
4- شخصيت جافري برثيون در سريال «بازي تاج و تخت»

شخصيت جافري برثيون در سريال پر بيننده و مشهور «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones) ابتدا يک نوجوان حرامزاده رواني بود که خيلي زود به پادشاهي خودکامه، بيرحم و سنگدل تبديل شد. اگر چه او در نوجواني به شدت تحت تاثير مادرش است اما پس از رسيدن به قدرت ديگر بيشتر به تفکرات خود متکي است تا رهنمودهاي مادرش و بدين شکل به يک هيولاي خوفناک تبديل مي شود. جالب اين که جک گليسون که با مهارت تمام اين نقش را ايفا کرد پس از جاودانه کردن نقش جافري و مرگ در فصل چهارم به طور کلي بازيگري را کنار گذاشت.
شايد اين نقش بي نظير اما شيطاني نقش مهمي در تصميم او داشت زيرا هيچگاه وحشيگري هاي او در نقش جافري فراموش نمي شد. بدين ترتيب جافري برثيون يکي از منفورترين و خوفناک ترين شخصيت هاي سريال هاي تمام دوران لقب گرفت.
3- ششمين دکتر در سريال «دکتر هو»

بعد از بازگشت سريال «دکتر هو» (Doctor Who) در سال 2005، اين سريال به طولاني ترين سريال تمام دوران تبديل شده و هر بار شخصيتي تازه نقش دکتر هو را بر عهده گرفته است. اما در سال 1984 که هنوز خبري از رسانه هاي اجتماعي نبود و پس از اين که 5 شخصيت قبلي دکتر هو باعث شهرت اين سريال و سرگرمي تماشاگران شده بودند، ششمين دکتر هو با بازي کالين بيکر تفاوت زيادي به شخصيت هاي پيشين داشت. او در ابتدا ناآگاهانه سعي کرد يار هميشگي اش پري را خفه کند.
اما وقتي که اوضاع او بهتر شد نيز شرايط تغيير چنداني نداشت و شخصيت سرد، متکبر و ضعيف النفس او تفاوت بسياري با شخصيت هاي قبلي دکتر هو داشت. حتي لباس پوشيدن او نيز متفاوت بود و هيچ سنخيتي با شخصيت او نداشت. پس از حضور کالين بيکر به مدت دو سال در اين نقش نه تنها تماشاگران و طرفداران سريال بلکه برخي از مديران شبکه بي بي سي نيز نارضايتي خود را از ششمين دکتر هو اعلام کردند.
2- شخصيت اسکايلر وايت در سريال «بريکينگ بد»

شخصيت اسکايلر وايت، همسر والتر وايت در سريال «بريکينگ بد» (Breaking Bad) را بايد بدون شک يکي از بدترين و منفورترين شخصيت هاي تلويزيون دانست. ابتدا والتر وايت بدون اطلاع همسرش وارد دنياي توليد مواد مخدر شد و البته از اين کار نيز هدفي انساني و مثبت داشت تا خانواده اش را درگير مشکل سرطان خود نکرده و همزمان اندوخته اي مالي براي آن ها به جاي بگذارد.
اما در اين ميان همسرش اسکايلر اگر چه وقت و شواهد کافي براي پي بردن به فداکاري و خانواده دوستي همسرش داشت اما راه ديگري را در پيش گرفت. علي رغم غوطه ور شدن مداوم و رفته رفته والتر در دنياي جنايت و مواد مخدر اما او همواره خود را انساني اخلاق مدار و درستکار مي بيند و به خانواده اش بيش از هر چيز ديگري اهميت مي دهد.
در تمام اين مدت علي رغم جنايات آشکار و پنهان والتر وايت که زندگي بسياري را به تباهي مي کشد اما تماشاگر با او همزادپندراي کرده و از وي متنفر نمي شود. اما همسر او پس از خبردار شدن از ماجرا تمام تلاش خود را براي سياه کردن روزگار شوهر خود انجام مي دهد. به همين دليل وي به يکي از منفورترين شخصيت هاي زن سريال هاي تلويزيوني تبديل مي شود که شوهر خود را درک نکرده و حتي براي عذاب او به خيانت دست مي زند.
1- شخصيت رمزي بولتون در سريال «بازي تاج و تخت»

در طي دهه ها و دهه ها، دنياي تلويزيون شخصيت هاي منفي زيادي مانند قاتلين سريالي، انسان هاي رواني و سياستمداران بيرحم و فاسد را به تصوير کشيده است. در اين ميان سريال «بازي تاج و تخت» از اين شخصيت هاي بيرحم و منفور کم ندارد. اما هيچکدام به اندازه شخصيت رمزي بولتون منفور و بيرحم نيست. شايد باهوشي و زيرکي او براي بسياري قابل تحسين باشد اما نمي توان از سنگدلي و شقاوت بي مثال او به راحتي گذشت.
اين قاتل سريالي، متجاوز و شکنجه گر ساديسمي در واقع يک فئودال قدرتمند است که رهبري ارتشي بزرگ را بر عهده داشته و همه از او مي ترسند حتي پدر و معشوقه اش. وي دشمنانش را به راحتي زنده زنده پوست مي کند تا اينکه از درد بيهوش شوند يا در اثر خونريزي بميرند.
او شکنجه ديگران را به مثابه يک وسيله براي سرگرمي مي بيند و از هر فرصتي براي آزار ديگران استفاده مي کند. تقريباً هر کسي که با او برخورد مي کند به نحوي توسط او شکنجه مي شود. او از ثيون گريجوي يک مرد بيمار رواني مي سازد که از خودش متنفر است و مردانگي گريجوي را از او مي گيرد عليرغم اين که وي براي همراهي با بولتون به ولي نعمتان خود خيانت کرده است. او در شب عروسي با سانسا استارک به وحشيانه ترين شکل ممکن به او تجاوز مي کند و در نهايت از برادر او به عنوان طعمه اي براي به دام انداختن جان اسنو استفاده مي کند. کمتر شخصيتي را مي توان در تاريخ تلويزيون يافت که به اندازه رمزي بولتون ترسناک، بيرحم و سنگدل باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت

به گزارش پارس نیوز ، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقه‌ای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌5» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ6» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

دیگر خبرها

  • سریال «بدل» به تلویزیون می‌رسد
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • رخنه به قلب دشمن
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون