Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
طبق هشدار مقامات سلامت آمریکا، آنتی بیوتیک "کلاریترومایسین" ریسک بلندمدت مشکلات قلبی و مرگ را در بیماران قلبی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان غذا و داروی آمریکا با مطالعه ۱۰ ساله بر روی بیماران قلبی عروق کرونر دریافته است بیمارانی که به مدت دو هفته آنتی بیوتیک کلاریترومایسین مصرف کرده بودند، در معرض افزایش غیرمنتظره و بی‌دلیل مرگ ناشی از بیماری قلبی‌شان قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه این سازمان، هنوز توضیح مشخصی برای دلیل تاثیر کلاریترومایسین بر افزایش ریسک مرگ بیماران قلبی وجود ندارد.

کلاریترومایسین یک نوع آنتی بیوتیک است که با باکتری‌های درون بدن مبارزه می‌کند. این دارو برای درمان انواع مختلف عفونت‌های باکتریایی که بر روی پوست یا سیستم عصبی اثر می‌گذارد، استفاده می‌شود. این دارو همچنین به همراه داروهای دیگر ممکن است برای درمان زخم معده‌ی ناشی از هجوم یک باکتری به کار رود.

محققان تاکید می‌کنند پزشکان باید قبل از تجویز این دارو به بیماران قلبی در مورد خطرات ناشی از آن و درمان‌های جایگزین آگاه باشند. اگرچه بیماران هم نباید بدون مشورت پزشک‌شان مصرف آنتی بیوتیک‌شان را قطع کنند.

در همین زمینه: تاثیر وارونه آنتی‌بیوتیک‌ها بر سلامت بدن آیا مصرف آنتی‌بیوتیک بعد از مشاهده علائم بهبودی ضروری است؟ مصرف آنتی بیوتیک در ایران ۵ برابر اروپا مرض‌ آنتی‌بیوتیک بر جان نسخه‌ها انتقاد معاون وزیر بهداشت از تجویز غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌ افزایش خطر سقط جنین با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ آنتی‌بیوتیک در درمان سرفه‌ها تاثیر ندارد پیشرفت تازه برای مقابله با مقاومت آنتی‌بیوتیکی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

دیگر خبرها

  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد