Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@16:55:04 GMT

روش انبیا بهترین فرهنگ برای جامعه اسلامی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۲۹۸۷

روش انبیا بهترین فرهنگ برای جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران یکی از اساسی ترین جلسات و نشست‌های مهم استان بوده که به ریاست عالی ترین مقام نظام در استان یعنی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار می‌شود.

این شورا که نقشی اساسی در ترویج فرهنگ عمومی، نشر ارزش‌های ناب اسلامی و دینی و برخورد با خرده فرهنگ‌ها و تعارضات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد امروز نیز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیران دستگاه‌های انتظامی، قضایی، فرهنگی و امنیتی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در حالی با حضور مسئولان ارشد قضایی، انتظامی و استانی برگزار شد که همگان بر افزایش آسیب اجتماعی، همراهی مدیران استانی برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کردند.

حجت الاسلام  محمد علی تقوی فرد، رئیس کل دادگستری مازندران در این نشست با اشاره به اینکه جامعه با مشکلاتی مواجه است که باید شورای فرهنگ عمومی نگاه ویژه ای جهت کاهش فساد اجتماعی داشته باشد و با تعامل بیشتر آسیب‌ها را کاهش دهیم، افزود: در یازده ماهه امسال بیش از 241 هزار پرونده وارد دادگاه‌های استان شد که 30 هزار پرونده نسبت به سال گذشته بیشتر است که این آمار شایسته استان ولایی نیست.

وی با بیان اینکه 184 هزار پرونده به دادسراها وارد شد، تصریح کرد: هشت هزار نفر در زندان‌های مازندران به سر می‌برند که این تعداد هم خانواده‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و برای دولت هزینه دارد.

تقوی فرد با اشاره به تاثیرگذاری رفتار مسئولان در جامعه گفت: اگر مسئولان درست عمل نکنند نباید انتظار داشته باشیم مردم به دستورات اسلام و دین عمل کنند.

وی افزود: بیش از 27 دستگاه درگیر فرهنگ عمومی هستند که سئوال این است آیا به سهم خود تاثیر گذار در ارتقا فرهنگ عمومی در استان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: مدیر تنها حضور داشتن در اداره و استان خود کافی نیست بلکه همراه و اهل عمل باشد که بازخورد آن در جامعه نمود پیدا کند که باید از ولایت اطاعت محض داشته باشیم و در راستای رفع مشکلات و مسائل جامعه جهادی گام برداریم.

تقوی فرد افزود: انسان خلیفه خدا در زمین است تا کارهای درست و حرکت صحیح در راستای خدایی را انجام دهند که در استان اقدامات باید منتج به نتیجه شود.

وی افزود: روش و منش انبیا اصلاح جامعه به سوی رستگاری بوده و اکنون در جامعه باید بهترین فرهنگ را به جامعه ارائه دهیم تا فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ ناب اسلامی نشود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه برنامه بهتر از برخورد است، تصریح کرد: ما زندانی داریم اما زندان جا برای زندانیان ندارد و ورودی پرونده‌ها نیز سرریز شد که بدانیم مسئولان فرهنگی، مسئول اقدامات فرهنگی جامعه هستند که باید روزی نزد پروردگار و شهدا پاسخگو باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق در رشت گفت: بیش از ۶ ماه است که چشمان مردم دنیا به جغرافیای غزه و فلسطین دوخته شده است.

او با اشاره به اینکه احاطه رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین بر اساس یک توطئه و نیرنگ از سوی استکبار جهانی شکل گرفت، افزود: بیش از یک قرن از ظلم و جنایت علیه فلسطین می‌گذرد و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج به تشریح روند جنایت و احاطه زورمندانه و متجاوزانه اسرائیل علیه فلسطین پرداخت و تصریح کرد: پشت صحنه گردان اصلی جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی استکبار جهانی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اشغال فلسطین و قدس ظلمی نابخشودنی علیه جهان اسلام بوده است، گفت: قتل عام مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه این مردم فراموش نمی‌شود.

او همچنین با بیان اینکه طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، افزود: به برکت طوفان الاقصی جامعه بشریت بیدار شده و چراغ حمایت از فلسطین روشن شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پایان اشغالگری‌ها و وحشی گری‌های رژیم جعلی و منفور اسرائیل فرا رسیده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: فروپاشی اسرائیل شفاف و روشن بوده و این رژیم به بن بست رسیده است.

او با اینکه حمله اسرائیلی‌ها به کنسولگری ایران در دمشق یک جسارت و اشتباه استراتژیک بود، گفت: عملیات وعده صادق ستون جامعه استکبار را به لرزه در آورد.

رئیس سازمان بسیج به قدرت مثال زدنی ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: وعده صادق تنها ذره‌ای از نمایش قدرت نمایی ایران بوده است.

فرهنگ مقاومت راه نجات جامعه اسلامی است

سردار سلیمانی با بیان اینکه وعده صادق از ریشه در فرهنگ مقاومت دارد، تصریح کرد: قدرت نظامی در کنار مؤلفه ایمانی و معنویت‌ها موفقیت آمیز است.

او با بیان اینکه فرهنگ مقاومت راه نجات جامعه اسلامی است، گفت: بدون فرهنگ مقاومت با بالاترین تجهیزات نظامی هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اهمیت و جایگاه فرهنگ، رسانه و هنر در عرصه‌های مختلف را تشریح کرد و افزود: فرهنگ و هنر و رسانه مؤثرترین ابزار برای مقابله است.

سردار سلیمانی با تأکید بر لزوم تقویت دبیرخانه جشنواره مدرسه عشق اظهار امیدواری کرد: این جشنواره میدانی باز برای تبلور استعداد‌های فرهنگی و هنری شود.

او با اشاره به اهمیت قدرت نرم و معنویت بخشی جامعه اسلامی افزود: فرهنگ و هنر در ایران دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی است.

رئیس سازمان بسیج با تأکید بر لزوم توجه به جامعه هنری و هنرمندان تصریح کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی باید مرز‌های جغرافیایی را در نوردد.

 منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • وزیر فرهنگ: از طرح‌های کاربردی درحوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود