Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهرم-در راستای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت میزان عمل سزارین در جهرم کاهش یافته و در صد سزارین های بار اول از ۲۸ درصد به ۲۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها، مهدی رحمانیان: امروزه با پیشرفت روزافزون علم در زمینه های مختلف به ویژه عرصه پزشکی، استفاده از روش های نوین درمانی در کشور رونق گرفته و همواره شاهد توسعه خدمات پزشکی در نقاط مختلف کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به حوزه درمان امری است که اگرچه همیشه به عنوان یک دغدغه، مردم و مسئولان را به سمت خود جلب کرده اما در سال های اخیر و با ایجاد طرح تحول نظامت سلامت شاهد تغییرات بسیار گسترده در امر خدمات رسانی به مردم در عرصه درمان هستیم.

اگرچه این طرح نیازمند چکش کاری هایی نیز است اما اینکه اجرای آن باعث شده تا بیماران به غیر از درد خود، درد پرداخت هزینه های گزاف درمان را دیگر تحمل نکنند خود جای تقدیر دارد.

از جمله نسخه های طرح تحول نظام سلامت، فرهنگ سازی برای کاهش عمل سزارین و گسترش زایمان طبیعی در زنان است که این مهم از ابتدای آغاز طرح تا کنون نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با توجه به اینکه ۵۰ درصد سزارین ها در کشور، سزارین های بار اول است، کاهش میزان آن مورد توجه قرار گرفته و سزارین های بار اول در جهرم قبل از طرح تحول نظام سلامت ۲۸ درصد بوده که در حال حاضر به ۲۰ درصد رسیده است.

قهرمان بمانا در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف کلی برنامه ترویج زایمان طبیعی را ارتقاء سلامت مادر و نوزاد می داند و می گوید:  عمل سزارین برای نجات جان مادر یا نوزاد تنها در مواردی که اندیکاسیون پزشکی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین به توسعه خدمات درمانی در طرح تحول نظام سلامت اشاره می‌کند که در جهرم نیز تاکنون خدمات گسترده ای در این زمینه انجام شده است که از جمله آن احداث بلوک زایمان بوده که در حال حاضر عملیات تکمیل آن در دست اجرا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان می کند: ساخت بلوک جدید زایمانی در بیمارستان استاد مطهری از برنامه هایی است که دانشگاه در جهت فراهم سازی ارائه روش های کاهش درد زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت خدمات زایمانی و ارائه خدمات زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام می دهد.

وی عنوان می کند: بلوک جدید زایمانی استاد مطهری در مساحت ۴ هزار متر مربع در حال ساخت است و دارای ۱۱ تخت LDR( واحد های تک نفره زایمان طبیعی)، ٣ اتاق عمل، ٣۰ تخت در بخش مراقبت های مادران پس از زایمان و  ٨ تخت در بخش مراقبت های ویژه نوزادان است.

بمانا با اشاره به واحد های تک نفره زایمان طبیعی(LDR) در بلوک جدید بیمارستان استاد مطهری گفت: مراحل زایمان طبیعی در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود و با ایجاد شرایط لازم در حفظ حریم خصوصی مادران این امکان را فراهم می سازد که همراه و همسر بتواند در هنگام زایمان بر بالین مادر حضور داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

 امید احسنی، دانشجوی دکترای عمران گرایش مدیریت ساخت در زمینه ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ گفت: هدف ساخت بتن سبک در صنعت ساختمان، کاهش وزن بار‌های مرده ساختمان و به تبع آن کاهش هزینه‌های ساخت و عملکرد بهتر سازه در هنگام زلزله است و از دیگر مزایای بتن سبک عایق صوت و عایق حرارت بودن آن است.

وی افزود: در پژوهش اخیر که منتج به ثبت اختراع ساخت بلوک بتنی سبک شد با بهره گیری از مواد ضایعاتی و بلااستفاده در جهت حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی و در نتیجه رسیدن به اهداف توسعه پایدار توانستیم بتنی را بسازیم که تمام الزامات سبکی و مقاومتی محصولات مشابه را دارد، اما از مواد معدنی و طبیعی تجدید ناپذیر استفاده نمی‌شود وگام موثری در حفظ محیط زیست برداشته شده است.

احسنی ادامه داد: این اختراع ثبت شده برگرفته از پایان نامه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تفت با عنوان بررسی ساخت بتن سبک غیر سازه‌ای با استفاده از ضایعات پتروشیمی با رویکرد توسعه پایدار با راهنمایی دکتر منصور قلعه نویی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و مشاوره دکتر محمدرضا جواهری تفتی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تفت است و از دیگر مزایای این بلوک بتنی سبک کاهش قابل توجه انتقال حرارت و صوت می‌باشد. با استفاده از این محصول در ساخت دیوار‌های جانبی ساختمان، ضمن سبکی سازه، مصرف سوخت‌های فسیلی جهت تولید گرمایش و سرمایش ساختمان کاهش خواهد یافت و سبب کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌گردد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تفت گفت: همواره در دنیا تاکید بر روی توسعه پایدار است و فرایند توسعه پایدار دو اصل ناسازگار یعنی پایداری زیست محیطی وتوسعه اقتصادی را به یکدیگر پیوند می‌دهد که در این اختراع هر دو مزیت فوق با یکدیگر پیوند خورده اند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد ضایعات حاصل از تولید ملامین که تا کنون هیچ کاربرد موثری برای آن تعریف نشده بود در این روش جایگزین مصالح متداول می‌شود و از دیگر ویژگی‌های محصول اخیر می‌توان به ارزان بودن محصول نسبت به محصولات مشابه، نسوز بودن محصول، قابلیت برش با اره و میخ پذیری، قابلیت اتصال با انواع ملات‌ها، حمل و نقل سریع و ارزان و سرعت اجرای بالا در ساختمان سازی اشاره کرد.

احسنی مدت زمان صرف شده برای ساخت این محصول و یافتن طرح اختلاط مناسب و ثبت اختراع آن را ۴ سال ذکر کرد و گفت: با احصاء استاندارد‌ها موفق به ثبت این اختراع در داخل کشور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور