Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-29@07:49:26 GMT

میزان عیدی و پاداش بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۳۱۱۷

میزان عیدی و پاداش بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

رکنا: مدیرعامل تامین اجتماعی با اعلام پرداخت عیدی بازنشستگان تا ۱۵ اسفندماه، از دریافت ۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: با دریافت این بخش از مطالبات سازمان، عیدی بازنشستگان تا ۱۵ اسفند پرداخت می‌شود و حدود ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان عیدی ۹۷ بازنشستگان

در جلسه هیئت دولت، میزان عیدی بازنشستگان در سال ۹۷ مشخص شد. میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی نیز مبلغ هشت میلیون و ۴۷۵ هزار ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی بازنشستگان کی پرداخت می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از دو هزار میلیارد تومان برآورد شده که اسفند ماه پرداخت می‌شود.

سید تقی نوربخش با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها نیز از تامین اجتماعی تا پایان مرداد پرداخت شده است، افزود: مطالبات شش ماهه داروخانه‌های دولتی به صورت یکجا بزودی پرداخت می‌شود و بخشی از مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز تا پایان بهمن پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین گفت: مرکز درمانی بیمه‌ای تامین اجتماعی در جزیره قشم تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی در جزیره کیش نیز در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه همه قرارداد‌ها و پیمان‌ها و همچنین بخشنامه‌ها در حوزه حقوقی این سازمان بررسی می‌شود، افزود: قوانینی که جای تفسیر را باز می‌گذارد و همچنین قوانین متعددی که وجود دارد در شورای حقوقی سازمان تامین اجتماعی بررسی می‌شود و آنچه در این شورا به اجماعی برسد در این سازمان مبنای کار است.

وی گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه بیمه‌های اجتماعی از سه سال پیش دنبال می‌شود و ایده‌های اولیه از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است که بدون شک راهگشای سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و در مراحل نهایی است.

احتمال افزایش عیدی

سید صدرالدین صدری نوش آبادی، درباره نحوه محاسبه و پرداخت عیدی کارکنان دولت گفت: عدد مطلق ‍‍پرداخت عیدی به کارمندان دولت، بازنشستگان، وظیفه بگیران، وراث وظیفه بگیران شهدا و جانبازان مبلغ هشت میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار ریال است که این محاسبه با قاعده عیدی کارگران متفاوت است.

وی درباره شیوه محاسبه عیدی کارکنان دولت افزود: چارچوب پرداخت عیدی را قانون Law نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت که در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسیده و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ مشخص می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت احکامی وجود دارد که باید رعایت شود، افزود: این قانون حکم کرده که پرداخت عیدی به صورت مساوی به همه کارمندان دولت انجام شود. یعنی همه وزارتخانه‌ها موسسات دولتی نهاد‌های عمومی غیردولتی شرکت‌های دولتی مانند دایره شمول این پرداخت، علاوه بر کارمندان دولت به نیرو‌های نظامی انتظامی در شمول این قانون قرار می‌گیرند و هرگونه پرداختی غیر از عددی که دولت هرسال اعلام می‌کند، تحت عنوان پاداش آخر سال ممنوع است.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: در مصوباتی که دولت در باره عیدی ابلاغ می‌کند عبارت هرگونه پرداختی تحت عنوان پاداش آخر سال یا عیدی ممنوع است، قید می‌شود؛ بنابراین هر پرداختی تحت این عنوان خلاف است و مدیران مالی و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند که بر این امر نظارت کنند و اگر خلافی اتفاق افتاد آن را گزارش کنند.

وی افزود: حتی تاکید شده که شرکت‌های دولتی نیز نمی‌توانند به مدیران خود علاوه بر این مبلغ را پرداخت کنند؛ مکانیزم نظارتی آن نیز مشخص شده و مدیرعامل مکلف است نظارت کند و سازمان حسابرسان قانونی نیز بر این امر نظارت خواهند کرد و موظفند اگر خلاف این امر اتفاق افتاد گزارش کنند.

صدری نوش آبادی تصریح کرد: ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز عیدی را مشخص کرده که برای هر سال ۵ هزار امتیاز است، این امتیاز ضرب در ضریب سال شده و مبلغ عیدی هر سال حاصل می‌شود که ضریب حقوق امسال کارمندان دولت ۱۶۹۵ ریال بوده که مبلغ عیدی امسال از آن به دست آمده است.

به گزارش سازمان امور اداری و استخدامی، این مقام مسئول با رد ادعای تاخیر در پرداخت عیدی کارمندان دولت در سال‌های گذشته گفت: دولت همه تلاش خود را بکار خواهد بست که عیدی کارکنان دولت را با حقوق بهمن ماه پرداخت کند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره احتمال تغییر شیوه محاسبه عیدی کارکنان دولت و افزایش مبلغ آن، افزود: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که لایحه آن اخیرا ازسوی دولت به مجلس فرستاده شده برخی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شده که موجب افزایش میزان عیدی کارکنان دولت خواهد شد، اما این مساله نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۷

علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه سالمندی حدود ۳۰ میلیون نفر در کشور نباید توأم با فقر باشد، افزود: براساس عدد جهانی درباره خط فقر و مقایسه آن با قدرت خرید داخلی، این عدد برای یک خانواده پنج نفری ۶۴۰ هزار تومان تعیین شده است که باید آن را به صورت پلکانی افزایش دهیم.

وی گفت: ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش این موضوع قرار داده شده اند و ۸۰۰ هزار نفر نیز پس از بررسی لایحه بودجه در مجلس به این تعداد اضافه می‌شوند.

ربیعی گفت: چهار سال است که سیاست افزایش حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم را دنبال می‌کنیم و معتقدم قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته فوق العاده کاهش یافته است.

وی افزود: راهبرد دولت تا سال ۱۴۰۰، افزایش پلکانی حقوق کسانی است که کف حقوق را دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال ۹۶ برای بازنشستگانی که بالای دو میلیون تومان حقوق می‌گرفتند ۱۰ درصد افزایش دادیم و آن‌هایی که کف حقوق را می‌گرفتند ۲۸ درصد حقوق آن‌ها افزایش یافت، گفت: در سال ۹۷ روش پلکانی ادامه می‌یابد و پیش بینی شده است برای کسانی که حدود سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند افزایش ۱۰ درصدی و آن‌هایی که زیر این مبلغ حقوق می‌گیرند، به صورت پلکانی دریافتی آن‌ها افزایش یابد

وی در ادامه گفت: در حال برنامه ریزی برای قرار دادن بیمه تکمیلی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی یا دیگر صندوق‌های بیمه هستیم.

ربیعی افزود: برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ فقر زدایی متکی بر اشتغال‌زایی است.

توضیحات وزیر درباره عیدی و پاداش بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأمین منابع عیدی و پاداش بازنشستگان خبر داده و درباره تعیین مزد کارگران گفت: در شورای عالی کار چانه‌زنی‌ها برای تعیین حداقل دستمزد در جریان است و تلاش می‌کنیم این مسأله به شب عید کشیده نشود. به گزارش «ایران»، علی ربیعی افزود: استراتژی ما این است که این افزایش حقوق از نرخ تورم بیشتر باشد البته دریافتی‌های تا سقف ۲ میلیون تومان را درصدی افزایش خواهیم داد تا فاصله دریافتی‌های پائین و بالا را کمتر کنیم. او در ادامه از ثبت نام ۵۰ هزار نفر برای وام اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از ۵۰ هزار درخواست وام در مرحله اول، حدود ۸۰۰۰ وام پذیرفته شده است که از امروز پرداخت این وام‌ها در ۵ استان انجام می‌شود.

ربیعی افزود: امسال از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در این طرح، دو هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود. البته این طرح طبق قواعدی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال شود. وی در ادامه درباره باز شدن جعبه سیاه نفتکش سانچی توضیح داد: جعبه سیاه این کشتی دیروز با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، طرف سوئدی سازنده کشتی و طرف پانامایی باز شد. قرار بود جعبه سیاه دو کشتی (سانچی و کریستال) همزمان باز شود که ما گفتیم ابتدا جعبه سیاه سانچی باز شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به وجود سم در کشتی نمی‌توان داخل آن رفت. روبات‌ها هم فقط عکس می‌گیرند و آن‌ها هم نمی‌توانند داخل کابین‌ها بروند.

وی درباره مقصر سانحه سانچی، گفت: شکایت در دریا قواعد خاصی دارد و شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت را تعیین می‌کنند. در دریا این طور نیست که یک طرف صد درصد مقصر باشد بلکه هر دو طرف را با درصد‌های متفاوت مقصر می‌گیرند. وی همچنین در خصوص موضوع ادغام دو صندوق بازنشستگی گفت:: طرحی در مجلس مطرح است که بر اساس آن صندوق فولاد با صندوق بازنشستگان کشوری ادغام شود، ولی ادغام مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کند.

پیشنهاد میزان افزایش دستمزد ۹۷ کارگران

عضو شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد ۹۷ گفت: با اشاره به تعیین هزینه سبد معیشت سال ۹۶ برای تعیین مزد ۹۷ کارگران گفت: در تعیین دستمزد علاوه بر نرخ تورم مهم‌ترین موضوع سبد معیشت خانوار کارگری است. هرچه قدر به آخرین روز‌های سال نزدیک می‌شویم نرخ تورم در سبد هزینه‌های خانوار تغییر پیدا می‌کند، برای تعیین سبد معیشت یعنی عدد نهایی سبد معیشت تورم هفته پایانی بهمن ماه ملاک قرار می‌گیرد که بیشتر نرخ هزینه‌ها مد نظر است تا نرخ تورم.

علی خدایی افزود: جلسات کمیته مزد در حال برگزاری است و آن عددی که تحت عنوان میزان سبد هزینه معیشت قرار است اعلام شود در هفته پایانی بهمن ماه اعلام می‌شود مگر آنکه ضرورتی ایجاد شود. یعنی اگر جلسات رسمی شورای عالی کار قرار باشد که زودتر برگزار شود، محاسبات پیرامون سبد معیشت را زودتر انجام می‌دهیم. بر اساس توافق‌هایی که تاکنون در جلسات کارگروه مزد صورت گرفته قیمت کالا‌های اساسی و مؤثر در سبد هزینه اقلام ضروری در هفته آخر بهمن‌ماه به‌عنوان ملاک رقم نهایی سبد معیشت سال ۹۶ برای تعیین مزد سال ۹۷ مد نظر قرار خواهد گرفت و استخراج خواهد شد.

خدایی بیان کرد: محور برای تعیین دستمزد ملاک سال گذشته است که به یک توافق سه جانبه رسیدیم که از توافق عقبگرد نمی‌کنیم. نکته‌ای که در خصوص میزان تعیین دستمزد سالانه وجود دارد این است که اوایل دهه ۸۰ این نرخ دستمزد بود که از نظر روانی یک تورمی را به جامعه تحمیل می‌کرد و ما این موضوع را می‌پذیریم، اما مدت‌هاست مواردی که از نظر روانی در جامعه تأثیر می‌گذارد، قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت ارز و رشد هزینه‌های اقلام ضروری خانوار است که متأسفانه در جریان افزایش نرخ ارز مشاهده می‌کنیم، وابستگی مستقیمی بین افزایش قیمت‌ها و نرخ ارز وجود دارد. عضو شورای عالی کار گفت: در یکی از جلسات کمیته مزد دستمزد براساس نرخ منطقه‌ای را بررسی کردیم که به‌دلیل مغایرت با بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار مورد مخالفت قرار گرفت و تأیید نشد، حتی برای شروع مذاکرات هنوز عدد و رقمی را بررسی و مطرح نکرده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

همسرم در شرایط روحی بدی است / حامد با نقشه شوم وارد خانه ام شد! نقشه هولناک برای عروس و داماد جوان در اتاق حجله + عکس این 3 محیط زیستی در پرواز مرگ بودند + عکس و گفتگو 2 جوان کرجی دختر و پسر پولدار بنزسوار را در خیابان گاندی دزدیدند + عکس پشت پرده مرگ مرموز صدف کوچولو در شهرکرد / آیا او به سرنوشت آتنا دچار شده است؟ + عکس بازیگر مشهور ترکیه‌ای، عموزاده قطب دراویش آشوبگر؟!+ تصاویر عجیب ترین پرونده طلاق در سبزوار / زن جوان برنده شد زن جوان در کولاک برفی به کوه دنا رفت! / عزیز از دست رفته اش مسافر هواپیمای مرگ بود + فیلم حمله زن خشمگین به معشوقه جوان شوهر+ عکس اعتراف وحشتناک دختر 20 ساله که پرستار ثروتمندان بود + عکس ماجرای یک زن صیغه ای که دزد شد!

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

 وی گفت: به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

منبع: تسنیم

tags # بازنشستگی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟