Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناجا از راه‌اندازی 7 آزمایشگاه ادله دیجیتال خبر داد و درباره موضع پلیس نسبت به ارزهای دیجیتالی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری نشست سالیانه روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در همایش سراسری پلیس فتای استان‌ها ماموریت‌های سال جاری و اولویت‌های سال آینده در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: پلیس فتا از ظرفیت و توان خوب خود استفاده و اقدامات مناسبی را انجام داده و تلاش کرده تا در خدمت مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 44 درصد جرائم نسبت به سال گذشته در فضای مجازی افزایش داشته است، گفت: همچنین طی این مدت 84 درصد کشفیات افزایش داشته و پلیس تلاش می‌کند اقدامات مناسبی را به منظور پیشگیری از جرائم داشته باشد و مهم این است تا جرائم در اسرع وقت با کمک مردم پیشگیری و پیگیری شوند.

فرمانده ناجا با اشاره به راه‌اندازی 7 آزمایشگاه عدله دیجیتال در 7 استان کشور تصریح کرد: این 7 آزمایشگاه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، یزد، چهارمحال و بختیاری و تهران راه‌اندازی شده است و توان بالایی برای پلیس فتا به دنبال خواهد داشت.

اشتری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با تزریق تجهیزات جدید پاسخ سریع‌تری به خواسته‌های مردم دهیم، افزود: هم‌اکنون در 140 نقطه کشور پلیس فتا فعالیت دارد و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم البته این نقاط معین هستند و شهروندان در استان‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند و تلاش می‌شود تا آزمایشگاه‌ها در این نقطه تقویت شوند.

عمده جرائم در فضای مجازی

اشتری با بیان اینکه عمده جرائم در فضای مجازی در حوزه موضوعات مالی و کلاهبرداری‌های مالی است، افزود: در این نوع جرائم به حساب‌های بانکی و برداشت‌های غیر مجاز می‌توان اشاره کرد البته ما امیدواریم با هوشیاری بانک‌ها و مردم این موضوع کاهش پیدا کند و خواهشمندیم تا به هشدارها توجه لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش فضای مجازی در حوزه تهدیدات حوزه اقتصادی سیاسی امنیتی فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: به طور حتم فضای مجازی در این موضوعات تاثیرگذار و قابل ملاحظه است و خوشبختانه پلیس فتا توانسته تا حدودی از این موضوعات پیشگیری کند و اقدامات مقابله‌ای انجام دهد. از مسئولین در این حوزه می‌خواهم تا فضای مجازی مدیریت شود و اگر حوادثی اتفاق می‌افتد با هوشیاری و توانمندی با موضوع برخورد کنند.

ارتباط پلیس فتا با موسسات مالی و اعتباری

وی با اشاره به ارتباط پلیس فتا با موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها و مراکزی که با پول سر و کار دارند، گفت: به منظور جلوگیری از پول‌شویی در فضای مجازی اقدامات رو به جلویی انجام شده که البته کامل نیست اما پلیس با مجموعه‌های نامبرده همکاری‌های خوبی را داشته و ما امیدواریم آنها از ظرفیت‌های پلیس استفاده کنند.

موضع پلیس نسبت به ارزهای دیجیتالی

اشتری با اشاره به موضع پلیس نسبت به ارزهای دیجیتالی (بیت کوئین) گفت: موضع پلیس نسبت به این موضوع همان چیزی است که مسئولان اقتصادی به آن توجه دارند و ما در تلاشیم تا در راستای کمک به اهداف تجهیزات خود را به روز کنیم. البته بخشی از نمایشگاهی که امروز افتتاح شد در همین حوزه بود و اشراف پلیس را بالطبع بالاتر خواهد برد تا نسبت به چنین جرایمی پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا از حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی روز شنبه در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد افزود: حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.

وی گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی افزود: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

آیت الله حسینی خراسانی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت مایه چشم روشنی رهبر معظم انقلاب هستند.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

وی به وضعیت معیشت طلاب و روحانیت اشاره و بیان کرد: اگر معیشت سامان نگیرد، از هر قشر و ملتی که نیز باشند، دچار آسیب خواهند شد، البته با قناعت، زهد و مجاهدت می‌شود شرایط زندگی را مدیریت کرد، اما باید مشکل معیشت به صورت اساسی حل شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند