Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:36:01 GMT

واکسیناسیون ۲۱۰ هزار کودک زیر ۵ سال هرمزگانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۳۹۵۸

واکسیناسیون ۲۱۰ هزار کودک زیر ۵ سال هرمزگانی آغاز شد

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون ۲۱۰ هزار کودک زیر ۵ سال هرمزگانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سید حسین داودی در مراسم افتتاح طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز خدمات جامع سلامت شهید تختی در بندرعباس گفت: در این طرح بیش از ۲۱۰ هزار کودک زیر پنج سال متولد چهارم اسفند سال ۹۱ به بعد، در برابر ویروس فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودی افزود: در مرحله نخست این طرح که تا هشت اسفند ادامه دارد بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب گروه‌های دونفره مشارکت دارند که بیش از هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها داوطلبان سلامت هستند.

وی گفت: مرحله دوم این طرح از ۱۸ تا ۲۱ فرودین سال 97 در استان اجرا می‌شود؛ و خوراندن قطره  واکسن به کودکان زیر ۵ سالی که در مرحله نخست قطره فلج اطفال دریافت کرده اند الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به دلیل همسایگی کشورما با کشورهای افغانستان و پاکستان و مشاهده 22 موارد مثبت در این کشورها، اهمیت اجرای این طرح بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این طرح بیش از ۲۱۰ هزار کودک زیر ۵ سال واکسینه می‌شوند.

غلامعلی جاودان افزود: این طرح تا 8 اسفند ادامه دارد و هزار و ۷۵۰ گروه دونفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال را بر عهده دارند. مرحله دوم طرح واکسناسیون فلج اطفال هم ۱۸ تا ۲1 فروردین ۹۷ در استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر خانواده‌ها هنگام مراجعه ماموران طرح واکسن در خانه حضور نداشتند، می‌توانند به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه نموده، و قطره فلج اطفال دریافت کنند.

احمد پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس هم در مراسم آغاز این طرح در بندرعباس گفت: طرح واکسیانسیون فلج اطفال یکی از مهمترین طرح‌ها در بخش سلامت است. در شهرستان بندرعباس ۱۸۵ هزار خانوار با ۷۵ هزار کودک زیر پنج سال زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی بر مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای اجرایی شدن بهتر این طرح تاکید کرد و افزود: مراکز و خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به عنوان مجری این طرح هستند. خانواده‌ها برای دریافت قطره فلج اطفال می‌توانند به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت نیز مراجعه کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور