Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@10:59:03 GMT

تغییرات اساسی در طرح ترافیک سال 97

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۳۹۷۸

تغییرات اساسی در طرح ترافیک سال 97

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه فرمانداری به 6 مورد از موارد طرح ترافیک‌ سال 97 اعتراض‌ کرده است، اظهار کرد: تعیین عوارض‌ برای محدوده زوج و فرد مورد اعتراض‌ فرمانداری تهران قرار گرفت‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقرر شده بود 3 ماه بعد از اجرای اولیه طرح ترافیک برای تعیین عوارض در محدوده زوج و فرد تصمیم‌گیری شود؛ به درخواست فرمانداری این نرخ تعیین شد، اما با توجه به اینکه طرح ترافیک هنوز تصویب نشده است و اعلام آن موضوعیتی ندارد، به همین دلیل با حذف عوارض محدوده زوج و فرد موافق هستیم تا در آینده به آن رسیدگی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره‌ افزایش ضریب برای روزهایی که شاخص آلودگی هوا بیش از 100 است، گفت: با بررسی این مورد تصمیم‌ بر حذف این پیشنهاد گرفته شد.

علیخانی درباره سهمیه‌ طرح ترافیک برای جانبازان گفت: مقرر شد سهمیه‌ جانبازان از طریق بنیاد شهید ارائه شود و جانبازان 25 درصد به بالا با آرم جانبازان به صورت رایگان وارد محدوده طرح شوند.

وی با اشاره به اشکال گرفته شده درباره‌ خودروهای عمومی از جمله آژانس‌ها و وانت‌بارها گفت: با تذکر فرمانداری متوجه شدیم درصد افزایش در این مورد بالا بوده و با توجه به سیاست‌ دولت مبنی بر اینکه افزایش عوارض نباید بر کرایه مسافر و حمل بار اثر گذارد، ایراد را پذیرفتیم و حداقل هزینه را برای این افراد در نظر گرفتیم‌.

علیخانی درباره‌ ورود خودروهای سنگین به شهر گفت: ورود کامیون‌ها به شهر تهران ممنوع است، مگر برخی از خودروها که بنا به ضرورت در روز باید در تهران رفت و آمد داشته باشند برای مجوز ورود این ماشین‌ها به شهر پرداخت 2 بار عوارض‌ در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل اینکه مسیر تردد این وسایل‌ نقلیه مشخص بود نیازی به پرداخت 2 بار عوارض نبود و این مورد را اصلاح کردیم‌ و این خودروها تنها یک بار عوارض‌ پرداخت می‌کنند.

وی درباره حذف سهمیه‌ خبرنگاران گفت: با توجه به تعرفه‌ای که خبرنگاران در گذشته پرداخت می‌کردند افزایش آن زیاد بوده و ما این مورد را اصلاح کردیم .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: با وجود مخالفت شدید پورسید‌ آقایی مبلغ را به حداقل کاهش دادیم‌ و بر این اساس به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا حداکثر 3 درصد از کل مجوزهای صادره را با اعمال ضریب یک‌ دهم برای خبرنگاران و عکاسان‌ در موارد خاص ارائه دهد.

وی افزود: همچنین به شهرداری تهران اجازه داده‌ایم تا به خبرنگارانی که به هر دلیلی از سهمیه خود استفاده نکرده‌اند کارت بلیت الکترونیک یک ساله برای حمل و نقل عمومی در اختیار آن‌ها قرار گیرد‌.

میرلوحی و رسولی به عنوان مخالف اظهار نظر کردند و گفتند: کاهش 50 درصد به 10 درصد بسیار زیاد است، چرا باید به خبرنگاران کارت الکترونیک استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به صورت رایگان داده شود؟

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران گفت: در طرح ترافیک ملاحظات‌ اجتماعی نادیده گرفته شده بود و باید توجه داشته باشیم که مردم در چه شرایطی زندگی می‌کنند، به عنوان مثال راننده وانت‌بارها و کامیون‌ها کسانی هستند که زندگی آن‌ها به این شغل وابسته است و همچنین زندگی شهروندان تحت تأثیر شغل این افراد است.

مسجد جامعی افزود: بخش اعظمی‌ از وظایف شورا را خبرنگاران انجام می‌دهند، اینکه ما مسئله رسانه‌ها را مطرح می‌کنیم به جهت این است که این افراد در حوزه نظارت، سلامت‌ محیط شهری و سلامت سیستم اداری تأثیر بسزایی دارند؛ خبرنگاران و رسانه‌ها درباره گسترش نظارت عمومی که پشتوانه‌ای برای سلامت کار ما است، تلاش بسیاری می‌کنند و سزاوار تخفیف‌های ویژه در این زمینه هستند.

گفتنی است؛ تغییرات اساسی در مصوبات شورای شهر تهران در زمینه طرح ترافیک سال 97 به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تصویب تغییرات اساسی مصوبات شورای شهر تهران در زمینه طرح ترافیک سال 97

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین