Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@12:46:49 GMT

فواید آنتی اکسیدا‌ن‌ها برای سلامت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۳۹۸۳

فواید آنتی اکسیدا‌ن‌ها برای سلامت

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
آنتی اکسیدان‌ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که موجب توقف فعالیت سایر مواد شیمیایی موسوم به رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی در بدن تشکیل می‌شوند و در واقع نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای روزانه نظیر ورزش و متابولیسم ایفاء می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وجود میزان بالا رادیکال‌های آزاد در بدن می‌تواند خطرناک باشد چراکه با آسیب به سلول‌ها می‌توانند منجر به سرطان شود.

بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد شروع به تولید مقادیری آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز می‌کند و فرد می‌تواند از طریق یک رژیم غذایی سالم، بخصوص میوه‌ها و سبزی‌جات رنگی، بقیه آنتی اکسیدان‌های لازم را دریافت کند.

آنتی اکسیدان‌های معروف غذایی و منابع این ماده عبارتند از:

• بتا کاروتن: هویج، کدو، سیب زمینی شیرین.

• لیکوپن: گریپ فروت صورتی، گوجه فرنگی (پخته شده)، هندوانه.

• لوتئین: بیشتر سبزی‌جات سبز برگ سبز.

• سلنیوم: غلات، منابع پروتئین، آجیل، حبوبات.

ویتامین A: کره، تخم مرغ، شیر، کبد.

ویتامین C: انواع توت‌ها، پرتقال و دیگر مرکبات، طالبی، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم، پاپایا، گوجه فرنگی.

ویتامین E: بادام، فندق، سایر مغزی‌جات آجیلی، و دانه‌ها و روغن‌شان.

توت‌ها بیش از هر میوه دیگری دارای بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان هستند. کلم و اسفناج از منابع اصلی در گروه سبزی‌جات بشمار می‌آیند.

در همین زمینه: ۴ گام آنتی اکسیدانی برای بهبود وضعیت سلامت! شادابی و جوانی پوست با آنتی‌اکسیدان‌های خوشمزه آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی از بیماری کبدی پیشگیری می‌کنند پیشگیری از آب مروارید با آنتی اکسیدان‌ها مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان ۷ قهرمان آنتی‌اکسیدانی عدس: منبع پروتئین و آنتی اکسیدان‌ها آنتی‌اکسیدان‌ها گاهی هم مضرند منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها برای داشتن گوش‌های تیز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی سطح کلسیم شما به اندازه کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان‌ها خارج می‌کند.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما کمک می‌کند تا سطوح کلسیم سالم را بدون تأثیر بر استخوان‌ها حفظ کند.

به گزارش همشهری، غالبا به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم در فکر می‌کنیم. با این حال در کمال تعجب، مطالعات انجام شده در سال ۱۹۸۳ نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی که شامل مقادیر زیادی سبزیجات، کلم بروکلی و کلم است، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می‌کنند، کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان مورد نیاز است.

اکثر آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۴ نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود.

قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن‌ها منبع ویتامین D ۲ هستند نه ویتامین D ۳ که بدن ما به طور طبیعی تولید می‌کند.

از آنجا که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، لازم است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره کرد.

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند، اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ شما است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901737

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند