Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛هاشم آقازاده معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری نشست نظام ثبت اظهارنامه‌های بین‌المللی اختراعات گفت: بحث مالکیت فکری در مقوله اختراعات و نوآوری بسیار مهم است و تعلق مالکیت به صاحب فکر و ایده اهمیت بسیاری دارد که این مسئله در دنیا با نظام مالکیت فکری شناخته می‌شود و تحت نظارت سازمان جهانی مالکیت فکری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله برای پارک‌های علم و فناوری یا مراکز نوآوری و به خصوص پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بسیار مهم است. زیرا ما باید بتوانیم حق و حقوق افراد را از نظر مالکی فکری حفظ کنیم که واحد آموزش ما در این زمینه همکاری نزدیکی با دفتر مالکیت فکری قوه قضائیه دارد.
وی ادامه داد:روند ثبت اختراعات بین‌المللی قبلا به این صورت بود که فرد باید اختراع خود را در هر کشور به صورت جداگانه به ثبت می‌رساند، ولی در حال حاضر در این سازمان ثبت می‌کند و با ثبت در این سازمان اختراع در ۱۵۲ کشور حائز اهمیت است.
معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: مخاطبان این کارگاه، شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم وفناوری و مخترعین هستند و پارک علم وفناوری توانسته از حضور 2 تن از اساتید خارجی برای این نشست استفاده کند مخترعانی که از طریق پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ثبت اختراع داشتند در کارگاه آموزشی به شکل رایگان شرکت کردند و مدرک رسمی سازمان جهانی به آن‌ها ارائه شد.
آقازاده یادآورشد: پارک علم وفناوری دانشگاه تهران ، در نظر دارد با گسترش توسعه زیر ساختی تا پنج سال آینده بیش از 500 شرکت دانش بنیان را تحت حمایت خود قراردهد که این امر با انجام پروژه شهر دانش دانشگاه تهران امکان پذیر است.   انتهای پیام/   حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، محمدحسین قنبری رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال اخیر، ۹ واحد صنعتی استان به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کشور اضافه شده‌اند.

وی افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برق و الکترونیک، مواد پیشرفته، محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، فناوری زیستی و صنایع غذایی فعالیت دارند که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش یافته‌اند.

محمد حسن قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش‌بینی‌شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مطابق با سطح فناوری محصول، به سه گروه واحدهای فناور، نوآور و نوپا، تقسیم می‌شوند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1227803 برچسب‌ها وزارت صمت دانش بنیان تولید دانش بنیان

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند