Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری،با توسعه‌ی تلفن‌های هوشمند نوآوری‌هایی در حوزه‌ی باتری انجام شده اما هنوز کارایی باتری‌ها در حد پایینی قرار دارد مصرف‌کنندگان در طول یک دهه‌ی گذشته تغییر جدی در سبک زندگی خود شاهد بوده‌اند، به‌طوری که این فناوری‌های هوشمند امکان کنترل بسیاری ادوات را از راه دور فراهم کرده‌است و این در حالی است که باتری به پاشنه آشیل تلفن‌های همراه تبدیل شده و طول عمر و ظرفیت این باتری‌ها هنوز رشد قابل توجهی متناسب با نیاز کاربران نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سورون تکنولوژی (Surwon Technology) یکی از شرکت‌های نوآور است که روی توسعه‌ی باتری‌های یون لیتیم کار می‌کند و این شرکت با ارائه‌ی فناوری جدیدی موفق به افزایش دو برابری طول عمر باتری‌های یون لیتیم شده‌است، این دستاورد برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی باتری که با تقاضای افزایش عمر باتری از سوی مصرف‌کنندگان روبرو هستند بسیار جذاب است.
چالش اصلی تمام شرکت‌های درگیر در حوزه‌ی انرژی، تولید باتری‌ها با عمر بالا است و شرکت سورن تکنولوژی با استفاده از گرافن اقدام به بهبود کارایی باتری‌ها کرده است و در این مسیر امکان دستکاری الکتریکی باتری‌ها در مقیاس اتمی امکان‌پذیر شده‌است.
فناوری یون‌ لیتیم یکی از مهمترین فناوری‌ها برای تولید باتری است و از گرافن برای تقویت ساختار آند استفاده شده است، به‌طوری که این فناوری منجر به افزایش الاستیسیته و انعطاف‌پذیری باتری‌ها شده‌است.
استفاده از گرافن موجب می‌شود تا آسیب وارد شده به آند در حین فرآیند شارژ و دشارژ به حداقل برسد و با افزایش خواص کششی ساختار اتمی آند،هدایت الکتریکی باتری بهبود ‌یابد و کامپوزیت مورد استفاده از پایداری بیشتری برخوردار شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟