Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:50:15 GMT

طرح ترافیک جدید ملاحظات اجتماعی نداشت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۴۶۲۱

طرح ترافیک جدید ملاحظات اجتماعی نداشت

مسجد جامعی در جریان بررسی ایرادات فرمانداری تهران در خصوص طرح ترافیک جدید شهرداری تهران گفت: در خصوص تصویب این طرح ما عجله داشتیم و لذا برخی قواعد و قوانین را رعایت نکردیم.

 به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی ایرادات فرمانداری تهران در خصوص طرح ترافیک جدید شهرداری، گفت:  ما نباید به این نکته تاکید کنیم که چون طرحی را مصوب کردیم دیگر تغییرناپذیر است ما بر اساس قوانین زمانی می توانیم سندی را  اجرایی کنیم که مراحل خود را طی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ طرح ما ملاحظات اجتماعی نداشت و باید بپذیریم فرمانداری تهران ملاحظات متفاوتی از جمله ملاحظات اجتماعی را مد نظر قرار می دهد، ما باید شرایط زندگی مردم را در نظر بگیرم در خصوص تصویب این طرح ما عجله داشتیم و لذا برخی قواعد و قوانین را رعایت نکردیم.

وی ادامه داد: بی تردید مسائل اجتماعی تاثیر گذار است به عنوان مثال وانت بارها که زندگی شان به وسیله نقلیه وابستگی دارد و زندگی شهروندان هم تاثیر بسیاری از شغل این افراد می‌گیرد.

مسجدجامعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تخفیفات بیشتر برای اقشار خاص در طرح ترافیک جدید اشاره کرد و افزود: باید بپذیریم بخشی از کار شورا را جامعه خبری انجام می‌دهد. در کار نظارتی اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری دارند و به نوعی بخشی از هزینه شهر را خبرنگاران می دهند برای مثال در ماجرای تخریب  قبور امام زاده عبدالله مدتی است اینکار انجام می شده اما از زمانی که جامعه خبری وارد این موضوع شد این مسئله تاثیر به سزایی در جامعه گذاشت، در حقیقت کسی که با یک تفکر کلنگی مدت‌ها بود این کار را با نام ساماندهی انجام میداد و زمانی که تاثیر خبر آن را در جامعه دید روال کار تغییر کرد.

این عضو شورا تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها در سلامت جامعه شهری تاثیر گذارند و پشتوانه ای برای کار نظارتی شورا محسوب می‌شوند لذا در این کار ویژه که خبرنگاران با ما مشارکت دارند سزوار این تخفیف  در طرح ترافیک هستند.

وی ادامه داد:‌ فرماندار تهران نیز اعلام کرده که علاوه بر ایراداتی که فرمانداری گرفته هر تغییر دیگری در جهت منافع شهروندان باشد مورد موافقت فرمانداری قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد

فرآیند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در سازمان حمل و نقل و ترافیک آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل‌ و ‌نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، 27 و 29 فروردین ماه 1403 در روزنامه همشهری خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه 2 در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه 1403 به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندی‌زاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بطور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت‌ برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی‌ و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندی‌زاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسئولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام های لازم را انجام دهد.

 افندی‌زاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

 افندی‌زاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، 25 هزار دستگاه سدان، 2500 دستگاه خودروی SUV و 10 هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می شود. 

صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران