Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- حذف دريافت کپي کارت ملي و شناسنامه در امور اداري که به صورت نمونه از جمله در استان سمنان در حال اجراست از جمله طرح هاي دولت در راستاي کاهش هزينه هاي مردم و رعايت حقوق شهروندي است که شماري از مردم و مسوولان بر اجراي نظير اين راهبرد در همه بخش هاي کشور تاکيد دارند.

به گزارش ايرنا، انجام امور اداري به روش سنتي اکنون هزينه‌هاي مالي زيادي بر دولت و هم مردم تحميل مي کند که البته پيشبرد اين راهبرد مستلزم تحقق دولت الکترونيک در جامعه است که در واقع معبري براي اجراي بسياري از اينگونه طرحهاي اساسي در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي وزارت کشور هفته جاري از اجراي طرح حذف دريافت کپي کارت ملي و شناسنامه به عنوان نمونه در سه استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد که اين طرح اکنون در استان سمنان اجرايي شده است.
کارشناسان معتقدند کاغذ بازي هاي ساختار اداري يکي از موانع بر سر راه اجراي حقوق شهروندي است که اجراي اين طرح مي تواند به تکريم ارباب رجوع در دستگاه اجرايي کمک شاياني کند.
اداره شايسته امور کشور بر پايه قانون مداري، کارآمدي، پاسخگويي، شفافيت، عدالت و انصاف از سوي مسوولان و کارکنان دستگاه هاي اجرايي بر پايه اجراي حقوق شهروندي و طرح دولت الکترونيک بهتر از هر زمان ديگر مي تواند به رفاه احتماعي در ايران اسلامي بينجامد.
عباس قندالي مديرکل ثبت احوال استان سمنان روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت : اين طرح با محوريت وزارت کشور در استان سمنان به صورت نمونه در حال اجراست و با توجه به دريافت بازخورد از اجراي موفق اين طرح، اجراي آن در سراسر کشور و دستگاه‌هاي دولتي، بانک‌ها به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.
وي افزود: با اجراي اين طرح علاوه بر سهولت در خدمت‌رساني به مردم صرفه‌جويي قابل توجهي در زمينه حفظ استفاده از کاغذ انجام مي‌شود.
قندالي خاطرنشان کرد : براساس دستورالعمل وزارت کشور، تمامي دستگاه هاي اجرايي سمنان در هشت شهرستان استان موظف به انجام آن هستند و نبايد در اجراي طرح هاي اداري از ارباب رجوع کپي کارت ملي و شناسنامه دريافت کنند.
مديرکل ثبت احوال استان سمنان تصريح کرد : سالانه ميليون‌ها برگ فتوکپي از شناسنامه و کارت ملي از مردم دريافت مي‌شود که هم تهيه و هم نگهداري و امحاي آن هزينه‌هاي زيادي دارد که با اجراي اين طرح و با استعلام برخط هويت خدمت‌گيرندگان هزينه‌هاي مردم و دستگاه‌ها به شدت کاهش پيدا مي‌کند.
قندالي با بيان اين که زيرساخت اجراي طرح دولت الکترونيک در اين استان آماده شده است، تصريح کرد: تلاش مرکز توسعه دولت الکترونيک وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال اجراي طرح‌هاي کاربردي در جهت کاهش هزينه‌هاي مردم است.
وي بيان داشت : هم‌اکنون تمامي دستگاه‌هاي دولتي و برخي نهادهاي عمومي و خصوصي به صورت برخط امکان احراز هويت خدمت‌گيرنده را از پايگاه ثبت‌احوال دارند و اغلب آنان از اين سرويس استفاده مي‌کنند، به‌گونه‌اي‌ که در‌ زمان حاضر اين خدمت در بيش از 500 نقطه استان برقرار بوده و بر‌اساس نياز قابل تعميم به تمامي دستگاه‌ها، مناطق و استان‌هاي متقاضي است.
به گزارش ايرنا ، جمعيت استان سمنان طبق آخرين سرشماري 702هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار شامل 356 هزار و 656 نفر مرد و 345 هزار و 704 نفر زن و 560 هزار و 502 نفر جمعيت شهري و 141 هزار و 858 نفر جمعيت روستايي است و از نظر شاخص جمعيت استان سي ام کشور است.
7339/6026
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری