Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@04:13:53 GMT

آخرین میزان برداشت از میدان گازی سرخون اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۵۰۳۲

آخرین میزان برداشت از میدان گازی سرخون اعلام شد

رکنا: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی از تحقق "۹۸.۵" درصدی برنامه تولید گاز در این منطقه در سال جاری و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از برداشت بیش از ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون خبر دادند.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، رامین حاتمی در نشست مشترک با جمعی از مدیران، رؤسا و کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی در بندرعباس، گفت: سرخون و گشوی جنوبی، قدیمی‌ترین منطقه عملیاتی تحت نظارت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که جهت نگهداشت و افزایش توان تولید آن برنامه های در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از گاز میدان سرخون برداشت شده است، افزود: توسعه میدان‌های مجاور، ایجاد برخی تغییرات در تاسیسات پائین دستی، تعریف پروژه EPCF، بهینه سازی شرایط تولید از چاه‌ها و ... از جمله برنامه‌هایی است که برای نگهداشت و ارتقاء تولید این منطقه در دست بررسی و اجرا است.

بر اساس این گزارش انجام اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی از جمله کاهش فشار گاز ارسالی به پالایشگاه، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز، تغییر در سیستم فرآورشی پالایشگاه و ... از جمله راهکارهای ارایه شده در این نشست بود که بررسی بیشتر آنها به جلسات تخصصی موکول شد.

غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به گذشت ۳۱ سال از عمر میدان گازی سرخون، اظهار کرد: تا کنون ۹۸.۸ میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت شده است.

وی پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه در حوزه پساب‌های صنعتی را از اقدامات مثبت انجام گرفته در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی عنوان کرد و گفت: همچنین پیشگیری از کاهش تولید و برداشت صیانتی از میدان سرخون، پراکندگی اماکن اداری، کارگاهی و ... را از موضوعات در دست بررسی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

همسرم در شرایط روحی بدی است / حامد با نقشه شوم وارد خانه ام شد! نقشه هولناک برای عروس و داماد جوان در اتاق حجله + عکس این 3 محیط زیستی در پرواز مرگ بودند + عکس و گفتگو 2 جوان کرجی دختر و پسر پولدار بنزسوار را در خیابان گاندی دزدیدند + عکس پشت پرده مرگ مرموز صدف کوچولو در شهرکرد / آیا او به سرنوشت آتنا دچار شده است؟ + عکس بازیگر مشهور ترکیه‌ای، عموزاده قطب دراویش آشوبگر؟!+ تصاویر سود مرحله تکمیلی سهام عدالت امروز واریز می شود زن جوان در کولاک برفی به کوه دنا رفت! / عزیز از دست رفته اش مسافر هواپیمای مرگ بود + فیلم فوری / وحشت در هواپیمای وزیر راه / هواپیما در شیراز فرود اضطراری کرد دختری 4 سال برده کثافت کاری های این مرد بود! + عکس ماجرای یک زن صیغه ای که دزد شد!

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

رسانه‌ها از حمله موشکی به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین هم گزارش کرد انفجاری که علت آن مشخص نیست میدان کورمور در چمچمال در سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را لرزاند.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق