Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@15:06:59 GMT

برداشت ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۵۲۸۵

برداشت ٩٨درصدی از میدان گازی سرخون

به گزارش جهان نيوز، رامین حاتمی در نشست مشترک با جمعی از مدیران، راسا و کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی در بندرعباس، گفت: سرخون و گشوی جنوبی، قدیمی‌ترین منطقه عملیاتی تحت نظارت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که جهت نگهداشت و افزایش توان تولید آن برنامه‌های در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


   وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از گاز میدان سرخون برداشت شده است، افزود: توسعه میدان‌های مجاور، ایجاد برخی تغییرات در تاسیسات پایین‌دستی، تعریف پروژه EPCF، بهینه سازی شرایط تولید از چاه‌ها و … از جمله برنامه‌هایی است که برای نگهداشت و ارتقا تولید این منطقه در دست بررسی و اجرا است.

بر اساس این گزارش انجام اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی از جمله کاهش فشار گاز ارسالی به پالایشگاه، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز، تغییر در سیستم فرآورشی پالایشگاه و … از جمله راهکارهای ارائه شده در این نشست بود که بررسی بیشتر آن‌ها به جلسات تخصصی موکول شد.

غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به گذشت ۳۱ سال از عمر میدان گازی سرخون، اظهار کرد: تا کنون ۹۸.۸ میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت شده است.

وی پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه در حوزه پساب‌های صنعتی را از اقدامات مثبت انجام گرفته در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی عنوان کرد و گفت: همچنین پیشگیری از کاهش تولید و برداشت صیانتی از میدان سرخون، پراکندگی اماکن اداری، کارگاهی و … را از موضوعات در دست بررسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی است.
 
منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی حمله پهپادی به میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچمال» در سلیمانیه عراق، ۴ نفر کشته شدند.

به گزارش منابع خبری، یکی از مقامات اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری اعلام کرد که در پی این حمله پهپادی، دست‌کم ۴ نیروی خارجی در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.
تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

گفتنی است که میدان گازی کورمور یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ‌ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است.

با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

کد خبر 6089409

دیگر خبرها

  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق