Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@02:11:08 GMT

رشد 33 درصدی معاملات بورس طی 11 ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۵۴۰۳

رشد 33 درصدی معاملات بورس طی 11 ماهه امسال

پول‌نیوز - مدیرعامل بورس کالا  با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در تالارهای بورس کالا معامله شد، گفت: این رقم نسبت به پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است.

حامد سلطانی‌نژاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران  با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در تالارهای بورس کالا معامله شده، گفت: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۳۳ درصد رشد مواجه شده است؛ این در حالی است که در این دوره مالی در گروه مواد صنعتی و معدنی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱۱ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۲.۷۲۰ میلیارد ریال معامله شد که ۲۹ درصد افزایش را تجربه کردیم.

همچنین در گروه محصولات کشاورزی ۲.۷۹۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۱.۲۲۹ میلیارد ریال خرید و فروش شد که ۱۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل بورس کالا افزود: در بازار بدهی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳.۵۷۰ میلیارد ریال معامله شد که ۱۶۷ درصد افزایش شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در بازار طلا نیز در دوره ۱۱ ماهه سال شاهد رشد ۳۹ درصدی در معاملات هستیم و مجموع ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در بورس کالا در سال جاری معامله شده است.

به گفته سلطانی نژاد، در بخش محصولات پتروشیمی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۳.۶۷۳ هزار تن به ارزش ۱۳۸.۶۸۵ میلیارد ریال معامله شد که ۳۳ درصد رشد به دست آمده و در عین حال در بخش محصولات فرآورده های نفتی در این دوره به میزان ۹.۵۹۵ هزار تن به ارزش ۸۹.۱۵۳ میلیارد ریال معامله شد که ۴۸ درصد رشد به دست آمده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳