Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس گفت: دریافت گواهینامه «شهر گردشگر» موجب توسعه همه‌جانبه شهر ییلاقی مزداوند، افزایش اشتغال در منطقه و توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی این شهر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر شاهسون  در گفتگو با نسیم سرخس، اظهار کرد: پیرو لایحه ارسالی شهرداری مزداوند مبنی بر دارا بودن تمامی شاخص‌ها، اصول و مبانی و آیتم‌های شهر مزداوند برای تبدیل شدن به «شهر گردشگر»، بررسی‌های لازم در صحن شورای اسلامی این شهر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اسلامی شهر مزداوند تصریح کرد: در نهایت و به اتفاق آراء اعضای شورا مصوب شد تا مراحل اداری دریافت گواهینامه شهر گردشگر از طریق استانداری خراسان رضوی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور پیگیری و اقدام نهایی انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: معرفی مزداوند به عنوان شهر گردشگر، فصل جدیدی در توسعه همه‌جانبه این شهر است که امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط مراحل دریافت گواهینامه تسریع شود.

 

شهردار شهر مزداوند در گفتگو با نسیم سرخس، با تأیید این خبر گفت: با بهره‌گیری از خرد جمعی و نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر و مشاوران زبده شهرستانی و استانی، راهبرد اصلی برای توسعه و رشد شهر مزداوند و بخش مرزداران تکیه‌بر پتانسیل‌های گردشگری و بوم گردی است.

 

محمد گل محمدی بیان کرد: بر مبنای این راهبرد اقدامات و پیشنهاداتی در صحن هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مطرح و مصوبات لازم اخذ و در پی آن طرح توجیهی دهکده گردشگری- تفریحی غار مزداوند نهایی شد.

 

وی اظهار کرد: همچنین با ابلاغیه استانداری خراسان رضوی و ارسال شیوه‌نامه شهر گردشگر و با توجه به مطالعات پایه انجام شده و با قید فوریت لایحه دریافت گواهینامه شهر گردشگر تنظیم و با بررسی‌های اعضای شورای اسلامی شهر مزداوند تأیید و تصویب شد.

 

شهردار شهر مزداوند دریافت گواهینامه «شهر گردشگر» را عامل مهمی در توسعه همه‌جانبه شهر مزداوند، افزایش اشتغال منطقه، توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی، افزایش اعتبارات حوزه گردشگری و زمینه‌سازی ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و ابراز کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی و حاکمیتی بهره می‌گیریم تا با معرفی هر چه بهتر شهر مزداوند گام مهمی در ارتقاء این منطقه برداریم.

 

گل محمدی خاطرنشان کرد: شهر مزداوند شهرستان سرخس ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که با تدابیر لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده شاهد تحولات چشمگیری در این منطقه خواهیم بود.

 

لازم به ذکر است؛ شهر مزداوند در بخش مرزداران شهرستان سرخس و در ۸۰ کیلومتری از شهر سرخس و ۱۰۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت و گو با خبرنگار قدس اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرها اضافه کند

زنگنه افزود: در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلاتی مسکن را تقویت کند

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد