Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش استانی کارآفرینی ویژۀ مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش استان اصفهان که با همکاری ادارۀ کل آموزش و پرورش استان و معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) حوزۀ معاونت سما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشگاه و رئیس سازمان آموزشی فرهنگی سما واحد اصفهان (خوراسگان) در همایش با طرح سئوالی گفت: «چرا ما به این سمت حرکت می‌کنیم آیا کاستی و نقصانی وجود دارد که ما را به فکر چاره انداخته است؟ پاسخ این سئوال عینی و ملموس است، بله ما قشر زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را داریم که بیکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

علی نظری با توجه به ویژگی های کارآفرینی تاکید کرد: «تحلیل بازار، ویژگی بازار، قوانین کار و بیمه و انبوهی از دانش‌ها را باید بدانیم تا بتوانیم در موضوع کارآفرینی توفیق داشته باشیم.»

برکتین: فضای کسب و کار بسیار پیچیده است و ای کاش خداوند نفت و خردمندی را با هم به ما می‌داد زیرا عقل و مدیریت قدرتی بیش از دلار دارد

وی با توجه به تغییر نگرش فارغ التحصیلان، افزود: «قابلیت نگرش محور موضوع تغییر نگرش فارغ التحصیلان را دنبال می‌کند و یک فارغ التحصیل باید پشتکار، مثبت نگری، آینده نگری وب رخی دیگر از مهارت‌ها را بداند.»

رئیس اداره فنی و حرفه ای و کار و دانش استان اصفهان نیز درباره ضرورت مبحث کارآفرینی گفت: «کارآفرینی از جمله مأموریت‌های آموزش و پرورش در این حوزه است.»

مهندس شاهپوری با بیان اینکه کارآفرینی نیاز به مجوز از سازمانهایی نظیر صنعت و معدن دارد و نیازمند تسهیلات ویژه است، خاطرنشان کرد: «تاریخچۀ کارآفرینی به آموزش و پرورش باز می‌گردد و ما اکنون به خوبی میدانیم که دانش آموز ما دروس نظری را خوب آموخته ولی نمی‌داند در بازار کار نقش آفرینی کند. ما شیوه‌های کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش داده‌ایم ولی آنان همچنان نیازمند مهارت‌های مدیریتی، ارتباط با مشتری، بازاریابی، تبلیغات و... هستند تا بتوانند با بازار کار پیوند بخورند.»

رئیس آموزشکدۀ فنی و حرفه ای پسرانۀ سما هم با ارائه تاریخچه ای از آموزشکده های فنی وحرفه ای سما اصفهان بیان کرد: «سرفصل‌هایی به وزارت علوم ارائه شده تا بتوانیم رشته های جدیدی متناسب با نیازهای جامعه را ارائه دهیم و برخی رشته‌های راکد واحدهای استان به آموزشکده‌ها منتقل شوند.»

دکتر امید قهرایی یادآور شد: «رسالت آموزشکده‌ها تربیت تکنیسین‌های ماهر برای نقش آفرینی موثر در جامعه است.»

وی با برشمردن مزایای تحصیل در آموزشکده‌ها به اجرایی کردن طرح کارآموزی‌ها در آموزشکده، تهیه بستر برای تشکیل شرکت‌های کاربنیان در آموزشکده‌ها سما و راه‌اندازی دوره‌های کوتاه مدت تخصصی برای درآمدزایی در آموزشکده‌ها پرداخت.

حسین شهرکی مدیر عامل صندوق کارآفرینی استان اصفهان نیز به معرفی اهداف و وظایف صندوق حمایت از کار آفرین خرد پرداخت و یادآور شد: «تنها جایی که در کشور وام را در کمترین زمان برای اشتغال برای خود ودیگران تخصیص می دهد صندوق حمایت از کارآفرینی است .»

مدیر عامل شرکت صنعت و معدن اصفهان هم با ارائه آماری از جایگاه و رتبۀ کارآفرینی در ایران نسبت کشورهای دیگر به ضرورت ارتقای این رتبه را پرداخت و با ارائه یک بحث مبسوط علمی و پژوهشی به اهمیت کار تیمی و افزایش اعتماد به نفس برای رشد کارآفرینی تأکید کرد.

عباس برکتین افزود: «فضای کسب و کار بسیار پیچیده است و ای کاش خداوند نفت و خردمندی را با هم به ما می‌داد زیرا عقل و مدیریت قدرتی بیش از دلار دارد.»

وی گفت: «ما باید جوانان را توانمند کنیم و آموزش دهیم و به کشورهای دیگر اعزام کنیم تا بروند و برای کشور تولید ثروت کنند و این ثروت را به کشور خود بازگردانند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان