Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران گفت: همدردی اقشار مختلف ملت ایران اسلامی با خانواده جان باختگان و کمک به امدادگران از سوی آنان را گوشه‌ ای از غیرت ملی در شرایط سخت خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم یادبود جان باختگان سانحه سقوط هواپیمایی پرواز تهران - یاسوج شامگاه شنبه (5 اسفند) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه موقت تهران، مجمع نمایندگان استان، خانواده های داغدار و جمعی از مردم استان در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) شهر یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت یاسوج در این مراسم، گفت: در سال‌ های اخیر خدمات خوبی در زمینه سرمایه گذاری در زیرساخت ‌های ناوگان هوایی کشور انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل، امروز به یکی از مهم ‌ترین مسائل برای ارتقای سطح امنیت و خدمت بهتر به مردم در کشور تبدیل شده و دولت نیز بر روی این موضوع تمرکز دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: برای استانی که در دفاع مقدس همیشه نمودار مقاومت را نشان داده عرض تسلیت دارم و مفتخرم که امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولین به برای عرض ادب به حضور مردم با غیرت کهگیلویه و بویراحمد رسیدیم.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه خداوند برای سوگواران منزلت و مرتبت ویژه ای قائل است، ابراز داشت: خداوند می فرماید:« کسانی که با مصیبت های بزرگ روبرو می شوند و بر مصیبت ها صبر می کنند، مورد دعا و لطف ویژه خداوند متعال هستند».

 

وی تصریح کرد: امروز این عزیزان از دست رفته در کنار شهدا و بر سفره حضرت زهرا (سلام الله علیها)  هستند و شما خانواده های معظم و صبور مورد توجه ذات اقدس باریتعالی هستید.

 

امام جمعه موقت تهران از نیروهای ارتش با اقتدار و سپاه افتخارآفرین تشکر و قدردانی کرد و گفت: خلبانان سپاه مقتدر در کوتاه ترین زمان محل مورد نظر را شناسایی کردند و نیروهای امداد و نجات و کوهنوردان صبور در این منطقه خیمه زدند تا بتوانند اجساد را پیدا و در کمترین زمان مردم داغدیده را به آرامش برسانند.

 

وی با قدردانی از همه کسانی که در حادثه همت به خرج دادند، اضافه کرد: خلبانان ارتش و سپاه تا ارتفاع بلند بالاتر از ۴۰۰۰ پا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن نقطه اصلی حادثه را شناسایی کردند و حدود ۸۰ نفر در منطقه فرود آمدند و شب را آنجا حضور داشتند و با فاصله زمانی کوهنوردان به آن‌ها پیوستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ابدان آن‌ها را شناسایی کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: در کنار این اقدام سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه خود اقدام کرد و قوه قضاییه و مجلس برای بررسی علت این حادثه همه توان خود را به کار گرفتند.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: تیم هفت نفره از فرانسه وارد کشور شدند تا آخرین اطلاعات را به دست بیاورند و در نهایت گزارش دقیق به مردم و خانواده آن‌ها داده شود. 

 

وی ادامه داد: همه دستگاه ها توان خود را برای بررسی سانحه هواپیمایی به کار گرفتند و تیم فرانسوی به ایران آمدند تا با بررسی جعبه سیاه، آخرین اطلاعات را به دست آورده و این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند.

 

ابوترابی فرد ابراز داشت: بررسی ناوگان و حمل و نقل عمومی یکی از مسایلی که در جامعه مطرح است و طبق آمار در سال 97 فقط 17  هواپیمای نو در خدمت ناوگان هوایی قرارگرفته که سن ناوگان هوایی در این سال ها از 27 سال به 22 سال رسیده است.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: برای ارتقای سطح امنیت فرودگاه یاسوج منابع مالی خوبی هزینه شده و به یاری خداوند متعال و به همت مسئولین ایران در جای زیبنده خود قرار خواهد گرفت.

 

شایان ذکر است، یک فروند هواپیمای ای تی آر (ATR72) شرکت هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه از تهران عازم یاسوج بود که در فاصله 120 کیلومتری یاسوج از رادار محو شد و نهادهای ذیربط سقوط آن را تایید کردند.

 

این هواپیما بعد از اصابت به نوک قله پازن پیر یکی از قله های مرتفع دنا، متلاشی و همه سرنشینان آن متأسفانه جان باختند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند