Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس آگاهی تهران گفت: در روز‌های پایانی و ایام نوروز سارقان کیف قاپ فعالیت خود را دو چندان می‌کنند و شهروندان باید در این شرایط به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

ایران آنلاین /سرهنگ حمیدرضا یار احمدی،با هشدار در مورد کیف قاپی در روز‌های پایانی سال و نوروز گفت: شهروندان باید هنگام عبور از عرض خیابان یا خیابان‌های خلوت، مراقب افراد کیف قاپ باشند چرا که بیشترین کیف قاپی در این زمان اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که اگر از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند رمز آن را بخاطر بسپارند. از یادداشت کردن و قرار دادن رمز در کیف خودداری کرده چرا که  سارقان با دستیابی به رمز آسان تر موفق به برداشت وجه نقد می‌شوند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران با ارائه هشداری نسبت به حمل مدارک و اسناد ملکی خاطرنشان کرد: اگر فردی مدارک و اسناد ملکی، شخصی و هویتی را در کیف دستی خود حمل و جابجایی می‌کند در نگهداری آن مراقبت بیشتری نسب به زمان های معمول کرده چرا که در صورت سرقت، احتمال سوء استفاده از سوی سارقین و افراد ناباب از مدارک وجود دارد.

یار احمدی افزود: اگر افراد وجه نقد زیادی از بانک‌ها و مراکز تجاری برداشت می‌کنند سعی کنند در جابجایی از خودرو‌های عمومی و تاکسی استفاده و سعی شود از سوار شدن در خودرو‌های شخصی پرهیز کنند تا در کمین سارقان نیافتند.

وی در خصوص قرار دادن تلفن همراه در کیف دستی اذعان کرد: اگر افراد از گوشی همراه خود را در کیف دستی شان نگهداری می کنند باید از ثبت تصاویر شخصی در حافظه گوشی همراه پرهیز کرده تا مورد سوء استفاده سارقین و افراد ناباب قرار نگیرند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

کد خبر 846926 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا

دیگر خبرها

  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب