Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- نقش بانوان در فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي به نسبت مردان اگر چه بنا به عللي قابل قياس نيست ، اما شواهد نشان مي دهد که زنان ايراني در اقتصاد اجتماعي و خانوادگي موفقيت هاي بي بديلي داشته اند.

به گزارش ايرنا، برهمين اساس ` بانوي کارآفرين ` عنوان همايشي بود که فرصتي به وجود آورد تا نقش بانوان در عرصه هاي اقتصادي و توليدي و بهره مندي از خدمات از جمله در بخش آي .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سي .تي در استان البرز مورد ارزيابي قرار گيرد.
دراين همايش بانوان کارآفرين در زمينه هاي مختلف هنري، کشاورزي ، فناوري و اطلاعات به بيان
توانمندي ها و دستاوردهاي خود پرداختند، اقداماتي که در به حرکت درآوردن چرخه اقتصادي ، فکري ، فرهنگي ، هنري و اجتماعي داراي نکات برجسته و قابل تحسين بود.
اينکه دولت ` تدبيرو اميد` با اجراي طرح هاي مختلف حمايتي توانسته زمينه را براي حضور هرچه بيشتر زنان در عرصه توليد و اقتصاد داشته باشد، موضوعي بود که توسط حاضران بر آن صحه گذاشته شد.
طي چند سال اخير اقتصاد مقاومتي به عنوان رويکردي مهم در گردش کيفي اقتصاد کشور مطرح شده و اهداف اين رويکرد مهم اقتصادي به تنهايي با حضور مردان در عرصه فراهم نمي شد مگر از زنان نيز همپاي مردان براي گردانه چرخ اقتصاد کمک گرفته مي شد.
در بين زناني که در مشاغل مختلف دولتي و خصوصي مشغول به کار هستند بانواني با انگيزه و تلاش بيشتر به سمت فعاليت هاي مردانه با اندک سرمايه پيش رفتند و امروز به موفقيت هاي قابل توجهي دست يافته اند که با الگو برداري از آنان مي توان هرچه بيشتر کشور را در مسير پيشرفت قرار داد.
ماهرخ فلاحي دامدارالبرزي که موفق به دريافت مدال هاي مختلف درعرصه ملي و بين المللي شده است کار خود را پس از بازنشستگي از دبير زبان انگليسي شروع کرد.
اين کارآفرين برتر توانسته از طريق يک واحد توليدي روزانه 17 ليتر شير را توليد و با اتکاء بر توانمندي خود 90هکتار زمين را در استان البرز خريداري و فعاليتش را توسعه دهد.
وي افزود: هميشه با تلاش بيشترمي توان موانع مختلف اعم از کسب و کار را برداشت و براي يک زن رسيدگي به خانواده نبايد مانع از فعاليت هاي اجتماعي شود.
فلاحي گفت: امروز انجمن زنان کارآفرين ايران را تشکيل داده ام و در تلاش هستم تا چالش هاي پيش روي زنان کارافرين را برطرف سازم.
مهين ابوالحسني کارآفرين ديگر دراين همايش ادامه داد: با کمترين سرمايه کار خود را شروع کرده و امروز در اتاق بازرگاني و اتاق هاي فکر اقتصادي توانسته زمينه توسعه اقتصادي هرچه بيشتر را فراهم کند.
وي افزود: کار و فعاليتي که داشتم در حوزه پوشاک و واردات طلق از کشور هاي خارجي بوده که يک کار سنگين و مردانه بود اما با تلاش بيشتر توانسته ام امروز زمينه کارآفريني هرچه بيشتر را فراهم کنم.
ابوالحسني گفت: با تکيه بر توانمندي ها درسال 70 با 10 هزار تومان فعاليت خود را آغاز کردم و امروز شرايط براي فعاليت مثمرثمر تر بانوان هرچه بيشتر فراهم شده که بايد از اين فرصت بهره بيشتري برد.
وي خاطرنشان کرد: خانم ها به سرمايه و منابع دسترسي محدودتر دارند اما نبايد ترس از شکست مانع از کارآفريني شود.
وي ادامه داد: درتلاش هستم تا با همراهي هرچه بيشتر با زنان کشور با وحدت هرچه بيشتر کمک به اقتصاد کشوري مستقل در دنيا داشته باشم.
معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداري البرز نيز با اعلام اينکه دولت ` تدبيرو اميد` حمايت هاي لازم را از زنان در عرصه هاي مختلف دارد گفت: امروز زنان مي توانند از اين فرصتي که پيش آمده براي آباداني هرچه بيشتر کشور بهره گيرند.
راضيه نظري افزود: دولت با حمايت هاي همه جانبه زمينه را براي فعاليت و اشتغالزايي تمام احاد مردم از جمله زنان فراهم کرده و لازم است برنامه ريزي دقيقتر و منسجم تر دراين زمينه داشت.
وي يادآورشد: نگاه ويژه دولت به حوزه اجتماعي و فرهنگي بويژه زنان در دستگاه هاي اجرايي مختلف با تاکيد بر رفع مشکلات آنان حاکي از فرصتي مغتنم براي بانوان است.
نظري تاکيد کرد: بنابراين لازم است با مطالعه آسيب ها و نيازها زمينه هاي فعاليت هرچه بيشتر اين قشر را باتوجه به توانمندي بالاي آنان فراهم کرد که اين مهم در دستور کار است.
8029/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، نزدیکی به قطب‌های صنعتی از توانمندی‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. - اخبار استانها -

سعید ملااسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 اظهار داشت: سال گذشته در استان مرکزی شش هزار و 148 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 در راستای ایجاد اشتغال به 358 طرح اقتصادی و تولیدی استان پرداخت شد. 

وی افزود: تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، با هدف فعال سازی واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل و ایجاد اشتغال در استان مرکزی پرداخت شده ‌است، این استان با پرداخت 6 هزار و 148 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، جزو سه استان برتر کشور در این حوزه قرار دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی عنوان کرد: بازرسی از واحدها با حضور نماینده استانداری، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دستگاه معرفی‌کننده طرح و بانک عامل در راستای نظارت بر هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده در مسیر مشخص شده به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی تسهیلات تبصره(18) قانون بودجه سال 1401، به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ساخت داخل، طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تولید بار اول در حوزه‌های مختلف و توسعه فناوری و نوآوری از سوی بخش‌های خصوصی و تعاونی، از سوی هیئت وزیران مصوب و ابلاغ شد. 

ملااسماعیلی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری
  • استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است
  • بیشتر بانوان ایرانی مقید به حجاب هستند
  • استان یزد حضور قوی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خواهد داشت
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی
  • پوشش بانوان ایرانی از دوران باستان تا امروز + فیلم
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در آذربایجان غربی
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی