Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان از افزایش سطح افت آب سفره‌های زيرزميني از میانگین کشوری خبردادوگفت: متوسط سطح افت آب در ۲۰ سال اخير در كشور ۵۰ سانتي‌متر بوده كه اين ميزان در استان سمنان، ۶۷ سانتي متر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، ايرج حيدريان امروز(6اسفند) در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان سمنان، با اشاره به نتایج بارندگی بر روی اطلاعات بارندگی از ایستگاه‌ها گفت : براساس این  تا هفتم بهمن ماه سال آبی 97 - 96 بیانگر 74 درصد کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته و 70 درصد کاهش نسبت به میانگین دراز مدت بوده که نشاندهنده وضعیت بد بارش در شروع سال آبی  اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده میانگین وزنی بارش تا پایان 15 اسفند ماه سال آبی مذکور 16.8 میلی متر بوده که این مقدار در مدت مشابه در سال آبی گذشته 64 و میانگین درازمدت 57 میلی متر بوده است.

 

حیدریان از وجود 32 دشت آبخوان در استان سمنان خبرداد وافزود: كه از اين تعداد 11 دشت اصلي و 9 دشت فرعي است.

 

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان در ادامه با بیان اینکه 75 درصد منابع آبي استان سمنان از چاه، 14 درصد ازچشمه و 11 درصد از قنات ها تأمين مي‌شود اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی در استان، مدیریت به گونه‌ای است که منابع موجود کفایت نیازمندی‌ها را نمی‌کند و منابع به لحاظ کیفی و کمی نیازمند انتقال آب هستند.

 

حیدریان در خصوص بهره برداری از منابع آبی در استان سمنان گفت : بیش از 86 درصد از منابع آب استان در موارد کشاورزی، 9 درصد شرب و پنج درصد در حوزه صنعت و خدمات مصرف می شود.

 

وی به تدوين برنامه عملياتي دشت‌هاي استان سمنان نیز اشاره داشت وگفت: تدوين جامع اين برنامه عملياتي، پيش نياز انتقال آب درياي خزر به استان سمنان، است كه بايد اين پيش نياز تدوين و ارائه شود.

 

حيدريان منابع آبي موجود در استان سمنان، را تكافوي نياز آبي اين استان ندانست وگفت: باید يك آمايش كلي در بخش نياز آبي استان برای مشخص شدن نیاز هر بخش انجام شود.

 

وي با اشاره به نصب كنتور هوشمند در چاه‌هاي بخش كشاورزي استان گفت: در كشور به طور متوسط 25 درصد چاه‌هاي كشاورزي به كنتور هوشمند تجهيز شده اند، اما در استان سمنان بالغ بر 80 درصد چاه‌هاي كشاورزي به كنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته آب سد دامغان 60 درصد بود که در سال جاری این میزان به 47 درصد رسیده است افزود:سه میلیون متر مکعب از آب سد دامغان برای مصرف آشامیدنی، 5/52 میلیون متر مکعب مصارف کشاورزی پایین دست سد و بقیه صرف مصارف زیست محیطی خواهد شد.

 

اعضای این جلسه همچنین روند کاهش نزولات جوی و خشکسالی،برنامه ریزی برای تعطیلات پایان سال و نوروز 97، اصلاح و مقاوم سازی بافت های فرسوده، توجه به فرو نشست خطوط ریلی و کاشت درخت را بررسی کردند.

 

تهیه شناسنامه مدیریت بحران شهرستان ها، توسعه و تکمیل بیمه واحد های مسکونی شهری و روستایی،کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و تامین آب آشامیدنی شهرهای سمنان و شاهرود در تابستان سال آینده از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و بررسی شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است